• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Ellenbmt

Grattis frukå! Spännande att få höra sen!

Jag pratade med fl om mina små tankegångar, gnällde lite om svepning, om min bm och stor bebis och att gå över osv. Det hon hade å komma med var att jag låg i startgroparna.... Suck.

• 7eHimlen

Grattis till alla nya bebisar!!! Gud vad det gick fort Millas, hoppas du mår bra nu iaf! :)

Lycka till FruKå - nu måste det väl ändå komma bebis snart?! :D

Ellenbmt, jag förstår inte hur du står ut, jag skulle kräva iaf lite gel mellan benen eller en hinnsvepning eller nåt liknande så ungen fattar poängen! Och du har ju varit orolig för jättebebis länge nu! Hoppas värkarbetet sätter igång av sig själv typ NU annars och att du SNART får snosa på underverket!! Jag håller tummarna för dig!!

Här har jag bara varit uppe på toa kanske två-tre gånger i natt, jippiiiee! :P och inte var det så varmt i sovrummet heller, så det gick att sova ordentligt emellan :) har sammandragningar/förvärkar (som vanligt) men det är mest lite ilningar ner mot ljumskarna eller lite ömt i ryggslutet, inget som tyder på att nån bebis är på väg! Jag hoppas jag får vattenavgång och sen ett snabbt förlopp, så jag slipper vara med om att värkarbetet stannar av, som många av er andra varit med om nu.. men det är ju bara att hoppas, 15 dagar kvar till BF och jag är TRÖTT på att längta nu. Har egentligen inget obehag av vare sig magen eller några krämpor, jag bara längtar ihjäl mig, så egentligen ska jag väl inte klaga ;) 

• SandraDa
    FruKå skrev 2012-08-10 01:44:49 följande:
    Grattis till ers små ni som fått!!!

Jag ligger på förlossningen sen 20 tiden. Har fått lustgas, epidural samt värkstimulerande... Hål på hinnorna också då.. Öppen 4 cm. Vet fan inte om edan hjälpte ngt. Jaja nu är det den 10:e o bebis kommer nog idag på bf dagen :)
    Min man är ett underbart stöd men nu är han trött så jag läser lite här Personalen är underbar också. Men ja.. De är bestämda .. Litar på dem. Det här ska nog gå bra. Hejhopp

Åh vad spännande!!!
    Så det drog igång alltså :) Hoppas du har din lilla bebis hos dig nu.
  • Ellenbmt

De vägrar himlen - alla bara typ påstår att jag är larvig känns det som. Inga åtgärder förän man passerat 41+5 typ...

• mammsen
    Millas - Grattis till sonen!! Varför togs hinnorna? det lät ju som att du öppnade dig alldeles lagom fort?! Härligt att du har din lilla son nu iallafall, AVUNDSJUK!! 

FruKå - Hoppas att allt gått bra och att du har din lille hos dig redan :)

Ellenbmt - Gud vad jobbigt! Det är nog olika från sjukhus till sjukhus men det är din kropp och de borde lyssna! De får säkert samtal varenda dag med högravida som är trötta på graviditeten och bara vill få ut sitt barn. Men de måste ju ta de som värkligen inte orkar mer på allvar! Det är svårt att ringa och stå på sig när man bara får en vägg att prata med.. Kanske sambon kan ringa och förklara hur dåligt du mår och att han kanske kan kräva att du får hjälp. Då kanske de förstår att ni menar allvar??  
  • iväntanpådig

Grattis till alla nya bebisar och mammor!!{#emotions_dlg.flower}

Hoppas allt går/gått bra för dig frukå!

Challelotten: Dom tips jag fått: curry,chili, massera bröst vårtorna, hallonbladste, promenader, färdknäppa, bastu... Men för mig verkar det inte fungera iallafall... Hoppas på bättre tur för dig!Glad Något jag missat som ni andra ha hört ska hjälpa??!

• Something01

Ja kör på städning, har börjat tvätta fönster. Sen är de skura å sånt som gäller. Får väl se om de hjälper nånting, misstänker dock att de inte gör det.