• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • sowe81

Jag färgade håret för några veckor sen i tron att det skulle hålla över de första veckorna med pyret men nu börjar det bli utväxt o ingen bäbis ännu. Men får leva med det några benor kanske. Ställer mig inte o gör det nu iaf

Förvärkar kanske det är men de håller i sig, kommer med mellanrum på 10-25 min nu o håller i sig i 30-60 SEK. Hoppas det tar sig!

• Solrosen86

Varnar för klagoinlägg ;)
    BF+8 idag!!! Å det händer ingenting. Hade förvärkar inatt, men de avtog efter några timmar. Suck! Börjar bli riktigt trött på detta. Så deppig och nu börjar jag få ångest på nätterna också. Har tid till barnmorskan på fredag för hinnsvepning. Jag hoppas verkligen att något händer snart, och att bebis vill komma ut innan september.

Kram till alla er andra som också går i väntans tider!

• RockTheRebell

Hej hej! Här är jag överlycklig för att mensvärk moler både fram o bak för första gången. Och det p flera gånger på rad ;) Gick en så rask promenad jag kunde förut till mor på kaffe. Ska nog gå hem med. Fast inte riktigt säker. Trött i min lilla rygg..

• Sommaren12

Rocktherebell: förstår att det är lockande att gå MEN om det nu e på g rekommenderar jag varmt att vila! Det är ingen överdrift att man behöver all energi man kan få till fl! Enligt min egna lilla statistiska undersökning så verkar inte promenader ha nån sån där supereffekt på att sätta igång det ändå och du har ju redan gått en del idag.

• Mamma070912

Usch, efter en toppen dag med ungarna igår så är denna dagen katastrof De bråkar hela tiden... jag skäller och gnäller och då  leker dom  att dom är arga! Å är allt bra en liten stund så ska det skrikas några glädjetjut istället. Jag är helt slut! Haft mycket sammandragningar idag med, men inga värkar... Och så är jag godissugen också

Äntligen kom våra efterlängtade prinsessor!
  • Svipp

Min natt var då bara falskt alarm...igen! Vad dåligt det går för oss som är kvar... Hur ska vi orka? Hur kan man göra för att inte bara deppa?

• RockTheRebell

Sommaren: Jag har velat gå/inte gå så då bestämmer jag mig nog för att inte gå då :) bara till Martins bil så hämtar jag honom när ham är klar ikväll istället. Mamma 070912: jag var på Katrines igår för suget va så stort. Men efter inte mkt var det fullt i magen och resten hamnade i fl.väskan..MEN jag tror den får komma fram när jag kommer hem igen idag ^^

• babymarie

Åh, jag känner mig helt deprimerad om dagarna. Vet inte vad jag ska sysselsätta mig med. Bf+1 idag och inga värkar så långt ögat kan nå =/ så de kan va en lååååååång väntan kvar.

Vad gör ni om dagarna allihop? Känns som jag bara slöar i soffan och kolla på en massa serier och så försöker jag gå en promenad varje dag. Men annars vet jag inte vad jag ska hitta på. Frysen är full, så baka kan jag inte göra heller =/ och alla skåp och alla fönster är rena och städade =) haha. Några förslag på vad man kan hitta på för att fördriva lite tid? 

• Mamma070912

babymarie: Antar att allt är städat och sorterat, tvättat och blommorna vattnade?
    Jag har ju två små busfrön hemma så tvätt och städning, matlagning osv hopar sig hela tiden. Försöker hålla efter så gått det går varje dag. Jag har inte hunnit göra såna där storstädningsprojekt som jag tänkt, först och främst sortera i garderober.
    Men jag bakar lite då och då, äter hälften och fryser hälften   Jag håller igång med massa saker egentligen, främst barnaktiviteter och lekträffar. Oftast blir jag irriterad på mig själv att jag inte "hinner" vila som jag borde...

Idag har vi målat våra magar! Dagens höjdpunkt mellan allt bråk, ungarna tyckte det var jättekul såklart
    Fick slängt ihop en kladdkaka också för att stilla sockerbehovet

Färgade håret i måndags och klippte luggen, men behöver verkligen ta resten också...
    Maken ska gå hemma 2 dagar i veckan nu första halvåret så jag tror ju att jag ska hinna så mycket saker då...

Äntligen kom våra efterlängtade prinsessor!