• FruFoxy

Augustibebis 2012

FruA85:
    Du får bli min Guru om du vill? Jag är 30 och har precis börjat inse sånt här.. 

• FruFoxy

God morgon på er!
    Ni pratade om drömmar för nån dag sen och inatt hade jag två drömmar som jag skämdes över när jag vaknade. Första var att jag åkte in till förlossningen och glömde att säga till min karl. Han hade lyckats komma på det ändå och fixat barnvakt men hann alltså inte. Vaknade och tyckte sååå synd om min man! Helruttet gjort av mig.
    Sen somnade jag om och drömde mer om förlossningen, då var tydligen hela släktens kvinnor gravida och skulle föda samtidigt. Då var det nummer 8 som jag klämde ut och då insåg jag och min man att vi inte kommer ihåg vad 7 av barnen heter! Försökte ta reda på det utan att avslöja för barnen, för VEM glömmer bort vad sina barn heter?! Men vi lyckades såklart inte förrän jag vaknade.
    När jag vaknade så upprepade jag mina barns namn för mig själv några gånger och var tacksam att det inte var på riktigt

mownlaiz:
    Vi kommer nog berätta efter rul (som vi alltid gjort). Det finns ju då lite mage, en bra bild och kanske också ett kön (vi diskuterar fortfarande om att ta reda på kön eller ej) att berätta om. Men barnen har redan börjat läsa våra vänta-barn böcker som jag tog upp när jag plussade och de är helt fascinerade av det hela och leker mamma med barn i magen hela tiden. Haha. Så jag tror nog de kommer fatta galoppen när de väl får veta. Barnen är 3 år, 4,5 år och 9 år.

• FruFoxy

mownlaiz:
    Åh, då är det extra roligt att ha syskon i magen! Fick ni någon hjälp eller gick det av sig själv? 
    Vi hade svårt att få till tvåan och det tog 2,5 år innan plusset äntligen kom.
    Som tur är har de andra tre varit någelunda lätta att få till, ettan är oplanerad, tvåan 2,5 år, trean oplanerad och fyran tog sig på 9 månader.

• FruFoxy

Vi hade idag varit hos svärmor på julgransplundring. På väg hem möttes vi av en bil där vi alla tror vi ser fel men tyvärr gjorde vi inte det. I den mötande bilen i en snorhal korsning, i skymning samt en korsning med dålig sikt ser vi en familj där ett litet barn på 1-2 år sitter i knät på sin mamma och busar! Utan bälte, utan barnstol! Hallå!! Blev så arg, vilka oansvarliga föräldrar! Skitsamma om man bara ska en liten bit, bilolyckor händer överallt! Ungen har ju inte en chans i det läget om man ens åker i 30 km/h.
    Varför gör man så? Vill man sitta nära sitt barn och busa får man väl sätta sig i baksätet med sitt barn som sitter i en barnstol?!
    Usch, fick så ont i magen av att se det.

• FruFoxy

Ja, det är läbbigt vad vissa föräldrar gör

Är det nån som har använt sig av ringsjal? Är bara van med sån där trikåsjal (moby) men funderar på om ringsjal kunde varit nått som ombyte eftersom det ska gå snabbare att få den på sig. Det var ett pyssel vissa dagar med trikåsjalen, speciellt om man var lite stressad. Men nöjd med den på det stora hela.
    Vad har ni för erfarenheter?

• FruFoxy

Elle:
    Vi har också babybjörn och ergo. Dock gamla modellen på björnen så den är värdelös för ryggen. Ergon tycker jag är perfekt för lite äldre barn men nyfödda vill jag gärna ha lite mjukare.
    Vad testade ni för sjal?

• FruFoxy

Hej. Tänk vad oblyg man blir som gravid och beskriver sina bröst, andedräkt, bajs m.m.! Haha, att man inte är sån jämt egentligen, vad härlig och öppen världen hade varit då, och vad man skulle slippa skämmas för allt. Tummen upp till er som vågar skriva ut hur saker och ting egentligen är

Jag har äntligen fått tummen ur och ringt och bokat tid för inskrivning, blev den 1 feb. Personen i andra änden av tråden frågade om jag ville gå på ett hälsosamtal innan. Eh, nej tack liksom, känner nog till det mesta efter 3 graviditeter
    Appropå boobisar, mina har växt minst 2 storlekar och blivit så fylliga och jag är så nöjd så! Helt perfekta för en gångs skull! Mina är inte sådär fasligt stora (inte så fasligt små heller, men i min smak är de för små) i vanliga fall så jag känner mig lite som en pinuppa Och större kommer de bli när man börjar amma också, det har jag erfarenhet om.  Wohoo, jag stormtrivs.

• FruFoxy

Bullen:
    Attans vad surt! Men de hajjar nog vinken när det är dags att börja amma! Det tragiska är ju att de går tillbaka till de vanliga brösten sen efteråt. Eller som i mitt fall, tappa lite av fyllnaden upptill, gaaah! Har börjat spara till en bröstoperation iaf så när man har avlat klart (när det nu blir) ska jag fixa till dem. En liten present till mig själv efter allt hårt slit

• FruFoxy

kampis:
    Jag har de senaste dagarna blivit jättesugen på att röka Jag är rökfri sen massor av år tillbaka och förstår inte vart detta sug kommer ifrån, för det stinker och smakar ju APA! Skulle tack och lov aldrig få för mig att gå och köpa ett paket! 

• FruFoxy

Binniboo:
    Alla mina tummar hålls för dig idag! Hoppas det går bra! 

Svar på tråden Augustibebis 2012