• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • fru Elle

Angående bad på förlossningen så tror jag det är tänkt att mamman badar själv. Läste för ett bra tag sen i en tidning där en pappan hade tagit av sig alla kläder och hoppat i badet med mamman i. Badet hade svämmat över och det kom vatten överallt. Men han kan ju ta med sig ett par badbyxor och så kan ni ju höra med BM.

Är verkligen inte roligt den sista tiden, man känner sig ganska färdig med graviditeten i slutet. Men ingen graviditet varar för evigt även om det kan kännas så. Passa på att vila inför förlossningen och den första tiden.

Min man har under semestern tagit alla tidiga morgonpass med barnen så jag har fått sova länge. Var guld värt nu när jag och sonen har kört amningsmaraton på nätterna. Har lite reserver att ta av.

• mijja12

Ligger på fl sedan 5 i morse med värkar fick en sovdos när vi kom in och var öppen 3 cm tror bm såg på mig att jag inte orkade mer nu ligger vi här på rummet och dom har sagt att vi ska stanna här tills bebis kommit.
    Kramar på er

• isaochbel

ÄNTLIGEN har jag fått tid til igångsättning på torsdag blir det om inte han behagar att komma självmant! Storasyster kom exakt på 42+0 självmant så det kanske lillebror också gör! Han hade äntligen fattat galoppen att från att ligga högt och rörligt till att vara ruckbar idag så vem vet vad som kan hända på 2 dagar. Kan knappt förstå att till helgen är jag tvåbarnsmamma :) Grattis till nya bebisar och lycka till till alla som är på G!

• Bellatrixx
    Aprilia1977 skrev 2012-08-13 10:44:29 följande:
    Det finns en fortsättningslänk, den finns längst upp, sista länken liksom...Gadget lade till den igår....

Ja, det är många känslor när man fått barn, jag har ett dussin känslor nu, redan innan vår plutt kommit till oss. Funderar på hur livet förändras, på hur det kommer att vara när vi helt plötsligt blir tre... Angående besök har vi redan börjat förvarna, gett hintar iaf, att  inte vilja ha besök så länge mannen är hemma sina 10 dagar.... att vi kommer att ha någon slags bjudning. Jag vill ju oxå skydda min bebis från alla andras baciller.... hmmm... Jag tycker att ni gjorde rätt som avbokat besök...  
    Tack!

Ja, jag hade med många sånna funderingar, det är ju en stor omställning i livet. Mm, tanken var att vi med skulle ha en bjudning då alla fick komma men det blev tyvärr en hel del sura miner men nu när jag själv inte orkar så struntar jag i om det blir "sura miner". Hoppas det går bättre för er!  
  • Roos26

TUL i morgon , har sålt min bil å sambon e i Malmö med v 60 så ska ta pendel å spårvagn. Gör jag alldrig annars , känns jätte jobbigt ju:P Känner mig bortskämd:P

• Aprilia1977
    Makkinje skrev 2012-08-13 11:33:44 följande:
    Och där gick vattnet, var visst inte falskt alarm som jag var rädd för. Äntligen händer något är ju trots allt på BF+10 Glad

Oj, jag är inte alls avis...nääää dåååå... hehe...

Lycka till tjejen och se till att få bebben idag!{#emotions_dlg.flower} 
    ღ..Störst, bäst och vackrast, det är superlativen..ღ
  • Aprilia1977
    mijja12 skrev 2012-08-13 13:46:54 följande:
    Ligger på fl sedan 5 i morse med värkar fick en sovdos när vi kom in och var öppen 3 cm tror bm såg på mig att jag inte orkade mer nu ligger vi här på rummet och dom har sagt att vi ska stanna här tills bebis kommit.
    Kramar på er
    Spännande!!! Vad skönt att ni får stanna kvar! Lycka till!
  • Aprilia1977

Nu har jag en sockerkaka i ugnen..... har fått beställning av mannen att "fixa ihop" en lasagne, får se om jag orkar pysa iväg för att handla lite ingredienser... annars får det bli tonfisk och pasta...haha....

• trossan

Ja det låter mysigt med bad. Ska föda på Danderyd, om det finns plats. Och verkar bara finnas ett badrum med bad på hela avdelningen, så är väl inget man ska räkna med, men tror det kan vara skönt.

Jag hade nog också trott att det bara var för mamman, men ville höra vad ni hade för erfarenheter. Min sambo är ju så söt och känner sig så delaktig, så han hade ju tänkt hoppa i där med mig. Men helt ärligt hade jag nog föredragit honom vid kanten.
    Jag sa dock åt honom att han väl kunde packa badbyxor så får vi höra med bm, vill inte vara den som gör honom besviken.. :)

Han hade även tänkt att packrådet om en morgonrock gällde även honom, men jag ser verkligen inte varför han skulle behöva ströva runt i korridorerna i morgonrock.. Men då blev han liksom lite putt när jag sa att det nog främst gällde mamman :)