• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Fyran2012

Min lilla ligger så långt ner nu & det känns som hon borrar med huvudet mest hela tiden..blir som en hisnande känsla. Varje gång jag böjer mig ner känns det som om jag ska bryta nacken av henneFlört
    Fått en släng av "planerande", vill ha allt iordning ifall jag inte är hemma när olika saker ska ske..som typ inhandling av kalaspresenter till kalas som barnen ska på i helgen, tvättning & inläggning i garderober så barnvakt hittar kläder, gympakläder osv + vad barnen ska ha på sig på skolfoto osv, skriva scheman på vilka dagar barnen har gympa & andra aktiviteter..
    Man tror tydligen att man är oumbärligFlört

Livet på landet helenabengtsson.blogg.se
  • cupcakekiller
    Ep skrev 2012-08-27 16:19:14 följande:
    Cupcakekiller- visst är det en dryg väntan? Har du haft/har några känningar?? Jag hade mycket förverkar igår men idag är de som bortblåst :(

Jag har ganska mycket sammandragningar och förvärkar..Men de ger alltid med sig, börjar bli trött på att ha ont utan att något händer nu :(
  • trossan

Ok, är lite i chock nu, men får se om ni kan lugna ner mig..

Hos bm idag för att planera igångsättning.
    41+2 idag.
    Gör ultraljud och får veta att bebisen IDAG väger 4400 gram.
    Får igångsättningstid på lördag.

Är inte bebisen jättestor!? Hur stor är den då inte på lördag!? Kan man föda så stora barn?
    Tittade i listan och såg att det är några få som fått i den sizen, Astro och aprilia senast va?

Ultraljudstanten sa att jag kunde lämna tillbaka alla kläder i strl 56... :(
    Hur ser så stora bebisar ut?!!?

Dessutom kunde de inte göra hinnsvep idag heller för huvudet är fortf inte fixerat och det hade inte hänt nått där nere sen förra veckan trots molvärk o sammandragningar två kvällar i rad. Öppet ett finger bara.

Den kommer ju aldrig vilja komma ut av sig själv!

Och sen är jag dessutom skitbesviken för att det då inte ens blir en augbebis utan en sep! Även om jag förstår att det inte spelar någon roll så har jag ju varit så inne på aug..

Ledsen, och rädd!! :(

• Kampis

Vilken extremt konstig kommentar!! 4400  är ju inte alls särskilt ovanligt tycker jag, tycker man ser det ofta. Och jag tror du kan ha 56, borde passa perfekt.

• cupcakekiller

Trossan: men min bebis är fortfarande lite ruckbar med huvudet, BM kunde putta upp honom iaf och jag fick en "rejäl" svepning enlig min BM..blev förvirrad nu, är det inte bra att svepa då?

• Sommaren12

Trossan: Min tös vägde 4255 när hon kom och hon kan fortfarande ha en del i 50! 56 sitter fortfarande lite löst men går också bra att ha. Upplever inte henne som gigantisk. Don't worry! :)

• trossan

Cupcake- jo det är ingen fara, men min kom inte åt bara. För att jag var ju bara öppen ett finger. Och kanske för att huvudet/ hinnorna liksom åkte upp så hon inte kunde svepa?

• cupcakekiller
    trossan skrev 2012-08-27 17:58:03 följande:
    Cupcake- jo det är ingen fara, men min kom inte åt bara. För att jag var ju bara öppen ett finger. Och kanske för att huvudet/ hinnorna liksom åkte upp så hon inte kunde svepa?

Aha okej! Blev lite nojig om min hade gjort något fel
  • Ep

Cupcakekiller- skönt att höra att fler sitter i samma sits;) har din slempropp gått? Jag har inte märkt någonting :/

• trossan

Sommaren och kampis- precis sånt där man vill höra! :) Tack!

Så himla knäpp kommentar av henne liksom!
    Och även om det viktiga är att bebis mår bra i magen, jätteskönt! Så ligger ju jag där och tänker på alla söta fina kläder i 50-56 som jag aldrig får använda! Haha knäpp man är.

Vet ni vid vilken vikt de räknas som "stora" och när man börjar rekommendera snitt pga storleken?

Jag var verkligen inte förberedd på att den skulle vara så stor bara. Jag var 3900 när jag föddes, två veckor över tiden, och jag har fasat för något i de än häraden. Och sen kom det här! Med förmodligen en vecka kvar till fl..

Men en bra sak hon sa var: " lång och slank så går förlossningen galant". Jag tar det både som en komplimang och pepp :)

Och så fick vi bekräftat att det är en tjej!! Det var ju iallafall roligt! :)