• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Svipp

LindaPernilla - haha, ja, det är ju det jag förväntar mig att höra om bm undersöker mig. När jag väntade 2:an fick jag typ en sån kommentar. Nä, inte riktigt, men jag hade haft massor med förvärkar/sd och fick veta att det inte hade påverkat något. Så jag bröt ihop och stortjöt i några dagar. Sen startade det ju ändå några dagar senare men just då var det som ett bevis på att ungen hade tänkt bo kvar i magen resten av mitt liv!

Var glad att ni kan spela lite spel eller fördriva tiden på något sätt. Jag är helt fixerad vid förlossningen och kan inte tänka på annat! På nätterna när jag inte kan sova ligger jag och fantiserar om hur det ska bli i detalj...helt sjukt!

• fru Elle

Sa aldrig till om den, men det gick mycket snabbare att få ut moderkakan denna gången.

• anneh

Tjockisbullen: Det är som du säger väldigt olika, men 4-6 veckor tror jag är rätt normalt..

• Jloow

Tjockisbullen: jag har för mig att det är 6-8 veckor som man kan ha avslag. Men jag är osäker..

Inte för att vara pretto eller så men jag måste bara få glädja mig lite att det går så bra här hemma. Amningen funkar, dottern sover själv utan större problem, storasyster är så snäll och duktig och framför allt så har jag mer energi än under hela graviditeten! Jag orkar busa med storasyster, baka, städa, tvätt och packa inför flytten utan att vara heeeelt död på kvällen.

• Aprilia1977
    fru Elle skrev 2012-08-06 14:39:59 följande:
    Sonen föddes 13.52 idag. Ligger och ammar nu. Droppet stängdes av när mina värkar kom igång. Behövde inte sy något och moderkakan kom ut redan efter 5 minuter så det gick mycket snabbare. Har inte vägt eller kollat längd men han känns lite mindre än dottern och sonen.
    Ojojoj, här tuppar man av ett par timmar och så hinner du klämma fram en liten guldklimp! Grattis!!!{#emotions_dlg.flower}
    ღ..Störst, bäst och vackrast, det är superlativen..ღ
  • Aprilia1977
    mammsen skrev 2012-08-06 15:27:16 följande:

Aprillia1977 - Urs så jobbigt! Din man värkar vara ganska förstående som ser när du vill hem och så. Om du tar ansvar över din släkt så får din man ta ansvar över sin! Här har vi sagt att vi kommer att höra av oss när vi vill ha besök. Och om någon kommer oinbjudet kommer mannen helt enkelt inte släppa in dem. Han bryr sig inte så mycket om andras känslor utan här är det jag och bebisen och han som är viktiga och det är skönt. Vi kommer bjuda hit våra Mammor samt våra pappor (inte deras respective och barn osv utan bara dem 4) innom de närmaste dagarna på en kort titt med lite fika var för sig. Övriga får helt enkelt vänta och om det blir orättvisor för att någon av mina syskon får komma före hans eller liknande så kommer vi bara skita i det. Folk får helt enkelt skaffa egna barn om de vill gosa med en liten nyfödd eller så får de vänta tills han är en vecka eller 2.  
    Ja, vad ska man säga, min man är verkligen mitt allt. Nu när han ringde, ja då bölade jag... tror att jag måste åka iväg och hyra lite romantiska filmer, allt för att få ur mig alla tårar. Jag har pratat med honom och det blir inga oanmälda påhälsningar. Och förresten så vet vi ju inte hur vi känner eller mår när vi väl har fått vårt barn. Det blir en helt ny upplevelse, eller som en vän sa till mig "livet blir aldrig sig likt igen".

Nä, man vet inte riktigt hur allt kommer att bli....=läskigt, eller spännande som mannen hellre säger. 
    ღ..Störst, bäst och vackrast, det är superlativen..ღ
  • anneh

Jloow: vad skönt att allt funkar så bra och du har fått energi! När flyttar ni?