• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Tramses

Hej alla ni som hänger kvar på sluttampen! Jag var med i er tråd för länge länge sedan men fick sedan mf. Jag har bf den 22/10 nu istället, men jag har inte kunnat sluta följs er alla ändå.
    Tänkte dela med mig lite av min historia när jag skulle föda sonen.
    Jag gick över LÄNGE. På bf+18 fanns det inget som antydde att den lille ville komma ut, så jag blev igångsatt, något jag fasat över. Men det var kanonbra! Fick den där katetern som skulle öppna de tre första cm. Gick runt på sjukhuset med sambon och mös över att det äntligen hände något, käkade glass och hade det bra. Sedan rullade det på (även om det gick lite långsamt). Ingen sugklocka och redan direkt efteråt kände jag att det här var det bästa jag hade gjort.
    Ser fram emot en ny förlossning oavsett om jag blir igångsatt eller inte. Förstår att set är jobbigt att gå över, det tyckte jag också, men själva igångsättningen var över förväntan.
    Stort lycka till nu till er alla som väntar och längtar. Det KOMMER att komma en bebis .

• godisbit

Nadja - oj oj oj!! Vilken tur att det gick så bra men hjälp vilket chockbesked att få när man ringer in! Tur att du inte var själv iaf. Stort grattis till lillprinsen hur som helst

• Sommaren12

Nadja: wow all cred till dig!! Jag hade blivit livrädd! Grattis till lille Charlie, fint namn!

Tramses: grattis till bebisen i magen! Lycka till när det närmar sig! Känns som ditt bf är ganska snart.

• trossan

Randiga Rut- spännande med igångsättning imorgon, stort lycka till, ska hålla tummarna!

Lissan- skönt att iaf veta att din kropp Kan ha värkar! Jag funderar ju ibland på om min kropp inte är kapabel till det alls, man får för sig så mkt dumheter :)
    Har du fått någon tid för överburenhetskontroll el vad är nästa steg för dig?

Min bm är ju på semester så jag träffar olika bm varje gång nu och svävar lite i ingenmansland, men imorgon tror jag att jag ska få träffa en bra som dessutom lovat mig en hinnsvepning!

Jag känner mig inte rädd för ks i sig, men det hade varit surt att få det på slutet efter en långdragen förlossning och smärta. Ska nog ändå höra på ev igångsättningssamtal om möjlighet till ks direkt.

Samtidigt finns det ju många fall där igångsättning har gått hur bra som helst. Tramses- Stort tack för att du tog dig tid att skriva och berätta om din positiva upplevelse!!
    Det är väl precis sånt man behöver höra.
    Vad tråkigt med missfall, men härligt att allt är på bana igen så fort efter!!

• Solrosen86

Grattis Lilja85 och Nadja93 till era bebisar!!!

Nadja - Oj! Vad strongt gjort av dig! Tur att allt gick bra och att ni mår bra nu. Vill gärna läsa din förlossningsberättelse.

Randiga Rut - Lycka till imorgon!

• Challelotten

Äntligen kan jag sitta vid telefonen lite. De tog vattnet på mig vid fyra i tisdags em efter intensiva värkar valde jag Eda och guld värt när man får värkar utan uppehåll. Tyvärr fick jag ligga mycket då inte bebisen tålde att jag stod upp och jag fick feber men efter vart på toa sa de plask och en kvart senare var han ute 00.30 :0) är så lycklig men han har åkt på en infektion så han ligger på neo och jag på förlossningen. Allt från 3-10 dagar måste vi stanna och han ville inte amma så jag får se hur det går vill ju verkligen :0( men jag hand ammar och de ger honom på sond då han inte orkar äta själv. Stor kille 4225gram och 52cm lång.

Grattis till er alla andra orkar inte läsa vad som har hänt sen sist. Och lycka till med er som ska bli igångsatta och är på g!