• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Mamma070912

Grattis fru Elle!!! Ännu en raketförlossning Hoppas allt känns bra!

Äntligen kom våra efterlängtade prinsessor!
  • mammsen
    FruElle - Grattis till lillen!! Var det du som hade haft problem med moderkakan när du fick sprutan? Och gick det bättre nu när du inte tog den? Härligt att allt gått bra och att de lyssnat på dig!

Lindapernilla - DU LJUGER!! Hahaha ASG!! Jag har spelat det som besatt i perioder senaste månaden, rollercoaster 3.. Men nu är jag lixom besatt av spelen på facebook istället :P Sitter i soffan framför tv-skärmen och spelar medans min dotter hela tiden ifrågasätter varför jag får spela så mycket... Hon får bara spela max en timme/dag eller se en barnfilm/dag och då ska det vara städat dessutom.. De kraven håller jag ju inte lika hårt på när det gäller mig då ;) Men jag har förklarat för henne att det är pappas jobb att städa nu så jag har inget jag måste göra innan jag spelar! ELAKASTE MORSAN I STAN ÄR JAG! 

Aprillia1977 - Urs så jobbigt! Din man värkar vara ganska förstående som ser när du vill hem och så. Om du tar ansvar över din släkt så får din man ta ansvar över sin! Här har vi sagt att vi kommer att höra av oss när vi vill ha besök. Och om någon kommer oinbjudet kommer mannen helt enkelt inte släppa in dem. Han bryr sig inte så mycket om andras känslor utan här är det jag och bebisen och han som är viktiga och det är skönt. Vi kommer bjuda hit våra Mammor samt våra pappor (inte deras respective och barn osv utan bara dem 4) innom de närmaste dagarna på en kort titt med lite fika var för sig. Övriga får helt enkelt vänta och om det blir orättvisor för att någon av mina syskon får komma före hans eller liknande så kommer vi bara skita i det. Folk får helt enkelt skaffa egna barn om de vill gosa med en liten nyfödd eller så får de vänta tills han är en vecka eller 2.  

7ehimlen - Jag har skrivit om mitt brev säkert 4 gånger redan och jag sitter brevid ett lionjerat block här i soffan som jag bett sambon leta upp åt mig så jag kan skriva det i bättre ordning och med en finare penna :) Jag kommer garanterat vräka ur mig en ursäkt till personalen på förlossningen när jag kommer dit och beklaga "utkastet" hur nöjd jag än är ;) 

Anneh - När det gäller förlossningsbrev så vill jag rekomendera att man håller sig ganska punktlig och kortfattad. Ifall man kommer in och det är brått så kan det vara bra med en lista med pungter där det viktigaste står först. Typ såhär ser mitt ut:

Förlossningsbrev för H**** J****** 8902**-****
    Mitt andra barn och sambons första.
    Jag ser fram emot förlossningen och känner mig trygg och lugn inför den.

ÖNSKEMÅL
    Information och elaktighet i ALLA medicinska beslut (även rutinmässiga)  Smärtlindring i form av Bad, Akupungtur och lustgas  Vid behov vill jag att ni rekomenderar andra naturliga smärtlindringar Hjälp att undvika stora bristningar genom Varm trasa mot mellangården och någon som håller emot om det går för fort. Sen avnavling. (När pulsationer upphört) Tidig hemfärd om jag och barnet mår bra
    NEJ TILL
    Ryggläge (pga tidigare ryggtrauma och bestående skador) Påskyndning av förlossningsförloppet genom ex värkstimulerande dropp Medicinsk smärtlindring som kan påvärka barnet/förlossningsförloppet negativt Tidig avnavling om barnet är medtaget Oxytocin/syntocinonspruta efter förlossningen
    Jag ser fram emot en fysiologisk födsel utan ingripanden, Hoppas på mycket uppmuntran och stöd från personalen och önskar även tipps till barnets far hur han kan hjälpa till. Be han gärna ta lite frisk luft om han ser ut att behöva det.. Vill få en tid att gå igenom förlossningen med den barnmorskan som förlöst mig. 
  • mijja12

Grattis till alla som fött dom senaste dagarna