• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Svipp

Ändå skönt att höra att det finns några kvar som väntar och är uttråkade.

Jag tror inte att du behöver oroa dig om du ff kan känna rörelser, det är ju väldigt trångt. Men det är iofs lätt för mig och säga som har en bebis som ff dansar makarena i magen. Bara för att slippa oroa dig kan du ju ringa fl och rådfråga.

• Fyran2012

Jag väntar & är lika less jag! Bf +2 idag..
    Har städat, shoppat ny tvättmaskin & klippt mannen.. Snart blir det väl till att dricka läsk & mula godis, har bestämt att när lillan väl kommit är det slut på allt godis & onyttigheter, så det är väl bäst att passa påFlört

Livet på landet helenabengtsson.blogg.se
  • Sommaren12
    Fyran2012 skrev 2012-09-01 19:47:12 följande:
    Jag väntar & är lika less jag! Bf +2 idag..
    Har städat, shoppat ny tvättmaskin & klippt mannen.. Snart blir det väl till att dricka läsk & mula godis, har bestämt att när lillan väl kommit är det slut på allt godis & onyttigheter, så det är väl bäst att passa påFlört
    Ja bara passa på! :) Vilket himla fint hus ni har! Tittade i bloggen. :) Vi har också köpt ny tvättmaskin, eller ja... vår första tvättmaskin! :) 

• Fyran2012
    Sommaren12 skrev 2012-09-01 19:58:13 följande:
    Ja bara passa på! :) Vilket himla fint hus ni har! Tittade i bloggen. :) Vi har också köpt ny tvättmaskin, eller ja... vår första tvättmaskin! :) 

Tack{#emotions_dlg.flower}
    Vi har precis byggt ut huset till nästan dubbelt så stort & det är skönt, kan behövas när vi snart blir många!Glad
    Livet på landet helenabengtsson.blogg.se
  • Mamma070912

Ja ha, bebis förstod sin oroade mor och dansar nu också någon form av lambada

Har också tänkt lägga ner sockerorgierna när bebis är här, har redan halvt börjat, köpte inget godis tills idag men kunde ju ändå inte låta bli veckans kladdkaka och käka med massa glass

Har den kortaste att göra lista jag någonsin haft, bara att städa alla köksskåp kvar och att bädda spjälsängen. Sängen är omonterad och jag har inte kunskapen att göra det själv, så har tjatat på maken några veckor... och skura köket är sååå tråkigt så inte ens de värsta boa-instinkter kan göra det roligare.

Imorgon jobbar maken och jag ska hitta på något med barnen, ska regna dessutom, kanske blir öppen konstverkstad på Gerlesborg. Brukar uppskattas, svårt att sitta på golvet och hjälpa till bara. 

Äntligen kom våra efterlängtade prinsessor!
  • cupcakekiller

Tack och grattis till de andra bebisarna!
    Idag har vi fått komma hem från BB, så skönt!
    Förövrigt gick min förlossning relativt snabbt och bra, jag vaknade 04.50 av en jättevärk och sen kom de med 2-5 mins mellanrum fast de varade bara i ca 30 sekunder.
    Ringde FL och fick i princip tjata mig till att komma in, de sa att jag bara skulle bli hemskickad pga att värkarna var så korta.
    Skrevs in 07.40 och blev då undersökt, öppen 6 cm så fick stanna iallafall.
    Provade ett andetag i lustgasen men mådde så illa då så vägrade ens titta på den efter det.
    Badade ett litet tag men FLs badkar var trasigt så vattnet åkte ut hela tiden så blev bara kinkig.
    Efter badet var jag så trött att jag somnade mellan varje värk, blev undersökt då igen och då var jag öppen 8 cm.
    Bad om EDA (jag som skulle vägra nålar, jo tjena) och narkosläkaren var redan uppe på FL så fick den direkt.
    Efter det tog de hål på hinnorna som tydligen var ganska tjocka så de ville inte gå av sig självt.
    Tappade all tidsuppfattning men hade tydligen krystvärkar i 45 min och under den tiden provade jag alla möjliga ställningar men de tappade hans hjärtljud när jag stod på knä så var tvungen att föda på rygg sen.
    Men ja, 12.57 var han ute!
    Sprak lite uppåt eller vad man ska säga, och ena inre blygläppen gick tydligen av pga att han föddes med armen och huvudet samtidigt så lite sydd blev jag, 4 stygn tror jag det blev.
    Annars så gick allt bra och han är nästan lite för snäll, han skriker inte alls, hittils ;)
    Sorry om texten blev lite luddig, skyller på tröttheten.

• Husmodern

Cupcake- skönt att allt gick bra

Det är iaf några kvar som väntar :) inte ensam då..

Känns som man aldrig kommer att vakna med värkar eller få dom dagtid men jag vet ju att det sker förr eller senare :)

• A R

Husmodern, jag hade trott och hoppats att det skulle sätta fart många kvällar. Kvällen då ja hade bf kände jag mig så låg och inte någon känning alls. Tänkte att det kommer aldrig sätta fart. Somnade och vaknade efter en timme av en riktig värk och så var det dags! Det kan verkligen sätta igång från en sekund till en annan när man minst anar det.

Styrkekramar till er som fortfarande väntar!

• Sommaren12

Cupcake: alltid kul att läsa förlossningsberättelser å jämföra med sin egen. :) bra att det gick bra och rätt snabbt ju! Grattis!

• Svipp

Jag orkar inte mer! Bryter ihop! I natt har jag varit 100% säker på att det verkligen satt igång och att vi skulle få bebis under natten/dagen idag. Hade långa regelbundna värkar som blev stadigare och stadigare under hela natten. Ca 5 minuter mellan. Men jag tänkte att jag ville vara hemma så länge det går och familjen fick sova. Jag slumrade lite mellan värkarna, åt, kissade, kollade på barnen och kände lycka över att de äntligen kommer att få sin lillasyster. Vid 7-tiden i morse måste jag ha somnat ordentligt och när jag vaknade halv tio var allt som bortblåst. Jag har haft liknande nätter tidigare men inte varit så här säker på att verkligen få åka in och få ut henne. Nu är jag så sjukt besviken att jag tänker ligga i sängen hela dagen och gråta. Förlåt för tråkigt inlägg men jag vet inte vad jag ska göra med mig själv!