• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Solrosen86

Grattis Trossan och A R!!!

Är på BF+10 idag! Seeeegt... Var inne på förlossningen och fick en hinnsvepning. Var öppen 3 cm och tappen var mogen. Så nu är jag lite mer peppad på att nåt kan vara på gång! Har kommit en del blodblandat slem efteråt. Nu håller jag tummarna att sammandragningarna jag känner kommer tätare. Har blivit lovad igångsättning på onsdag om inget har hänt innan dess. Känns så skönt!

Vi tappra kämpar som är kvar här på sluttampen får snart inse att det blir en septemberbebis istället för en augustibebis (knappt 4 h kvar ju!) Jag har hela tiden varit inställd på att föda i augusti så det känns lite trist, men egentligen - vad spelar det för roll?

• Mamma070912

Grattis AR och Trossan!!! Avis

Ingen augustibebis... ville verkligen det. Vet inte varför egentligen, har ju en i Juli och en i augusti så en i september blir väll bra Var väl bara för att det betydde att jag skulle gå över och det är ju precis vad jag gjort nu.

Efter en lugn dag igen är det nu full rulle på skrutten, önskar han kunde trycka neråt istället för upp i halsen...
    Vi har ungarna på permission hos mormor o morfar i natt så det hade ju passat bra med en liten tur till bb

Sommaren12 skrev 2012-08-31 11:57:50 följande:
    Åh jag blev bara så varm i hjärtat. Gick in i tråden jag började hänga i för ett år sedan, en sån där "vi som försöker bli gravida tråd". Ganska snabbt så trillade folk av där för att de fick plus ganska snabbt, jag var en av dom. Men där hänger fortfarande några kvar som det tyvärr tar längre tid för och som fortfarande stöttar varandra. Läste nu att en av tjejerna ÄNTLIGEN är gravid och jag blev bara SÅÅÅ glad! De hade börjat utredas för barnlöshet och sådär. Visst blir man glad? 
    Hehe, kanske inte så spännande för er men jag var bara tvungen att få skriva det hihi... 

Det är så himla orättvist vad många måste gå igenom för att få ett (el fler) barn, och man blir så in i själen glad för varje par som lyckas när man vet hur de har kämpat. Vi har själva gjort ivf med alla våra och varit ganska öppna med det, och därför fått många som öppnat sig tillbaka med att de försöker eller gör det samma och tillslut lyckas de ibland, och då blir man sååå glad Kul input tyckte jag
    Äntligen kom våra efterlängtade prinsessor!
  • Sommaren12

Trossan: just det, det var du som skulle slänga bebiskläderna... Tur du inte gjorde det! Haha, kul att du tänkte på mina mögelbyxor mitt i fl haha! :D

070912: ja visst blir man glad? :) kan inte föreställa mig hur det känns att behöva kämpa så. Skäms för att säga det, men jag höll på att bli tokig av att vänta på mitt plus! Och det kom på andra eller tredje försöket... Blev helt besatt av att ha koll på äl och mens trots att vi sagt att det fick bli när det blev... Kan ju inte föreställa mig hur det är att vänta i ÅR på de där två strecken! Som i den här tjejens fall måste det ju va jobbigt med ovissheten, att inte veta om något är fel eller att det bara tar tid. Vet inte hur du upplevde det men har hört några jag känner som fjort ivf att när de väl visste att en av dom hade problem och de började behandlingen så var det en slags lättnad.

• Mamma070912

Sommaren: Absolut bättre att veta vad det är som är fel så att man kan göra något åt det eller om det inte går att göra något åt, försöka ta sig genom det och gå vidare med andra alternativ. Vill man men inte kan få barn, så blir man helt besatt...

Äntligen kom våra efterlängtade prinsessor!
  • carran no1

Ja hasp va augusti snart slut och ingen bebis.... Känns ju surt! Mamma sa att jag förmodligen är den första i hela släkten som går över tiden då alla andra ungar kommit låååångt innan bf dagen!
    Och ganska otippat eftersom att sonen kom en vecka tidigt....är ju inte allt för stor chans säger dom Att man går över med andra barnet...
    Men här är jag med kulan fortfarande i vädret!
    Blir så avis på alla som fått sina små sötisar nu som får ha bebismys!
    TACK och lov har jag ju sonen som är inne i en helt sjukt mysig mamma period just nu, mitt lilla lyckopiller Kan man säga mitt i alla hormoner och smärta i från rygg och resten av kroppen!
    Igångsättningssamtal den 13:e i alla fall.. Ett ljus i tunneln i alla fall, men jag hoppas att jag inte behöver vänta så länge!!!