• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Sommaren12

Tack 070912: hjälper att höra andras historier. Inser också nu att det är lustigt att vi aldrig pratat om det. Har ändå varit tillsammans i nio år. Inte så kul att höra när jag redan saknar graviditeten nu! Hoppas verkligen att han ångrar sig... Han var inte sådär jätteintresserad av magen när jag var gravid men nu får jag knappt ha min dotter för han ska gulla med henne hela tiden så hoppas han kommer sakna det om nåt år när hon blivit större.

• A R

Snabb uppdatering, på väg till fl, 4 min mellan värkarna. Nu borde det vara min tur.

• Angelica1991

grattis alla nya bebisar =) A R Lycka till.. nu borde bebis komma =) låter så =) 

Nattsuppdatering här också.. om 10 timmar sitter VI i bilen på väg hem på en 12 timmars permission = ) har skrivit ner en lista på vad som ska med. och ja den blev lång.. först tänkte jag bara på bebis saturationsmätare och 2 syrgastuber , thats it.. hahah ja det var ju lite mer än så ;P men åh vad underbart vi ska ha det =) ska använda alla prylar som stått och damma bra länge nu =)
    jag säger bara YES, we made it ! =) vi tog oss ända hem <3 kram  

• RockTheRebell

Låter bra mamma070912^^ grattis och lycka till nya bebisar! Tänkte jag försatt mig i förlossningsläge genom att påbörja ett babynest men inte slutföra . än funkar det dåligt!

• Ellenbmt

Saknar er :) hej hej!!
    Grattis till alla nya bebisar!
    Och grattis Angelica! Tänk va fint!
    Själv sitter jag med skyhög feber å vil inte vakna varannan timme å amma... Buhu.. Men snart är hon väl tre år så det är bara å njuta på nu?! :) haha!
    Kram på er!!

• fru Elle

Grattis till sonen Cupcake, ett fint namn du valde tycker mamman son valde Harry till sin första son.

Angående att vara oense om eventuella syskon och en till graviditet. Vi hade varit tillsammans i sju år innan vi började försöka bli gravida. Jag hade gärna startat tidigare. Men min sambo ville vänta, men plötsligt en dag var han redo. Vi hade inte pratat om ev syskon innan dottern kom. Men jag sa till dottern när hon låg i min famn endast några veckor gammal att hon skulle få två syskon. Sambon sa då att hon kunde få ett syskon.

Vi började försöka när dottern var 9 månader för det hade tagit oss lite tid att bli gravida. Denna gången tog det ett år att bli gravida igen. Kändes aldrig som det var sista gången jag var gravid, sista förlossningen osv. Men min man var nöjd. Tog nog upp ett till syskon ganska tidigt igen. Men bestämde mig för att inte tjata, hade ju sagt vad jag ville och försökte se om önskan försvann. Sen blev jag så ledsen för varje nej . Men ca två månader efter att jag hade tagit upp syskon för sista gången så var det han som tog upp ett till syskon och nu sitter vi här med tre barn.

Så jag vet att man kan ändra sig när det gäller syskon. Dottern är ju inte så gammal än sommaren, hoppas ni kan komma överens när det gäller syskon.

• fru Elle

Angelica, härligt att ni får komma ifrån sjukhuset!

A R lycka till idag!

Sen hoppas jag att ni som ännu väntar på era små inte behöver vänta så länge till!