• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Svipp

Hatar min dumma dator som bara hänger sig. Skriver igen.

Hahaha! Godisbit, du skriver så bra, jag får värsta roliga bilderna framför mig! Tack för dagens skratt!

Nyss hemkommen från bm. Hon erbjöd sig att undersöka status i underlivet och jag tackade ja utan några större förhoppningar. Precis som i helgen när vi var till förlossningen så är tappen så bakåtlutad att det inte går att få tag i den hur mycket hon än grävde (dock förkortad och mjuk). Hon sa att det beror på att huvudet är så lågt ner, nedanför spine, att det trycker bak tappen så mycket. Jag tänkte inte på att fråga där, men kan huvudet verkligen vara nedanför spine eller vad det heter utan att förlossningen startat? Jag kan iofs känna huvudet om jag sticker in fingrarna några cm, men ändå. Kollade mina gamla journaler och då var barnens huvud "nedom spine" som det står, bara en timme innan de kom ut. 
    Hon sa även att det är därför jag har så liten mage, för att jag är lång och bär barnet så långt ner.  

• irruz
    Svipp skrev 2012-08-22 09:07:27 följande:
    Det värsta är svärfar som kommer förbi varje dag och frågar: "Och hur är det med dig då? Trycker det på något?"  Idag ska jag säga, "jo, jag håller på att bajsa ner mig hela tiden, hur går det själv med avföringen?".
    Ska hos bm idag 10.30...hoppas det blir sista besöket. 
    hahahaha... tack, där fick jag dagens skratt Glad
  • trossan

Skönt att det är några fler än jag som bara går runt och väntar!
    Jag har på riktigt släppt tron på att det blir någon bebis nu. Nästan slutat längta, för jag känner mig så ogravid så jag kan inte tro att det ska komma någon bebis.
    Och jag blir tokig på alla som hör av sig varje dag och frågar! Låt mig va! Annars tänker jag fan inte berätta när den kommit heller!! Haha. Superbitter :)

Är det någon mer än jag som fortfarande inte haft en en enda förvärk el annan känning?
    Jag är 40+5 idag tror jag, har slutat räkna, och vet verkligen inte hur en värk känns! Galet.
    Min bebis är ju fortf rörlig, så jag tror inte den har några andra planer heller.

Och det jag minst av allt vill är att bli igångsatt! Hellre kejsarsnitt direkt! Kan man välja det?
    Ni som blivit igångsatta- Har det gått ok? Rädd att det ska sluta i sugklocka etc.

Hur länge kan man låta barnet ligga kvar o vänta på naturlig start så länge allt ser bra ut..?

Skönt att läsa det du skrev dock godisbit- du håller dig vid gott mod! Hoppas det kan smitta av sig lite på mig..

Undrar också var mammasen håller hus!!?

• Randiga Rut

Jag blir igångsatt i morgon om bäb inte kommit innan... det ÄR lite läskigt faktiskt! :s Min största oro är just KS å den risken ökar ju iom en igångsättning. Huh. Är riktigt labil i dag.

trossan: Hur länge man får gå varierar, tror att i Malmö å Gbg så får vi gå till v.43+0 å i andra regioner 42+0. Men det tas ju hänsyn till bebis- å mammasstatus, fostervatten, moderkaka m.m. Jag orkar inte mer nu, är i 41+4...

• LissanS

Först mina tankar och styrkekramar till Mrsnoname. Det finns inga ord ... :(

Trossan, här är en till som gått över (40+2 idag) och i stort sätt gett upp hoppet att lillen vill komma ut. Måndags natten började lovande hade massa SD och en del värkar, som avtogs på eftermiddagen och sen dess har det varit lungt vad som gäller värkar iaf. Bebisen mår gott och har tillräckligt med fostervatten. 
    Jag är också orolig att bli igångsatt, men jag tror hellre det än kejsarsnitt...

• Roos26

Svipp: hon måste väl menat innan spine? De gör ju jätte ont när bebisen paserar dem. Mins att jag trodde jag skulle sprängas i atomer å dö utav smärta då sa barnmorska att bebisen just höll på att paserar dem. Och om bebisens huvud nu skulle vara nedanför så e de ju fantastiskt att slippa den biten sen;)

• Nadja93

hejsan! :) har inte haft någon dator eller tillgång till det eftersom att min lilla prins Charlie föddes i söndags 03.48. han vägde 3360 gram och var 52cm lång. Ni kanske har läst i expressen? Det är jag och Charlie de skriver om.. Ska berätta min förlossnings historia till er så att ni får veta lite mer :) 

Vi mår bra i dagens läge, Eftersom att jag födde hemma så blödde jag ganska mycket. Fick vara kvar i tre dagar för extra koller och få järntabletter. :)

• FruKå

Nadja93; har inte läst, ska genast kika om jag hittar artikeln!