• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Roos26

Blöder lite å 10 min mellan värkar..... Blir intressant å se om det dör ut under natten som innan:D Ser en jätte fullmåne så ser framför mig massa gravida på förlossningen samtidigt :Dc

• RockTheRebell

Jaa snart är det ju 31:a. Jag har räknat ca 5-7 dagar över tiden innan jag "ger upp" för mamma gick över 5 med mig och lillebror. Men det kul var att jag föddes på fullmåne-natt ^^ måste kolla kalendern för Brorsan o syrrans för skoj skull med. Sovit jättegott inatt men nu klarvaken.. Jag har tyckt att man blivit utan kompisar om man jämför med innan grav, fast ända skillnaden typ är att jag inte dricker nu annars så skulle inget behöva va skillnad m saker vi hittat på innan liksom. Låter som alkisar men ni fattar.. Men nu dom här 2 senaste dagarna har 2 som jag väl inte räknade till "de innersta" verkligen gjort mig glad. Inte att de hör av sig för att va först när bebis kommit eller tjatar men en undrade fall jag ville hitta på nåt o vi kunde göra vad än jag orkade och den andra bjöd mig på en grej ikväll som kommer fall jag ville och allt kändes ok. -meep- :) typ ingen av de andra har hört av sig om en grej sen nyår känns det som. Lite fika o så men inte umgås mer hitta på nåt random. Har verkligen inte tjatat mkt om grav utan mer svarat när de frågat för o inte va sån tjötröv. Är varken först eller sist i kretsen o skaffa barn o vet att det inte är fert.problem bakom. En har däremot precis gått av pillren så man borde ju inte glidit ifrpn intressen. Men jaajaa. Det är väl så det ska kännas. Det senaste nytt idag är ett 20 cm blodigt rivsår på magen. Kattstackarn hade en fästing mindre än 0-5cm fr anus. Hon uppskattade inte kel med den änden.. Stackarn.

• RockTheRebell

just det glömde ju halva syftet med delen av de som hört av sig. Det var för att jag inte skulle va ledsen eller frustrerad att dagarna gått över. Så de hittade gärna på nåt om jag ville.

• A R

Såååå lurad.....
    Sammandragningarna avtog lite senare i går kväll men vid tre vaknade jag och hade sån "mensvärk", gjorde så ont att jag inte kunde ligga kvar och det kom några samnadragningar som gjorde ont. Tog en dusch och så klingade det av : ( La mig i sängen och lyckades somna om men vaknade efter en knapp timme av kraftiga och onda sammandragningar, det kom ett par stycken sedan dess helt lugnt. 
    Har BF idag och blir lite trött på att tro att det är på gång hela tiden. Har fått maken att ta en halvdag ledigt så vi ska luncha och hitta på något skoj på eftermiddagen medan killarna är i skolan. 

Var hos frissan i går och jag ser ut som en toka i håret, tar alltid några dagar innan det blir ordning på frisyren. Jag har självlockigt/krulligt och allt kammande gör att jag inte ser klok ut efter ett besök hos frissan. Min yngsta sa igår när han såg mig "oj, vilken trollfrisyr". Förstod på makens fnissande att han höll med sonen. Inte riktigt vad jag ville höra.

• tjockisbullen

LOL jag är in här precis så fort jag har tid för o se om det kommit nya bebisar, är nog lika otålig på att ni ska föda som ni själva är;) 

Ni som fått era små: Vad har era bästa köp visat sig vara? 
    Mitt är helt klart bröstpumpen jag köpte för 600 kr, jag tyckte då att det va dyrt men det har visat sig vara värt varenda liten krona!
    Annars är det helt klart vagnen som jag egentligen köpte som sittvagn till stora tjejen för 1 år sedan, då det inte fanns några som helst planer på en bebis, fyndade den på Tradera BabyTravel + helt sprillans ny liggkorg med kvitto som bara den kostade 1500 jag fick alltså sittvagn och liggvagn för YNKA 310 KRONOR!
    Det är  vad jag kallar FYNDPRIS!  

• Husmodern

Kom precis hem från BM fick tid idag istället för fredag, idag kände hon huvudet , hade öppnat mej mer och var mjuk som smör sa hon :)

Vi gjorde hinnsvepning idag:) kändes inget alls och hon sa att det beror på att jag är mogen... Får se om nåt händer :)

• NiniMe
    tjockisbullen skrev 2012-08-30 10:51:50 följande:
    LOL jag är in här precis så fort jag har tid för o se om det kommit nya bebisar, är nog lika otålig på att ni ska föda som ni själva är;) 

Ni som fått era små: Vad har era bästa köp visat sig vara? 
    Mitt är helt klart bröstpumpen jag köpte för 600 kr, jag tyckte då att det va dyrt men det har visat sig vara värt varenda liten krona!
    Annars är det helt klart vagnen som jag egentligen köpte som sittvagn till stora tjejen för 1 år sedan, då det inte fanns några som helst planer på en bebis, fyndade den på Tradera BabyTravel + helt sprillans ny liggkorg med kvitto som bara den kostade 1500 jag fick alltså sittvagn och liggvagn för YNKA 310 KRONOR!
    Det är  vad jag kallar FYNDPRIS!  
    Bärsjalen
  • Sommaren12

Husmodern: jasså? Min gjorde svinont, ville nästan be henne sluta och jag var med "mogen, mjuk å fin". Min svepning var lyckad dessutom. Men jag tror faktiskt inte det spelar nån roll om det gör ont eller inte för att den ska va lyckad, vet de som den varit lyckad på som inte kändes nåt.
    Tycker alla bm säger olika om allting!