• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Fyran2012

Åhh grattis mamma070912!!
    Låter som en drömförlossningGlad

Jag börjar nästan ge upp här nu..bf+9 idag & inget mer än slemproppen & ömhet neråt. Har även huvudvärk varje dag+att jag idag mår illa!

Hoppas det är på g för er nu då, Svipp & husmodern!

Livet på landet helenabengtsson.blogg.se
  • Svipp

Å vad roligt att höra mamma! Och stort grattis! Vad fort det gick.
    Ja, vad gjorde man utan denna tråd?!

Fyran, det är ju en massa tecken du har! Du hinner nog före mig iaf.

Inget mer slem, bara ont i ryggen av städningen idag. Jaja, nu blir det mys med familjen...

• V3ritas

Svipp, jag fick komma in till spec mvc 2 ggr, dagen efter andra besöket sattes jag igång men jag håller tummarna för att det startar innan för dig, det låter julovande med slemmet

• Fyran2012

Jag frågade hur länge jag skulle behöva gå över som max när jag var hos bm i torsdags. Hon sa att på den 15:e dagen skulle jag ringa spec.mvc & då få komma dit & sen sättas igång på den 17:e dagen, vilket är nästa söndag!
    Hoppas verkligen inte på att behöva gå såå länge!!

Svipp: nää du hinner nog före & alla andra här medFlört

Livet på landet helenabengtsson.blogg.se
  • godisbit

Grattis mamma070912!! Låter ju helt perfekt, hoppas nog på ngt liknande själv =)

Svipp - klart man får tappa humöret, bryta ihop och släppa ut lite frustration!!! ibland är det en skvätt gråt som behövs helt enkelt. Men sen låter det ju lovande, bebis kanske tänker strunta i de där kontrollerna? Håller tummarna för att det sätter igång på riktigt för dig snart.

Husmodern -  det låter lovande även för dig ju! håller tummarna =)

RTR - äta bör man!  vem vet, den där färdknäppen kanske är det som behövs?

Fyran - du har ju en del tecken som kan tyda på  förlossning snart... och som vi nog alla hört flera gånger nu så behöver man ju inte ha en massa tecken för att det ska braka igång ändå!

Själv hängde jag med när sambon skulle ut och dyka (eller ja... hmm... jag beordrade typ att han skulle fixa en "gravidvänlig" dykutfärd...). Helt perfekt dag!! Inget ansträngande, men sååå skönt att vara ute i friska luften och höra vågskvalp och få lite sol på näsan. Träffa lite folk och även om det blev lite bebisprat också så handlade det mer om en massa dykning och lite annat med =)  Många skratt blev det (inte minst när en förbipasserande hund lyckades kissa på torrdräkterna som låg på tork efter dyket - förlägen hundägare kom och bad om ursäkt, men det var ju lätt att skölja bort) och så är det ju såå gott att sitta ute och grilla - känns som det kanske var "sommarens" sista grillning. 

Annars är det helt lugnt på bebisfronten. Det stökas på där inne i magen men så mkt som skulle antyda förlossning märker jag inte av. Det fortsätter med sd men gör inte ont, enstaka känningar av molvärk eller håll och lite ryggont men inget som blir mer än just enstaka... Foglossning är det som slagit till igen däremot. Hade ont av det i våras, men sen gick det i princip över men nu har det kommit tillbaka sista 1-2 veckorna. Igår vet jag inte vad jag hade gjort, men kunde inte somna förrän jag tog alvedon och värmde vetekudden ordentligt varm och la mot det onda. Inte lätt att hänga med i gravidsvängarna, ena dan kan man bocka och böja sig lite hur man vill och sen hux flux straffar det sig liksom!?

Nåväl.... idag har jag iaf haft en toppendag!!

Ha det gott alla gravidpinglor och alla ni bebisgosare också  

• godisbit
    Fyran2012 skrev 2012-09-08 19:17:29 följande:
    Låter som en härlig dag, godisbit!
    Härligt peppande du är..Tack!!
    hepp, hepp - pepp, pepp!  Jag passar på när jag har lite överskott efter en bra dag... =)
  • Svipp

Och nu kom nog hela proppen tror jag! Det var en rejäl klump iaf. Tänk att man kan bli så glad. Hoppas bara det betyder något nu.

V3ritas - oj, du fick verkligen vänta länge. Jag hade ju som ställt in mig på samma, men nu har ju ett visst hopp tänts.

Fyran - jag hoppas oxå att du slipper det. Verkar vara ganska lika angående dagar iaf. Men på en hel vecka kan det hinna hända mycket.

Godsbit - vad härligt du verkar haft det idag (förutom foglossningen, gillas inte). Du är verkligen positiv! Tack för det!

• Husmodern

Spännande :) Svipp och fyran får se vem som blir först nu :) här är det lugnt tippar på tisdag som brödernas fl.. Vore dock kul innan :)