• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Tesdy

Grattis alla nyförlöstamammor.

Jag tänkte bara inflika i debatten om igångsättning då jag hade en bra igångsättning med gel * 2 en sovdos, och sen håltagning på hinnorna. Mina egna värkar var starka nog så jag behövde aldrig någon värkstimulans. Men det är ju så olika för oss kvinnor hur kroppen jobbar.

• iväntanpådig

Tesdy låter bra. Hoppas det fungerar så för mig med. Vill helst undvika droppet... Väntar på igångsättning på måndag om inget händer före! Håll tummarna att det gör de!! Längtar ihjäl mig efter liten nu känns de! Har försökt få barn sedan -06 å första graviditeten... Tycker det är vår tur nu!!! Obestämd Verkar som alla runt om kring en får bebisar nu å själv får man gå å vänta å vänta.. Men som sagt snart, men snart är inte tillräkligt snart! Flört Vill att de sker nu, nu eller NU!!!

• Millas

Tack så mycket för alla grattis!! Skrutten har fått en ok stämpel i baken av läkaren och vi får åka hem i eftermiddag! Så skönt. Är kaos här bb är fullt så jag är fortfarande kvar på förlossningen.

• A R

Stooort grattis till alla nya bebisar!!!

Idag har vi varit hos läkaren och fått svar på sonens magnetröntgen och tumören har inte växt! Jag blev så glad och började gråta inne hos läkaren och vår son trodde då att jag fått värkar och att bebisen var på väg, hihihi. Nu känner jag mig redo för bebis dock är det tre veckor kvar till bf men ändå skönt att känna sig mentalt redo.

• godisbit

Underbart med goda nyheter AR!!

Grattis millas till bebis och lycka till nu alla som är på g!

• LiJon

Grattis till alla nya bebisar! Och hejja frukå, hoppas du har din lilla redan!

AR; Vilket underbart besked, härligt!!! {#emotions_dlg.flower}

Hörrni, hur vet man om vattnet gått? (om det inte är rejäla mängder med ett splash då) Ursäkta diverse information nu men inatt vaknade jag av att trosorna var helt genomblöta, aldrig hänt förut. Trodde först vattnet gått men kom på att vi färdknäppade på kvällen innan och tänkte om det var ifrån det (fast jag var ju på toaletten efter det)... bytte trosor och la mig igen och när jag vaknade igen hade det inte blivit mer, men nu under hela förmiddagen har det blivit blött flera gånger igen. Inte supermycket men det är liksom vattnigt och inte tydligt flytningar som jag haft innan.

Skulle väl ringt FL men vi var in i förrgår för att jag varit såå öm i magen (men allt var bra) så jag vill liksom inte behöva in i 'onödan' igen...

Nåt annat som var nytt igår var det enooorma trycket neråt hela kvällen, det gjorde riktigt ont och höll i sig så jag inte visste hur jag skulle sitta. Annars har det kommit tryck emellanåt men inte såhär ihållande. BF på söndag enligt ÄL och om en vecka enligt RUL.      

• Sommaren12

Grattis till alla nya bebisar! Och grattis A R! Underbara nyheter! Vad glad jag blir för er! :)

LIJon: Lika bra att ringa in och rådfråga. 

• EmelieOfGbg

Heja frukå, hoppas du har din lill*hos dig nu
    Tesdy: skönt att höra positiv upplevelse om igångsättning då jag själv förmodligen kommer bli igångsatt om 9-10dagar om inget hänt innan då. Men det tror jag ju inte. Har fått en hinnsvepning (säger man så?) men känns inte som den gjorde så mycket mer än att jag har lite molande värk till och från. Ska få en till på måndag. Nu börjar det verkligen komma ut bebisar, så kul. Ibland känns det som det var igår man plussa tycker jag.... samtidigt som man är trött på att vara gravid och bara vill ha den lill* hos sig

• Millas

Mammsen: de ville ha bättre koll på bebisen. Dom fick inte till det med grejerna på magen. Fast det fanns aldrig något tecken på att han mådde dåligt på något sätt. Ännu en grej personalen gjorde för smidighetens skull antar jag? Men jag är tacksam över snabb förlossning iaf!