• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Ellenbmt

Lijon- man kan bara veta det genom att kolla på fl. Tycker det låter som att du borde kolla!

Tack tesdy för lite lugnande om igångsättning.

• jguz

Nån mer än jag som har köpt en Urban Jungle vagn till sin bebis?

Jag har varit lite velig till om jag skulle behöva köpa en vagn vänd emot mig sen när bebis börjar sitta upp.

Men nu kommer en sittdel som är vänd mot oss föräldrar som man kan sätta på sitt UJ chassi

Och den är inte dyr heller... 575:-

shop.mountainbuggy.com/accessories/urban-jungle-terrain-plus-one/face-to-face-parent-facing-seat

Ohh va jag e glad!!

Den är inte ute i affärerna ännu, men tills våra bebisar ska börja sitta så kommer den att finnas

• Makkinje

Äntligen hemma från FL och UL, hade fortfarande lite högt blodtryck men alla andra prover såg bra ut så verkar inte vara HP. Bad om en hinn svepning och då visade sig att jag redan var öppen tre cm, men fick en hinn svepning ändå. Så hoppas lille mannen kommer snart Glad

• LiJon

Sommaren o ellenbmt; ja det är väl så! Jag avvaktar nog några timmar till, tror nog inte det är vattnet... Om det är det så borde det väl rinna på mer under dagen.

• mammsen

A R - Gud vad skönt med bra besked!! Vilken lättnad! Och snart kommer bebisen med, det blir ju dubbel lycka ;)

Lijon - Det låter absolut som vattnet. Men oavsett om det är det eller inte så ska man alltid ta kontakt med förlossningen om man misstänker vattenavgång pga infektionsrisken :) Spännande! Det brukar inte dröjja länge innan kroppen sätter igång när vattnet går! Det kan komma mycket vatten i början och sedan sippra lite åt gången eftersom barnet får en forsfärd ner i kanalen och sedan täpper igen, eller hur man ska förklara. Ring du fl och rådgör med dem, det kan hända att de ber dig lägga en handuk i trosan några timmar för att uppskatta hur mycket du "läckt" på ett par timmar. Så det kan vara lite bökigt att börja med på kvällen ;)

Millas - Skönt att höra att det inte var någon oro för ditt barn iallafal, aha de tog hinnorna för att sätta s-elektrodl då kanske, de gjorde de på min förra förlossning med, tyckte det var lättare att röra sig med s-elektrod än med ctg-dosorna, men värkarna blev tuffare Ja man ska väll inte klaga att man slipper ligga där i ett dygn eller 2 med aktiva värkar eller får krysta i 2 timmar;) Skönt att du är nöjd med din förlossning! :D Och passa på att mysa nu ;)

• Nadja93

ååh vad roligt med alla nya bebisar! GRATTIS! Glad

Igår var jag till min barnmorska och kollade upp lite saker, Allting ser jätte fint ut och huvudet sitter nu fast som det ska, Längtar tills min förlossning startar så jag också får pussa på min bebis! Idag så vaknade jag med svullna händer och fötter, tror till och med att ansiktet är svullet. Jobbigt men snart är det över :) 
    Min pojkvän kommer idag också tack och lov! Så jag slipper vara själv inatt! Får hoppas på bebis nu bara trots att det är en vecka kvar till beräknat!  

• 7eHimlen
    Ellenbmt skrev 2012-08-10 08:38:57 följande:
    De vägrar himlen - alla bara typ påstår att jag är larvig känns det som. Inga åtgärder förän man passerat 41+5 typ...
    Det är ju verkligen knäppt, det är ju inte bara som att du är lite less liksom, bebisen är ju dessutom stor och du mår inget bra! Kan du inte bara åka in - som mammsen - och vägra lämna stället innan du fått ut ungen? :P Nåt måste du ju kunna få hjälp med tycker man! 
  • Gadget

LiJon, mitt vatten droppade jättelite. Så lite att jag blev "säker" på att det inte var vattnet och tom tog ett bad på kvällen. Vår kille fick en infektion och därför blev vi kvar på BB i en vecka med antibiotikadropp på honom. Så chansa inte. Det behöver inte forsa. Hos mig sa de att det måste gått ett litet hål högre upp och att det därför droppat så lite.