• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Aprilia1977

Trossan: Kunde inte låta bli att le. Jag kan riktigt se hans besvikelse framför mig, detta är det största som händer er och han vill finnas där... Det är faktiskt helt fantastiskt när någon vill förstå, dela känslor med en... Jag har inte hört att mannen är med i badet (har inte den kunskapen). Däremot har jag läst att det är bra att mannen/partnern har med sig badkläder just för att hjälpa kvinnan när hon ska duscha...om hon behöver hjälp!

ღ..Störst, bäst och vackrast, det är superlativen..ღ
  • Lilja85

Aprilia: Tack för ditt fina inlägg med blommorna!!

Lycka till nu ni som är på G, inlagda på FL, vatten som gått, och som har tid till igångsättning.  

• Ellenbmt

Min sambo fick va med om han ville på Mölndal, men han hade inte med sig badbyxor. Och man blöder ju endel ibland så kan ju vara lite o-mysigt...? Min kille masserade mig i svanken i badet, hur det nu gick till?! :)

• A R

Trossan, är det BB-stockholm eller Danderyds förlossning du valt? Jag har önskat BB-stockholm och varit på förlossningsmottagningen två gånger.

Jag har lunchat med en kompis idag och på vägen hem gick jag genom Mariatorget på söder i Stockholm. Där satt så många mammor med sina små och ammade och hade sig och det slog mig (lite med avund) att snart kanske det är jag som sitter där. Kom då att tänka på när vi var i full gång med att göra barn, hur avundsjuk jag var på alla med mage och jag fick en sådan lyckokänsla av att jag faktiskt är höggravid så nu ska jag njuta av de sista veckorna av graviditeten. 

• Aprilia1977
    Bellatrixx skrev 2012-08-13 14:03:55 följande:
    Tack!

Ja, jag hade med många sånna funderingar, det är ju en stor omställning i livet. Mm, tanken var att vi med skulle ha en bjudning då alla fick komma men det blev tyvärr en hel del sura miner men nu när jag själv inte orkar så struntar jag i om det blir "sura miner". Hoppas det går bättre för er!  

Ingen idé att må dåligt över ett beslut som känns rätt..dessutom är det sååå omtumlande (tror jag) att få en ny familjemedlem. Glad

Jag har en väninna som kommer från en annan kultur, nu när hon fick sin lilla plutt, var alla möjliga där på besök. Hon ville absolut att jag skulle komma och hälsa på på sjukhuset och det var inget kul, varken för henne eller för mig. För när vi kom fanns det människor i deras rum, och de gick när vi kom... efter 10 minuter kom ytterligare släkt och då gick vi... efterråt har jag fått höra att hon tillslut bröt ihop fullständigt och att mannen var tvungen att ta med sig ut deras lilla juvel till ett gemensamt utrymme där vänner, bekanta, familj och släkt fick komma och titta på bebisen, lämna presenter samt äta sötsaker (enligt kulturen).

Nu såhär i efterhand har hon berättat att det är något hon ångrar, de var kvar på sjukhuset ett par dagar, och under dessa dagar var det skytteltrafik...

• Aprilia1977
    Lilja85 skrev 2012-08-13 14:43:13 följande:
    Aprilia: Tack för ditt fina inlägg med blommorna!!

Glad
  • Lindhaz

Tack för tipset med badkläder ( för att få hjälp i duschen) inte tänkt på! :) här har man bf imorgon & idag har jag både handlat, burit lagom tunga påsar, dammsugit och tvättat fönstren! Och det känns mindre jobbigt än när man inte är gravid ;P denna bebben verkar aldrig vilja komma ut!! Plus en färdknäpp igår, men ickkke!!

• Blomsterfröna

Här har vi nog kört på allt känns de som. Nu får hon komma när hon e redo. Tror iaf senast helgen. Har BF på torsdag

• FruFoxy

mijja12:
    Lycka till

Det har fortsatt känts konstigt i kroppen hela dagen. Tror slemmisen har börjat gå och det är fortfarande lite blodfärgat när jag varit på toa. De kraftiga sammandragningarna känns nu även kraftigt när jag står upp och kommer var tionde minut ungefär. Åh, vad jag hoppas att det är bebis på gång!