• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • V3ritas

Både sorgliga och glada besked i tråden.. :/ Styrkekramar till dig mrsnoname.. {#emotions_dlg.flower}
    Och grattis till er som fått era små!

Idag går jag in i vecka 43 (42+0) Det firade vi med en koll på spec mvc där allt såg tiptop fint ut så jag ska tillbaka på fredag för nästa koll.. :P

• trossan

Veritas- phew, 2 veckor över, starkt jobbat!
    Vad gör du för att hålla humöret uppe och är det fortfarande folk som orkar fråga varje dag om bebisen kommit än? :)

Idag ringde tom min chef och ville "kolla läget". Det tycker jag han kan ge blanka fan i. Jag är ledig och han borde låta mig va! Han får vara glad om jag alls har lust att informera när bebis väl kommit ens.
    Folk borde kanske läsa på om att det kan gå upp till två veckor över innan de börjat terrorisera folk..
    Vet inte hur jag ska be honom lägga ner på rätt sätt.
    Han ringde och jag svarade alltså inte, så då smsade han. Vi har verkligen ingen personlig relation i övrigt, så allt är bara obehagligt.

Challelotten- grattis!!

• FruKå

Grattis challelotten!

Nadja, grymt bra jobbat!!!

• V3ritas
    trossan skrev 2012-08-22 17:34:16 följande:
    Veritas- phew, 2 veckor över, starkt jobbat!
    Vad gör du för att hålla humöret uppe och är det fortfarande folk som orkar fråga varje dag om bebisen kommit än? :)
    Oj, ja haha det undrar jag också, men det är väl vår trollunge och att maken är hemma också som hjälper. Hade jag bara gått hemma helt själv hade det nog varit tusen gånger värre. Men nog har jag mina dagar när jag bara stirrar i taket och vill gråta ögonen ur mig.. Det är riktigt jobbigt att ha fått vänta, och fortfarande väntar, så länge.
  • Mamma070912

Oj Nadja! Vilken tur att du fick ambulanspersonal till hands iaf Grattis till lille killen!

Jaha... kanske jag verkligen ska tänka om nu då, får nog bli eda iaf Sa det också till maken igår att låt mig inte se den, göm helst narkosläkaren och bara gör det om jag skulle ändra mig i skrikande stund. Vid de andra förlossningarna har det som sagt inte varit ett alternativ för mig, men de har ju också gått relativt snabbt. Denna gång kanske det bli mycket mer långdraget, vi får ta det som det kommer...

Mammsen har nog sin bebis nu, eller snart. Inte likt att inte få den dagliga uppdateringen

Har tänkt på mrsnoname hela dagen precis som ni. Det gör en väldigt ödmjuk inför livet och allt man ska vara tacksam för.
    Har själv sorg i familjen då en blivande kusin till mina barn inte fick leva längre, och graviditeten avslutades förra måndagen i vecka 20 pga grava hjärnskador.

Äntligen kom våra efterlängtade prinsessor!
  • LissanS
    trossan skrev 2012-08-22 15:33:37 följande:
    Lissan- skönt att iaf veta att din kropp Kan ha värkar! Jag funderar ju ibland på om min kropp inte är kapabel till det alls, man får för sig så mkt dumheter :)
    Har du fått någon tid för överburenhetskontroll el vad är nästa steg för dig?
    Jag ska till BM imorgon så jag hoppas att de kommer att sätta igång mig snart. Vill ha ungen NU! :) Men blev starkt imponerad av Veritas så det inte alls synd om mig som har gått över bara 3 dagar. :) 

Jag håller med att det är jätte jobbigt t.o.m stressande när folk frågar hela tiden jag låter min sambo sköta såna frågor så mycket det går. :)

Wow Nadja! Mycket bra jobbat! Grattis!  
  • Solrosen86

Challelotten - Stort grattis till bebisen!!

VeritasIV - Skönt att allt såg bra ut på spec.mvc. Håller tummarna att din bebis vill komma ut snart :)

Själv är jag på BF +1 idag. Ska till barnmorskan imorgon, kommer fråga om en hinnsvepning. Har inga direkta tecken på att nåt är på G än... har endast lite förvärkar (med betoning på lite).

• V3ritas
    LissanS skrev 2012-08-22 20:27:01 följande:
    Jag ska till BM imorgon så jag hoppas att de kommer att sätta igång mig snart. Vill ha ungen NU! :) Men blev starkt imponerad av Veritas så det inte alls synd om mig som har gått över bara 3 dagar. :) 

Tycker faktiskt synd om alla som får gå och vänta längre än man tänkt, för det är ju jobbigt oavsett hur många dagar det blir just för att man oftast svävar i ovisshet när det ska komma igång.
    Solrosen86 skrev 2012-08-22 21:31:16 följande:
    VeritasIV - Skönt att allt såg bra ut på spec.mvc. Håller tummarna att din bebis vill komma ut snart :)

Tack, vi håller alla tummar och tår vi med på att väntan inte ska bli allt för lång.. :)
  • Randiga Rut

Grattis Challelotten!! Hoppas han blir kvitt infektionen snabbt.

Jag har faktiskt blrjat få ordentliga värkar nu!! Hoppas slippa bli igångsatt.