• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • RockTheRebell

Om det gör ont kan du säkert må illa .smärta gör ju att man kräks om det är ihärdigt. Folk spyr ju p förlossningen

• olgaisback

Varför har det blivit såhär! Jag kan aldrig somna! Men så sover jag till 12 på em!!!!!!!! Har testat meditation osv! Inget funkar!

Hade bf idag 26/8 men ingen bebis!!! Mannen tror onsdag och andra tror tisdag! Jag gissar på julafton!!!

Men slemproppen började släppa så smått men har slutat! Och det va definitivt inte hela som släppte!! Ont i ryggen och nedre delen av magen varje kväll! Eller rättare sagt när jag lägger mig ner och tar det lungt!

Bm samtal på tisdag! Hoppas han kommer innan dess!!!

Suck :( jag längtar efter min bebis :'(

• oxle bo

hoppas på snabbt svar..
    hur klär ni era bebisar? är 12 grader ute nu, ska ut om en timme,
    blir de för varmt med en sån björn overal, lurvig sak..
    tycker de är svårt..
    brukar bara ha en tjocktröja på, men ser nästan ut som höst, bor i södermanlandslän

• Kampis

Jag tar inte på nån overall förrän det blir typ 5+, långärmat, långbyxor och filt hade jag tagit=)

• 7eHimlen
    cupcakekiller skrev 2012-08-26 17:23:17 följande:

Just nu lutar det mer åt Axel eller Harry, gav upp Elvis lite i slutet av juni, men jag väntar med att bestämma mig helt, vill se hur han ser ut först så får vi se vad han passar i! :)
    Har ni bestämmt namn än?
    Harry är ju jättegulligt! :D Vi väntar oxå på att han ska komma ut innan vi bestämmer oss helt, men har egentligen haft namnen klara sen i våras :P Håller det däremot lite hemligt tills dess :)
    Btw,  vi har köpt samma babyskydd :) vi beställde det online o trodde det skulle vara lite ljusare, men visst är det snyggt iaf! :D
  • Svipp

Det magiska datumet är här men inte känns det som det kommer att bli någon bebis den närmaste tiden...suck!

• 7eHimlen
    Sommaren12 skrev 2012-08-27 09:07:42 följande:
    Hur går det med värkarna 7eH?!
    Nä det händer ingenting här, får sammandragningar som strålar lite ner mot bäckenet, men ingen riktig smärta! Man hoppas ju att det händer nåt iaf. Har vaknat några gånger i natt av att det gjort lite ont, men inget som kommer regelbundet. Vill att klockan ska vara 14 nu så de sätter igång, eller att de ringer in mig innan. Är ju så tråkigt att bara vänta när inget verkar hända :P
  • Sommaren12

Men va segt då! Nu är det ju ett tag sedan vattnet gick. Trodde jag skulle vakna å läsa att grodan kommit. Men njut nu av upplevelsen, åh jag saknar den redan trots smärtan. Snart är han här!!