• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Fyran2012

Grattis till alla nya bebbar & lycka till till er som är på gång!

Har nu exakt en vecka kvar till bf..vore ju kul att bli överraskad med att bebban vill komma lite tidigareFlört
    Ettan kom +10, tvåan +5 & trean på bf..enligt statistiken borde ju fyran komma -5 dåFlört

Livet på landet helenabengtsson.blogg.se
  • Svipp

Grattis till bebisarna!

Här händer inget heller (förutom förvärkar som bara tar knäcken på mig), och jag är så less!! En bekant lade just upp en bild på sin bebis på facebook som hon fått i natt och hon skulle inte ha förrän i mitten av september. Ghaa! Glad för hennes skull såklart men jag blir så avis! 
    Jag har BF på måndag och borde väl inte klaga än men med alla dessa förvärkar som jag haft i många veckor nu, som bara lurar mig, håller mig vaken och är jobbiga, så orkar jag snart inte mer. Blä... (förlåt för klagoinlägget) 

• cupcakekiller

Kom nyss hem från MVC, (har BF imorgon)
    Sf var 37 cm och hans hjärtslag ligger på 140.
    Lyckades tigga mig till en undersökning + hinnsvepning fast de inte får göra det förrens man har gått över tiden, men BM tyckte att en dag innan BF inte spelar någon roll.
    Var iallafall öppen 3 cm, och var ganska elastisk så bm kunde dra ganska mycket, hoppas det kommer igång nu, har iallafall rejäla sammandragningar.

Är förvånad över att BM var så posetiv idag, hon brukar hålla hårt på regler osv, när hon skrev i journalen sa hon "Jag skriver att jag bara kännde lite lätt..Men igentligen tog jag i hårt ;)"

• 05091112

Hej tjejer. Skriver inte så ofta, läser mer=)

Bf imorgon Träffade barnmorskan igår som gjorde en undersökning. Öppen för lätt 2 fingrar, 2 cm kvar av tappen men den var mjuuuuuk. Hon sa att bebisen var fixerad förra veckan men nu när hon kände huvudet så åkte det upp. Alltså, ingen hinnsvepning för min del.

Menmen, nu bara väntar vi  

• A R
    eleanoresmamma skrev 2012-08-23 08:59:15 följande:
    Hej alla!

I måndags kl.04.50 födde jag ett underbar dotter, 3900g tung och 51 cm lång. Det var en enkel och relativt snabb förlossning. Emelie ska hon heta.

Kram    
    Grattis till dottern! Vad härligt att höra om en snabb och enkel förlossning : )
    Fyran2012 skrev 2012-08-23 10:08:24 följande:
    Har nu exakt en vecka kvar till bf..vore ju kul att bli överraskad med att bebban vill komma lite tidigareFlört
    Ettan kom +10, tvåan +5 & trean på bf..enligt statistiken borde ju fyran komma -5 dåFlört
    Har också precis en vecka kvar och tänker lite lika som du, han får gärna komma ut nu : )
    Min först kom på +2 och den andra på -5 så jag tänker att den här lilla krabaten kommen någon stans mellan -5 och +2.

Har dock jätte ont till och från i dag. Inga förvärkar eller sammandragningar bara ont, molande på ena sidan, har svårt att känna om det är i ryggen eller magen eller vad det nu är. Om det inte ger med sig snart får jag nog ringa in och be dem kolla så det inte är något knas med moderkakan.  
  • Roos26

Fick för mig att låtsas att jag inte var gravid längre , ta en låtsas snus å en kaffe å röja här hemma. Min flickas kläder har jag röjt i och hon har helt plötsligt poff växt ur typ alla kläder så nu vet jag vad som behöver köpas, börja storstäda köket å röja. Och plötsligt kom värkarna tillbaka fast med mycket mer " mensvärk" i och tätare så nu kan jag inte tänka på något annat igen:P Ska försöka ignonera de för annars börjar jag bara sitta å klocka värkarna. Lär ju märka om de e på riktigt om de tilltar så fortsätter röja:D

• Ep

Min systers pojk heter alwin. Vi har funderat lite på Alve.. Är dom namnen för lika? Hade varit kul att höra lite vad ni säger.. Min syster tycker att dom är för lika men jag vet inte?

• Mamma070912

39+0 idag då. "Firar" med att storstäda huset, tvätta och ska strax gå ut och klippa gräset. Har redan ont som tusan i fogarna men det få gå en timma till.

Tänker också att det borde vara lagom med en fl nu, första var igångsatt bf+3, andra kom 39+3 så det här borde ju komma lite tidigare

Grattis till skruttarna!
    Lycka till ni som känner att det är i startgroparna!

Äntligen kom våra efterlängtade prinsessor!
  • jguz

I natt 02:42 blev jag mamma till den mest vackra prinsessan!!

Hon vägde 3310 gram och är 50 cm lång, huvudet var 35 cm.

23:15 – blev jag inskriven och satt med ctg för att kolla värkarna. Barnmorskan kollar hur öppen jag är… 4 cm och bebis ligger högt upp… Hon är inte fixerad eller ruckbar utan helt rörlig och det var ju lite tur för då fick jag inte åka hem.

01:00 – fick jag lustgas

01:40 – Kontroll igen pga. Att jag har väldigt täta värkar…. Öppen 8-9 cm. Har 7 värkar på 10 minuter, så ingen vila mellan…

02:00 – tar de hål på fosterhinnorna och vattnet går.

02:35 – börjar krysta

02:42 – (läser i journalen) flicka föds i framstupa kronbjudning med höger hand på kinden. Skriker fint. Apgar 9-10-10 (avdrag på färgen).

Där har ni min förlossning i korthet… Ska skriva en riktig berättelse sen när jag sitter vid en dator

Vi är så lyckliga!

Ville åka hem redan nu men läkarbesöket visade ett blåsljud på hjärtat så vi måste stanna tills i morgon.