• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Aprilia1977

Ja, nu vill vi ha våran knodd! 40+1 idag....

ღ..Störst, bäst och vackrast, det är superlativen..ღ
  • isaochbel

Grattis till nya tråd bebisar :). Själv är jag inne på BF+9 och tiden sniglar sig fram, men på måndag får jag förhoppningsvis datum för att få ut honom.. Har gått en lång promenad på förmiddagen och nu på eftermiddagen så har vi sprungit runt på Gröna Lund så nu hoppas jag att det ska ha gjort lite nytta!

• Husmodern

Någon från Stockholm här som känner till biografen Skandia? Har vunnit gratis biobiljetter samt snacks godis osv (vip) inbjudan till barnfilmen modig nu på söndag!kl 13:00

Jag kan tyvärr inte gå och man måste anmäla antal personer osv idag så vill någon gå i mitt ställe ? Ge mail adress så skickar jag dej info om det

• Ellenbmt

Åh!!!! Min sambo har tagit ledig i fyra dagar!!! Kan ni fatta?! Ni som följt mig i hur han jobbar borde förstå min lycka!!! Nu jävlar kanske musslan slappnar av och öppnar upp för fyrverkerier i helgen?! :)

• Ellenbmt

Och grattis frukå- fan så skönt å härligt att din väntan är över!!

• 7eHimlen

Grattis till sonen frukå!!

Åh, gud vad härligt Ellen, hoppas ni får underbara dagar tillsammans (o kanske bebis oxå)!!

Här har jag spenderat tre timmar i skärholmens centrum vilket resulterat i ryggvärk deluxe, svanken känns inte nådig nu, men det lär väl gå över så fort jag sätter mig i soffan igen! Jag som vill ha ut bebis!!

• NiniMe

Så då lider man av babyblues idag... Gråten i halsen hela tiden...
    Mina söner bara slåss och bråkar hela tiden, lyssnar inte för fem öre och detta har dom hållt på med hela sommaren.. JAG PALLAR INTE MER....
    Ingenting går in och jag vet inte alls vad jag ska göra... På måndag börjar mannen jobba igen och jag kommer vara själv med alla barnen och jag vetifaaan hur detta ska gå...
    Pojkarna börjar på dagis på onsdag, men det känns som jag kommer avlida dom två dagarna i ensamhet med pojkarna..
    Jag har inget körkort så jag kan inte köra iväg med dom heller och hitta på ngt med dom...
    Känner inte att jag kan vara ute hela tiden heller med dom eftersom lillan e rätt så tuttig av sig nu och lusten att amma offentligt e inte där än...
    Har fått en blåsa på ena tutten och när hon suger på där så JÄVLAR vad ONT det gör....

Usch ja och så fick mannen en blåsning vartefter jag börja tjuta... Han hade köpt med sig kyckling hem som vi skulle äta men jag sa till han att jag ville vila... Så han steker upp potatis till han och grabbarna och när jag kommer ner efter NOLL vila så finns där inga potatis till mig Gråter Ja vilken jävla nörd man e nu Tyst
    Ville bara gnälla av mig lite..

Grattis FruKå Äntligen {#emotions_dlg.flower}

• Ellenbmt

Åh ninime! Känns som jag förstår dig till hundra procent, fast jag har bara ett trotsbarn och ännu ingen tuttande bebis... Usch, synd vi inte alla bor närmre så kunde vi med barn sedan innan låta ungarna leka..
    Det enda tröstande jag har å komma med är väl att hälften av det du känner är utav trötthet och hormoner, det blir ju bättre snart, men det är fan inte kul å leva i det JUST NU som du gör.. Och köp hem lite proteinshskes och gorbys och sånt så du har mat ifall sån där mathistoria upprepas!