• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • godisbit

Grattis till alla nyabebisar!

Här är en till som väntar... Lite molvärk inland och mer sd men ont gör de inte.

Kollegan (som jag berättat om tidigare) spådde i tisdags att det är ett tag kvar - bebis har tydligen fortfarande inte dragit ner ögonlocken så... men kollegan tyckte att det hick åt rätt håll ändå när hon granskade magens form och höjd!

Annars har jag iaf sovit som en stock i natt efter ett par mindre bra nätter, alltid ngt! Inga planer för dagen ännu men man kan ju alltid hoppas att bebis gör oss sällskap 3 dagar till bf nu....

• Husmodern

Ha ha godis bit,det som är sjukt är att jag faktiskt börjat observera mina ögonlock efter att läst dina inlägg ha ha haaa

Svipp- det är samma här , tänker hela tiden att jag inte ska bry mej om bebisen och sluta tänka på förlossning och tecken men så fort det drar igång med förvärkar väcks ju hoppet och man tror varje gång att nu minsann är det dags ....... Men inte .....

• Svipp

Husmodern - precis! Ligger i sängen och känner dem komma och varje gång tänker jag, nej, bry dig inte om dem, de är ändå inte på riktigt. Men när de gör så ont, är regelbundna och håller på så länge är det verkligen svårt att ignorera. Nu har det faktiskt startat igen och jag kan bara inte låta bli att hoppas. Dumma jag!

• RockTheRebell

Hoppas det händer grejer för er. Här är ingenting som tyder på någoting det starkaste tecknet.... Men imorse jobbade vi på bebis smilegropar, hoppas bara liten fattade piken att det var en färdknäpp och inte nån som ville hälsa på för att det inte kommer.. morf. haha. Sover som en stock när jag somnar. Inga smärtor eller nåt. Men nu har ju i alla fall hopplöskänslan infunnit sig så då kanske det inte är så långt kvar.. Max 10 dagar kvar till h*n inte har något val ^^ Vet jätteverkligen att övertiden inte är ett felräknat bf, så det blir en välbakad bebis. Vad ska ni andra hitta på idag då?

• Husmodern

Städar tvättar , förbereder inför ny skolvecka:) skulle vilja ligga i soffan och halvsova och se film :) typ sex and the city 1och 2?:)

• Sommaren12

Svipp: usch känner så för dig. Bröt ju med ihop av samma anledning. Grät en hel dag å bara deppade. Men jag tror ändå det är väldigt nära för dig. Precis när jag gett upp så gick vattnet. Hoppas!!

• RockTheRebell

Ja det är nästan en sån dag det är husmodern. Här är vädret emot mig! Jag skulle elda massa bröte, men det blåser för mkt. Innan har det varot för torrt, men idag när det är blött ne då blåser det hehe. Halvligger i soffan med laptopen och filurar på om jag ska försöka hitta nåt och se på eller börja på pusslet jag plockade fram. Har gjort pannbiff/köttbullssmet som står o goar till sig. Väntar på att sambon ska plöja färdigt alternativt bli hungrig ^^ så har man passerat äta mat tiden också, så dagen snart kan ta slut så det blir en ny hehe.

• Husmodern

Ha ha ja precis imorgon är en ny dag:)

Varje kväll hoppas jag bli väckt på natten :)

Har gjort iordning lite frukt nu och ska ge mej ut i lekparken med barnen , bokat träff med en väninna som har en liten nyfödd samt en pojke som är som min yngste son. Vi bara väntar på att min bebis ska komma så vi kan vara caffe latte mammor tillsammans ;)