• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • trossan

Jag är helt säker på att min mun svullnade upp ca en vecka innan!
    Men det kan ju lika gärna vara allt vatten man lägger på sig som ett tecken på fl..

Ni kämpar på bra ni som är kvar och väntar!
    Min kom ju i tisdags och jag är lite glad åt höstvädret som kommit. Hade varit jobbigare m sommarvärme på bebis och inte komma utanför dörren, men nu är det mysigt med regn! :)

Lycka till o kämpa på
    Och stort grattis till de senaste nytillskotten!!!

• Svipp
    Husmodern skrev 2012-09-03 07:39:57 följande:
    Ha ha haa inget ögonlock ryck här inte inatt, hoppas på igångsättning eller hinnsvepning nr 2 idag... Tänker ta två Alvedon innan och be henne joxa på ordentligt :)

Jag ska oxå till bm idag (kl 10). Hoppas verkligen hon kan komma med några positiva besked och joxa på lite oxå. BF+7 för mig idag...
  • Mamma070912

Så här länge har jag aldrig varit gravid. Kortare grav per barn stämde inte på mig. Jag har ont nästan hela tiden, sammandragning konstant känns det som. Nu ska jag åka och storhandla, kul... Roch thé rebell: vågar du träffa en vilt främande människa så kan vi ju ta en fika på Smedbergsgård?

Äntligen kom vår efterlängtade lilla Julia
  • Mamma070912

och nu kom jag på att de har stängt måndagar... Imorgon?

Äntligen kom vår efterlängtade lilla Julia
  • godisbit

bm i eftermiddag... hoppas-hoppas-hoppas hon inte avslutar mötet den här gången också med att boka in en tid om 14 dagar och säga "tror att vi kommer ses på nästa tid också"... 

• RockTheRebell

Mamma 070912 det tror jag jag gör ;) frågan är bara när? Jag har inget särskilt idag. Ska,med handla lite. Pmar dig mitt mobilnr här strax? Idag har jag fått första fysiska tecknet på nånting :D blod/slemet är här ^^ och lite sd + molande.

• Svipp

RockTheRebell - Härligt! Slem med blod är bra!

Just hemkommen från mitt sista bm-besök. Allt är oförändrat. Tappen är fortfarande 2 cm och jättebakåtlutad så hon kan inte få tag på den. Hon sa att någon med långa fingrar borde försöka dra fram den så ikväll har min man inget val, vi ska leka doktor och patient!

På torsdag ska jag ringa och boka tid på spec.mödra för överburenhetskontroll på måndag eller tisdag nästa vecka (10-11/9) . Då har jag gått 14-15 dagar över bf. Senast den 13:e trodde hon att jag skulle bli igångsatt, det blir BF+17.Ojojoj...jaja, nu vet jag iaf att hon är här om senast 10 dagar. Bara gilla läget.

• godisbit
    Svipp skrev 2012-09-03 10:59:51 följande:
    Just hemkommen från mitt sista bm-besök. Allt är oförändrat. Tappen är fortfarande 2 cm och jättebakåtlutad så hon kan inte få tag på den. Hon sa att någon med långa fingrar borde försöka dra fram den så ikväll har min man inget val, vi ska leka doktor och patient!

På torsdag ska jag ringa och boka tid på spec.mödra för överburenhetskontroll på måndag eller tisdag nästa vecka (10-11/9) . Då har jag gått 14-15 dagar över bf. Senast den 13:e trodde hon att jag skulle bli igångsatt, det blir BF+17.Ojojoj...jaja, nu vet jag iaf att hon är här om senast 10 dagar. Bara gilla läget.
    hang in there! det kan ju bli bebis när som helst ändå! det är ju ett par stycken här i tråden som har haft snabbt påkomna förlossningar, från typ inga tecken till bebis över natt.... och du har ju trots allt haft en del förvärkar så kroppen är kanske mer redo än tappen avslöjar?