• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • lillakotten

Inga känningar här What so ever.. V38+4. Har fixat lite här hemma medan dottern är på dagis. Ska på ul i eftermiddag. Spännande att få se vad lilleman förväntas väga. Har roat mig med att googla mönster på en sån där söt ugglemössa som jag sett att många av bebisarna har! Hittade ett fint och frågade min mamma lite snällt om hon har lust :). Det hade hon så nu ska även vår sötnos få en sådan :) om han behagar komma ut dvs..

• godisbit
    lillakotten skrev 2012-08-16 11:07:15 följande:
    Har roat mig med att googla mönster på en sån där söt ugglemössa som jag sett att många av bebisarna har! Hittade ett fint och frågade min mamma lite snällt om hon har lust :). Det hade hon så nu ska även vår sötnos få en sådan :) om han behagar komma ut dvs..
    Ooo... är det ett stick- eller virkmönster?
  • godisbit

Grattis till Gipsy! Och lycka till till er som är på gång idag... hoppas det inte är fler luringar nu utan att det verkligen blir bebisar efter värkarna! =)

Ellen - hang in there och ha det skönt på beachen!

Önskar oss alla en skön dag! 

• trossan
    mammsen skrev 2012-08-15 15:29:24 följande:
    Lindhhaz - Blir de inte klämda när de föds så klarar de nog pilatesstudsandet tror jag ;)

trossann - men vilken häxa till bm! Urs din stackare! Hoppas du föder fort som tusan så du slipper henne igen! Annars hade jag ringt och bokat en annan tid hos en annan bm  under tiden hon är där! Om det är någon tröst så var min dotter inte ens fixerad när jag kom till förlossningen 6 timmar innan hon föddes! sedan hann hon fixera sig där någonstanns på vägen ut antar jag ,, och hon var en normalstor tjej i v 50+5 MYCKET opedagågiskt och dåligt sagt av din BM, man kan ju undra varför hon jobbar som BM överhuvudtaget!!! 
    Usch, jag blev så deppad igår efter det hemska mötet med BM, kom bara på mer och mer väldigt konstiga saker som hon sa. Så jag gick hem och köpte lösgodis och orkade inte ens logga in på familjeliv, då är det illa! :)

Men läste din peppande kommentar Mammsen och vill bara säga Tack!! Känns så skönt bara med att någon bekräftar att hon faktiskt inte var riktigt vettig.
    Och skönt att höra att en förlossning alltså kan sätta igång även utan att barnet är fixerat!
    Men jag hoppas att det var 40+5 och inte 50+ 5 som hon föddes! ;)

NU tror jag att jag har brytit ihop och kommit igen, och nu ska jag läsa vad som hänt här sen sist.
    Blir bara så galet avis på alla som föder barn kors och tvärs!! :)

• trossan

Ooh, nu är jag ikapp och OJ vad det har hänt saker bara sen igår!

Grattis gipsy och isaochbel till bebisar!
     Och Sommaren och FruFoxy- ni är nog inne och föder nu, lycka till!!

Blir ju lite galen av att bara läsa om alla här inne som verkligen har förvärkar och känningar och förlossningar hela tiden, funderar som någon annan skrev, på att gå in i septembertråden lite för att släppa på stressen kanske. Samtidigt vill man ju såklart veta hur det går för alla er! 

Det var verkligen många i den här tråden som fick i juli och nu har precis halva augusti gått och det känns som om det inte är många kvar. 
    Så, det blir ju inte rätt med statistiken på att man föder barn mellan v 38-42 om inte några går över, känns som om jag får ta den bollen då! ;) För att upprätthålla statistiken...

• Sommaren12

Då tar jag vid trossan. Loggar ut ett tag nu å gräver ner mig nånstans. Värkarna är helt borta nu, kommer väl typ en i timmen kanske. Har inte ont i svanken eller trycket i magen heller längre. Visste ju att man kan få pinvärkar eller förvärkar som håller i, men jag har ju för fan haft gravt ont i 18 timmar och bad och panodil hjälpte ju inte. Trodde verkligen det var dags och nu kommer jag inte lita på min kropp igen. Sitter bara å lipar nu. :(

• trossan

Men fy Sommaren!
    Det förstår jag, att du bara vill gråta.
    Det är inte ok av kroppen att luras sådär!

Är väl lite samma sak som hände Ellen, för bra länge sen nu va?
    Konstigt! Och frustrerande.

På så sätt får jag väl vara glad att jag inte har några förvärkar eller någonting...

Men vad säger de på förlossningen? Åkte du in?
    Man kan ju inte gå runt och ha så superont hur länge som helst heller, frågan är om man då hellre vill bli igångsatt, eller om man vill få något som dämpar värkarna.. svårt.

Håller tummarna för att det sätter igång snart igen, men denna gång på riktigt!!

• Lindhaz

Usch tjejer :( jag är bara på dag 2 men jag känner exakt som ni!! Man är så less på att leta tecken och blod i trosan och allt där till :S ingen lust att träffa människor så tiden åtminstone kan gå!! Men vi har en garanti - det är vår bebis! Inom 2 veckor är vi mammor :)

• trossan
    Lindhaz skrev 2012-08-16 12:08:16 följande:
    Usch tjejer :( jag är bara på dag 2 men jag känner exakt som ni!! Man är så less på att leta tecken och blod i trosan och allt där till :S ingen lust att träffa människor så tiden åtminstone kan gå!! Men vi har en garanti - det är vår bebis! Inom 2 veckor är vi mammor :)
    Menar du att garantin är att man blir igångsatt 2 veckor efter BF?
    Jag trodde ju också det, och har hela tiden haft det som min livlina.

Men, min vikarierande BM igår spräckte ju helt det hoppet!
    Enligt henne så fick man ringa i v42.+ och boka tid för en undersökning.. Sen efter det så får man gå på lite kontroller och bla bla bla, om alla mår bra så väntar man lite till innan man sätter igång..
    Och hon var inte alls imponerad av BMs som utförde hinnsvepningar och tänkte då defenetivt inte erbjuda någon sådan. Ev kunde man kanske hitta någon efter 42+0 som gjorde det lät det på henne.
    Gaaaah!

Jag ska absolut se till att träffa en annan BM nästa vecka, jag vill ha hinnsvepning från 40+0 ju egentligen, och trodde verkligen jag kunde få det, men det är ju imorgon, och jag har inte ens en ny tid inbokad på MVC.

Men, jag tror man nog kan "tvinga " sig till en igångsättning i v42 iofs, men jag blev så paff av hennes syn på det hela, jag trodde nog att igångsättning i v 42 var kutym.

Och hinnsvepning, oj vad det verkar olika mellan olika BM!