• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • godisbit

Oooo! Lycka till AR!!

Angelica - heja, heja! Äntligen! Måste kännas ofantligt stort skulle jag tro? Hoppas ni kan njuta av varje stund och ladda batterierna efter alla gupp ni har passerat längs vägen! Snart kommer dagen då ni får åka hem på riktigt också

• trossan

Åh vilken grej det är att få barn!
    Varit inne och är, i total bubbla och vet inte vilken dag det är. Helt härligt men också helt slut. Hur ska jag kunna sova?

I tisdags den 28e vaknade jag iaf med värkar vid 4 kanske, 8 väckte jag sambon, 12 åkte vi in till Danderyd. Då hade det gått supersnabbt och bra och jag var redan helt öppen!
    Sen hände något och hon kom inte ner ordentligt så jag blev värksvag och trött och fick ta sugklocka sista 3 värkarna men det gick verkligen bra trots att det typ var min största skräck innan. Sprack inte värre än jag nog gjort utan klockan, och de sa själva att det var väldigt okomplicerat och aldrig akut.
    All personal var toppen. Min kille var helt fantastisk!! Och är, nu med henne! Vilken klippa!

Tog vare sig lustgas el Eda, hann inte och var inte intresserad.
    Men fick värkdropp på slutet och lokalbedövning, pdb? För klockan.
    Jag undbad mig oxytocinsprutan iallafall förresten, och det verkar gått bra!

Är så kär i min lilla dotter som kom ut 20.21
    Inte alls var så stor som enligt Ul utan 51 cm och 3876 gram.

Två nätter på hotell bb och nu hemma.
    Skriker ammar bajsar och sover.

Ska absolut läsa ikapp om allt som hänt sen sist! Sen snacka sovtips i den andra tråden! :)

Kram på er, hoppas alla mår bra!

• Sommaren12

Stort grattis trossan!! Hur stor hade de nu förutspått henne, minns inte?

Fru elle: tack! Så skönt att läsa om män som ändrat sig! Det finns inte på min karta att bara ha ett barn. Vill ju "bara" ha ett till, ska det va för mycket begärt? ;)

• FruKå

Grattis cupcake o trossan! Missat någon? Läser inte här så ofta. Lycka till ni andra :)

• Svipp

Grattis cupcake och trossan!
    Lycka till A R! Låter verkligen som att det blir bebis för dig idag! 

Nu har jag snart inte tid att föda barn längre. Har under veckan börjat skriva på mitt examensarbete trots att skolan inte börjat än eftersom jag vill göra bort så mycket som möjligt. Dock lite svårt när jag inte vet om mitt ämne ens är godkänt. Men till veckan (tis-tor) har vi kursintro och föreläsningar som jag verkligen inte vill missa och känner mig superstressad över det. Hade ju hoppats på att föda någon vecka innan bf så att bebisen inte varit sprillans ny när jag tar med henne till universitetet. Nu kommer jag jag antingen att sitta där superhöggravid, med en bebis som är någon dag eller så inte alls. Bäst vore ju faktiskt om hon är kvar i magen. Men ovissheten är värst. Att inte kunna planera något! Ska till bm på måndag iaf, vi får se vad hon säger då...

• A R

05.47 föddes vår lilla skrutt, 54cm lång och vägde 4295g.
    Vaknade av värkar 23.20 och kom in till bb-Stockholm strax efter 00. Var öppen 7cm och vattnet gick när de satte en elektrod i huvudet på bebisen och jag valde att sitta på en förlossningspall. Tre krystvärkar som jag kände att jag hade full koll på så var han ute. Jag är så nöjd med förlossningen, tog EDA och lustgas och de tog till sig det jag skrivit i mitt förlossningsbrev. Nu har vi fått ett rum och lillen har ammats och sover nu som en stock. Det är nu jag borde sova med, men är i ett lyckorus och kan absolut inte sova.