• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Bubbs

Bf på lördag och jag har haft känningar i ett dygn nu, smärta som sätter sig i nedre ryggen och framåt ljumskarna ungefär. Hoppas det snart händer något, vill ha lite action nu!

• mijja12

Nu är Liam kommen, håll i er nu: 4,7 kg 56 längd.

• SandraDa

Grattis Mitt vatten gick 01.30 idag, på bf!! Tjoooho...

• Sommaren12

Grattis mijja! Det var en liten stor en!! Men klår fortfarande inte mej som vägde 4,8 haha! Hur påverkade det din förlossning?

SandraDa: jäj!! Lycka till! :)

• A R

Grattis Mijja, det var ingen liten guldklimp!

SandraDa, åhåå spännande, håller tummarna för dig.

TheMaraja, kul att höra om bb-Stockholm. Själv går jag på Ekens Mvc på söder och har önskat bb-Stockholm. Har tidigare fött på SÖS och i Eskilstuna. När har du Bf? Jag har 30/8.

• mijja12

Sommaren 12: har ju haft en lååååång latensfas på närmare 3 dagar med värkar dom tog håll på hinnan kl 19 igår och sedan dess har jag haft mer och mer onte fick Eda och lustgas sedan fastnade han med axlarna så dom fick dra och slita lite. Sedan fick jag honom på bröstet 02.13. Han tog bröstet direkt så så här långt allt bra behövde sys tre ggr så det var jätte bra. Nu väntar vi på att någon ska skicka oss till patienthotellet men här är fullt på fl så dom har typ inte tid. Trött är man nu inte sovit så mycket.

• Lindhaz

Mijja- stor fin en och ännu härligare att höra att kroppen klarar av det galant, tre stygn är helt klart ok! ( antar jag). Det är min största oro - stor bebis = spricka!! Härligt att höra att ni får era små :D GRATTTTIS!! idag är det bf för vår Lill* men änsålänge ingenting mer än att jag överanalyserar minsta känsla som ibland antyder till lätt lätt mensvärk :(! :p

• Ellenbmt

Lindhaz- man känner inte när man spricker så det behöver du nog inte vara orolig för. Kan dock bara prata utifrån mig men jag sprack både i och utanpå och över klitoris. Har samma eller mer känsel idag och det som gjorde ont var att bli bedövad efterråt ;)

• Sommaren12

Åh vill bara få igång detta! Men sambon sexvägrar, jag klöks av bara tanken på ananas och sist jag var ute och promenerade fick jag så satans ont i knäna och har det fortfarande. Blä!