• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Makkinje

Och där gick vattnet, var visst inte falskt alarm som jag var rädd för. Äntligen händer något är ju trots allt på BF+10 Glad

• Sommaren12

Spännande Makkinje!! :) hoppas det kommer igång snabbt nu! :)

LindaPernilla: vi har varit tydliga hela tiden med att ingen kommer innanför dörrarna här första veckan. Förstår om det är svårt att säga ifrån men det är ju helt enkelt nåt folk får respektera och om de är vettiga så tror jag inte det är nåt de tjurar för heller.

• A R

Spännande Makkinje! Hoppas du har din bebis innan dagen är slut!

Ellen, fy vad jag känner med dig. Tänker varje morgon när jag sätter mig framför datorn att nu har nog Ellen fått sin bebis. Men ingen är gravid för alltid, inte du heller. Snart, snart är det din tur.

Bullen, vad skönt att det går framåt med lilla Nelson och vad söt han är.

Angående det här med hinnsvepning så när jag fick min andra son (för 11 år sedan) var vi in på en kontroll (39+2) efter att jag haft sammandragningar hela dagen.  Jag var öppen ett par cm och tappen var en cm. BM sa att jag ska massera livmodertappen, det kan sätta fart på det hela. Sedan fick vi åka hem för att någon timme senare återvända till förlossningen. Kom in 21.35 igen 23.57 är han född. Vet inte om det var hinnsvepning eller om hon bara masserade tappen, men fungera det gjorde det. 

• iväntanpådig

Grattis till alla bebisar!! 

Spännande Makkinje!! Lycka till! 

Var på kontroll idag för igångsättning. Skulle ha blivit igångsatt om det inte skulle varit fullt på fl. Känns lite surt. Vi har hundvakt ordnad och väskorna va packade i bilen. Nu blir det på onsdag istället om det inte kommer igång själv. Inte så långt kvar men hade ställt in mig på idag. Nu försöker sambon få mig att förstå att det inte behöver betyda bebis på onsdag heller bara för att jag inte ska bli för besviken om det inte kommer igång... F-n ja sku ju hålla på å föda barn nu ja och istället blev det soffan och påskägg ^^ Obestämd Sambon tyckte inte man kunde slänga ut folk från fl iallafall men jag e inte lika säker Flört Nu låter de väl som jag e en bitch, men jag längtar bara ihjäl mig efter bebis!!Hjärta

• NiniMe
    FruFoxy skrev 2012-08-13 10:33:03 följande:
    Ninime:
    Tack för ditt svar!
    Hade totalt glömt bort bröstpump! Det var faktiskt räddaren i nöden under förra amningen, hur kunde jag glömma bort att köpa en ny sån? Blir till att besöka apoteket imorgon
    Har du använt purelan? Och om du har det, hur tycker du att den fungerar? 
    Ja jag hade inte heller köpt någon då jag tänkte att mina boppar är härdade så tänkte inte att det skulle vara så akut med det...
    Men igår bröt jag ihop så mannen for iväg och köpte en pump
    Han fick även i uppdrag att köpa salvan men han fick med sig hem ett annat märke, står bara bröstvårtssalva på den, men det känns bra... Har inte provat den andra fast det var den jag ville ha.. Men jag tror att det kvittar-....
  • trossan

Jahapp. 39+3 idag och inte en endaste känning alls!
    Jag mår inte så dåligt av att vara gravid, tycker det är skönt att vara ledig etc men det jobbigaste tycker jag är det mentala- att man inte har en aning om när det ska börja, hur länge man ska vänta. Och den värsta oron- att det inte ska starta alls så det blir igångsättning vid v 42.. Vore så trist att missa det där " vakna på natten av värkar" eller att vattnet plötsligt går. Jag är ju så nyfiken på hur det ska börja för mig! Så vill verkligen att det ska börja naturligt!

Vi försöker färdknäppa ganska ofta faktiskt, funkar fortfarande, men ger inga som helst känningar efteråt det heller!

En fråga om något helt annat som jag kom att fundera på- på förlossningen har de ju bad, vilket verkar skönt. Hur är det, sitter man själv där då eller får ens partner hoppa i? Ska han packa ner badbyxor i bb väskan då!? :)
    Någon som har någon erfarenhet av bad under förlossningen och var partnern då befinner sig!?

• LindaPernilla
    trossan skrev 2012-08-13 12:11:00 följande:
    Jahapp. 39+3 idag och inte en endaste känning alls!
    Jag mår inte så dåligt av att vara gravid, tycker det är skönt att vara ledig etc men det jobbigaste tycker jag är det mentala- att man inte har en aning om när det ska börja, hur länge man ska vänta. Och den värsta oron- att det inte ska starta alls så det blir igångsättning vid v 42.. Vore så trist att missa det där " vakna på natten av värkar" eller att vattnet plötsligt går. Jag är ju så nyfiken på hur det ska börja för mig! Så vill verkligen att det ska börja naturligt!

Vi försöker färdknäppa ganska ofta faktiskt, funkar fortfarande, men ger inga som helst känningar efteråt det heller!

En fråga om något helt annat som jag kom att fundera på- på förlossningen har de ju bad, vilket verkar skönt. Hur är det, sitter man själv där då eller får ens partner hoppa i? Ska han packa ner badbyxor i bb väskan då!? :)
    Någon som har någon erfarenhet av bad under förlossningen och var partnern då befinner sig!?
    Jag badade på förlossningen när jag väntade sonen. Då satt pappan bredvid mig och höll mig i handen och "hjälpte" mig att andas genom värkarna. Jätte mysigt att bada.. tända ljus och lugn musik :)
  • Challelotten

Lycka till Makkinje :0)

I Jönköping finns det bara sitt bardkar så man sitter själv i.

Ni har tur och har en sambo som vill testa färdknappen min vägrar. Han säger tänk om vattnet går och då vet jag inte om jag vill ha sex mer säger han och han tänker hela tiden att han stöter på huvudet.

• LissanS

Makkinje - vad spännande! Hoppas att allting går smidigt nu! :)

Idag är det vecka 39+0 och egentligen har jag fått inte så onda SD som håller i ganska bra. Hoppas att det fortsätter lika hopfullt och islutet av veckan (BF 19/8)  kan vi träffa våran lilla-bus.