• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • FruFoxy

tjockisbullen:
    Härligt att det går framåt!  

• NiniMe
    FruFoxy skrev 2012-08-13 10:22:48 följande:
    Trots att den "riktiga" bf är på torsdag så känns det som jag gått över tiden. Enligt mina egna beräkningar var i torsdags-lördags. Men nu kanske det är nått som händer, hade färdis igår (hej och hå vad det var lätt då, NOT! Haha, här kommer flodhästen liksom) och nu kommer det lite blod, dock inte så pass mycket att jag ringer förlossningen. Och det känns annorlunda i kroppen helt enkelt. Får se hur det artar sig under dagen.
    Men med min tur så kommer väl bebis på maxad övertid, usch hemska tanke!

Jag har blivit lite nervös inför amningen. Fick sådana sår och pga det även panik när jag skulle amma yngsta barnet och är livrädd för att det ska hända igen. Visserligen var hon, och fortfarande är, ett riktigt matvrak och skulle äta heeela tiden. Har köpt purelan som nån tipsade om i tråden förrut så lite tryggt känns det ändå. Är amningsnapp nått som kan förhindra sår eller gör det bara att man får svårare att helamma? Nån som har erfarenheter?
    Mitt tips är att ha en bröstpump hemma... Jag har fått en sårig bröstvårta och ja tyvärr har den varit lika utsatt med alla barnen men mitt tips är att pumpa varannan eller varje gång i några dagar, så såret hinner läka, de du pumpar ut kan du ju ge på kopp eller flaska...
    Vi började med det igår då jag verkligen hade ångest för varje amning på den tutten, smärtan är hemsk och jag lider med dom som har värre än vad jag har, jag har bara ett litet sår... men efter att ha låtit bröstet vila från hennes sugande några gånger så känns det redan mycket bättre...
    Och givetvis smörja, lufta torrt med bröstmjölken på bröstvårtan, när du har amningskupan på så fastnar den gärna i såret, så blöta upp lite först innan du tar av den..
  • FruFoxy

Ninime:
    Tack för ditt svar!
    Hade totalt glömt bort bröstpump! Det var faktiskt räddaren i nöden under förra amningen, hur kunde jag glömma bort att köpa en ny sån? Blir till att besöka apoteket imorgon
    Har du använt purelan? Och om du har det, hur tycker du att den fungerar? 

• TheMaraja

Challelotten: jag har haft halsbränna sen v 20 ungefär och testat allt utan vidare resultat. Men sen fick ja tipset med 1 tsk bikarbonat i 1-1,5 dl vatten och det var verkligen super! Fungerar klockrent för mig, halsbrännan försvinner snabbt och håller sig borta

• Aprilia1977
    Lilja85 skrev 2012-08-13 09:40:59 följande:
    41+0... 35kg+ å bristningar som äter upp mig Gråter Dock inte minsta tecken på att nåt kommer hända. Idag är ingen bra dag för humöret å självkänslan. Blir nog å gömma sig under täcket hela dagen...

Usch, jag känner igen mig.... Fick ett sms från en kär väninna... med endast ett frågetecken i.... och jag svarade "ingen bebis än, jag lovar att meddela dig när något händer". Hon bad om ursäkt för att hon tjatar... och det är just det jag upplever att det är. Nu vill jag ha min bebis. Svärmor och svägerskorna gick över 10 dagar med sina barn (sammanlagt 9 barn)... så jag ska väl inte klaga.

Jag sätter på radion, lyssnar just nu på Radio 1, som finns här i sthlm, just nu är det Eva Ruz som pratar och det är klart, vissa saker gör inte att man känner sig bättre till mods, men det är skönt ibland att höra andras problem, så att man glömmer sina egna...

Min sambo sms:ade mig, och sa, ta ditt isvatten (lägger 5 dl flaskor i frysen så att de blir riktigt iskalla, supergott) och sätt dig nere vid vattnet, försök att njuta av dagen.... Så jag sprang ut i trädgården lite snabbt, plåtade lite blommor i trädgården, bänken vid vattnet och min räddning, isvattnet! (Jag vet att bilder inte hör hemma i denna tråden, men bryter traditionen lite)... 

ღ..Störst, bäst och vackrast, det är superlativen..ღ
  • Aprilia1977
    Bellatrixx skrev 2012-08-13 10:17:34 följande:
    Finns det någon länk till fortsättningstråden? Hoppas era förvärkar ger resultat och att det trillar in fler bebisar! låter ju som att en del kan komma precis när som.

Igår grät jag konstant, åt precis allt, hur söt hon är, hur tomt det är utan magen, att man "bara" är sig själv igen, hur lyckligt lottad man är osv osv.. Något trött, varit på tok för mycket besök osv. Så nu har vi bokat av alla träffar och ska njuta av varandra istället, ska även kolla på några bostadsrätter, stort kliv för oss, och ska bli roligt att komma utanför stan lite. Bor verkligen mitt i smeten just nu..
    Det finns en fortsättningslänk, den finns längst upp, sista länken liksom...Gadget lade till den igår....

Ja, det är många känslor när man fått barn, jag har ett dussin känslor nu, redan innan vår plutt kommit till oss. Funderar på hur livet förändras, på hur det kommer att vara när vi helt plötsligt blir tre... Angående besök har vi redan börjat förvarna, gett hintar iaf, att  inte vilja ha besök så länge mannen är hemma sina 10 dagar.... att vi kommer att ha någon slags bjudning. Jag vill ju oxå skydda min bebis från alla andras baciller.... hmmm... Jag tycker att ni gjorde rätt som avbokat besök...  
  • Nadja93

ellenbmt: aha okej då vet jag lite mer om hur det ska vara då, Har varit lite osäker nu de sista dagarna, 

Är V.39+2 nu och mår lika taskigt som igår, men huvudvärken har kommit över lite, Ska till barnmorskan imorgon på en sista kontroll hoppas jag, Vill att min bebis ska komma ut!!  Kan man be om att bli igång satt eller måste man verkligen vänta till senast v.42 ?! För som allting är just nu så mår jag inte speciellt bra av graviditeten. Usch vad det låter som att jag klagar. Förlåt :P  

• Aprilia1977
    Tjockisbullen: Vad skönt att det har gått framåt..... han är ju en liten gulleplutt!
  • LindaPernilla

Är faktiskt "rädd" inför besök! Känner mig lite "dum" om jag säger att vi inte vill ha besök direkt.

Min mamma är den som kommer att få komma först, eftersom hon kommer att ha sonen hos sig när det sätter igång & hon kommer och lämnar honom när vi kommit hem från BB. Vet att min mormor och moster kommer att vilja komma direkt och hälsa på! Vänner står inprincip redan vid dörren och väntar.

Svärmor och svärfar vill också komma direkt och hälsa på. Deras första barnbarn och jag förstår deras längtan. Men jag känner att jag vill ha några dagar att lugna ner mig, få igång amningen och allt vad det innebär. Kunna känna mig trygg och få varva ner. Men är rädd att folk inte kommer att förstå.

Och så dom här dagarna efter förlossningen med gråt. Minns hur det var med sonen.. 2-3 dagar efter förlossningen kunde jag börja gråta bara genom att någon sa "Hej". Grät och grät konstant utan att förstå varför. Blir det samma den här gången så känner jag att jag inte vill ha en massa besök här.

Vill kunna säga ifrån, på ett bra sätt.. men ja, jag vet inte.