• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Blomsterfröna

Sommaren-
    här är de sambon som e på om sex för han vill ha ut henne:) tycker vi har testat de där nu så nu får de va. Testat lingonsylt, vattenmelon, masserat fotknölar. Ja allt känns de som. Nä hon kommer när hon e redo. Har ju inte passerat BF än, men känns som de... Orkar faktiskt inte mer nu

• TheMaraja

A R: ja det är super med bb stockholm . Bara hoppas att det inte är så många som är på g samtidigt med en själv .

Jag har bf den 22:a och vill nog komma igång av mig själv även om jag har tid för snitt den 29:e. Blev snitt förra gången efter 40 timmar, jag hade varit helt öppen länge men dottern var inte på väg ut och hon mådde intr bra av värkarna. Dom tror att det är 50/50 om det blir snitt igen men som sagt hoppas på att komma igång själv

• NiniMe
    Sommaren12 skrev 2012-08-13 22:55:51 följande:
    Alltså behöver man ens en sån borste? Jag har bortfärdat det som ännu en onödig pryl dom vill lura på en... Mitt barn blir ju flaskbarn så allt som underlättar är ju förstås bra...
    Stövelkatten skrev 2012-08-14 00:06:05 följande:
    Repiga flaskor var ju det man varnades för när BPA var på tapeten, är nog det som är poängen. sen att mams egna flaskor är BPA-fria är ju en annan sak men det kanske alla flaskor är nu?
    Precis min tanke med
  • LindaPernilla
    Goooodmorgon alla härliga brudar!!

Idag är det efterlängtade datumet äntligen här! BF!
    Hoppas att storken inte har flugit vilse, och att lillbus vill ha sin födelsedag idag.

Jag har inte haft några känningar alls, förutom lite SD inatt, men ingenting som känts direkt "farligt". Annars är jag hemskt trött i kroppen och det känns som att varenda kroppsdel värker. Känner mig sååå hemskt tung!

Sonen är uppe och ska snart iväg till fritids. Har förvarnat honom att om han vaknar på natten och vi inte är här, så kommer mormor eller moster på en gång (tar ca 15 minuter för dom att åka hit) utifall det går fort och vi måste åka in. Så när jag väckte honom nyss så sa han "Men ååååh! Är DU hemma? Varför då? Jag som drömde att du var och fixade ut mitt syskon!" Haha, en förväntansfull storebror som också längtar efter lillbus! :)
  • lillaMiaa

Makkinje: Stort grattis till lilla pojken! :D

TheMaraja: Jag har också bf 22a. =)  Och blev snittad förra gången, dock urakut då bebisen inte alls mådde bra. Berodde nog på att jag hade supertäta värkar redan från början och att hon va lätt för tiden och inte orkade med det då v. 39+1. Så jag hoppas innerligt på en normal förlossning den här gången!! Men det verkar som att det ska gå bra då den här bebisen verkar växa lite bättre i magen :)

Håller tummarna för dig :)  

• godisbit

Ännu fler bebisar -grattis Makkinje!!

Sitter med frukost och läser ikapp allt som skrivs. Fick skjutsa sambon till läkaren igår då han hade så himla ont, visade sig att det var en fraktur på ett revben efter helgens mountainbikecyklande då han  hade kört emot ngt och lyckats få styret mot bröstkorgen. Så nu får vi väl hoppas att bebis inte har jättebråttom eftersom han inte får köra bil med de smärtstillande tabletterna han fick!

Lycka till till er som är på gång och grattis till alla nya bebisar! 

• Aprilia1977
    mijja12 skrev 2012-08-14 03:25:21 följande:
    Nu är Liam kommen, håll i er nu: 4,7 kg 56 längd.
    Oj, vilken stor kille!! Jag hoppas att ni alla mår bra och ett stort grattis!{#emotions_dlg.flower}
    ღ..Störst, bäst och vackrast, det är superlativen..ღ