• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Xericax

38+3 idag och nu börjar jag bli nervös! Ska på kontroll imorgon och de sa att jag skulle ta bb-väskan med ifall det blir igångsättning. Lillen var ju ganska stor på förra kontrollen, hade huvudet lågt nere, tappen var bara 1 cm och öppen 2 cm, och det är 1,5 vecka sedan. Efter det har jag haft en del förvärkar (jag hade knappt känt av förvärkar innan förra kontrollen, bara vanliga sammandragningar) och lite av slemproppen har lossnat. Så kanske tappen börjar vara helt borta nu.

• Challelotten

Ha det är tråkigt att tråden dör ut men vi har ju fortsättningstråden ;0)

Idag märkte man hur många som åkte till jobbet.

Har knappt kunnat sova i natt retlesst legs och så mår jag illa hur jag än ligger. Testat att äta, halsbränne medicin inget vill hjälpa. Någon som har något tips?

Bf + 2 idag denna lille vill inte lämna sin mammas mage ;0(

• Makkinje

Mina sammandragningar fortsätter att hålla i sig och börjar göra rejält ont nu! Även mer av slemmproppen kom idag med lite blod. Men vågar inte hoppas för mycket än då min latensfas med andra dottern tog fem dagar....

• Sommaren12

Ellenbmt: nja här är lugnt. Det kommer nån värk då och då men helt oregelbundet och väldigt glest så inget nu iaf. Har dock inte stigit upp än. Ska handla, baka och städa idag. Får se vad hon tycker om det. :)

7eH: jag har haft så som du med stenhård mage. Tror det började för två veckor sen, alltså typ som du är nu va? En del dagar har jag då haft konstanta sammandragningar som ej gjort ont. Ganska uttröttande. Tror din mage börjat träna kanske. Man kan ju inte göra ett marathon utan att va fit! ;)

• LindaPernilla

BF imorgon! Inte en känningsjävel! Ursäkta ordvalet.

Med sonen gick jag över tiden 5 dagar, kände inte ett smack - inte en sammandragning, ingenting - förän allt satte igång tidigt på morgonen den 16:e oktober 2004, han var beräknad den 11:e. Så det känns som att jag kommer att gå över tiden den här gången också... suck! Vi längtar ju efter lillbus & är sååååå nyfikna!

• Bellatrixx

Finns det någon länk till fortsättningstråden? Hoppas era förvärkar ger resultat och att det trillar in fler bebisar! låter ju som att en del kan komma precis när som.

Igår grät jag konstant, åt precis allt, hur söt hon är, hur tomt det är utan magen, att man "bara" är sig själv igen, hur lyckligt lottad man är osv osv.. Något trött, varit på tok för mycket besök osv. Så nu har vi bokat av alla träffar och ska njuta av varandra istället, ska även kolla på några bostadsrätter, stort kliv för oss, och ska bli roligt att komma utanför stan lite. Bor verkligen mitt i smeten just nu..

Ang. Förvärkar och så, så hade jag bara om nätterna ett par dagar och vips så sattes det igång en morgon, så försök hålla humören uppe!

• 7eHimlen

Tack alla för svaren, då behöver jag inte oroa mig iaf :) men jaa det är ju tröttsamt när det känns som att den aldrig slappnar av. Idag moler det i ryggen oxå, men jag tror fortfarande jag får vänta nån vecka till på bebis.
    Ja det är 12 dagar kvar till BF Sommaren, så det låter ju logiskt att den övar :D 
    Ellen - förstår verkligen att du lessnat nu!

Jag hade tänkt vara huslig idag och sy nya fodral till köksstolar, och fixa ett påslakanset till spjälsängen, men symaskinen står högst upp på hyllan i klädkammaren. Inte så smart. Och frugan är på jobbet *s* Får ta o vänta tills hon kommer hem, så det blir nog en lugn dag trots allt :P Dessutom är jag inte riktigt hundra på hur man trär en symaskin, senast jag gjorde det var nog i gymnasiet, haha :P aja, det löser sig nog, annars lämnar jag in det till svärmor *s*

• FruFoxy

Trots att den "riktiga" bf är på torsdag så känns det som jag gått över tiden. Enligt mina egna beräkningar var i torsdags-lördags. Men nu kanske det är nått som händer, hade färdis igår (hej och hå vad det var lätt då, NOT! Haha, här kommer flodhästen liksom) och nu kommer det lite blod, dock inte så pass mycket att jag ringer förlossningen. Och det känns annorlunda i kroppen helt enkelt. Får se hur det artar sig under dagen.
    Men med min tur så kommer väl bebis på maxad övertid, usch hemska tanke!

Jag har blivit lite nervös inför amningen. Fick sådana sår och pga det även panik när jag skulle amma yngsta barnet och är livrädd för att det ska hända igen. Visserligen var hon, och fortfarande är, ett riktigt matvrak och skulle äta heeela tiden. Har köpt purelan som nån tipsade om i tråden förrut så lite tryggt känns det ändå. Är amningsnapp nått som kan förhindra sår eller gör det bara att man får svårare att helamma? Nån som har erfarenheter?

• tjockisbullen

Goda nyheter! :)
    Nelson äter numera bara på flaska så sonden är borta nu!
    Han har pyttesmå dippar med andningen men han kommer på sig själv väldigt fort och det händer inte alls ofta, han anses vara mkt mkt bättre och han är mer vaken och mer hungrig, kanske blir hemgång snart dock med andningslarm!
    Bjuder er på en bild fast det inte är bildtråd men är ju tvungen nu när sonden är borta:)