• FruFoxy

astro:
    Vad jobbigt! Men du är inte ensam
    Min man är också en sifferkung och kan ALLT med ettor och nollor huvudet. Helt sjukt egentligen. Själv är jag som du och kan omöjligt hålla reda på ett nummer utan att skriva ner det, har till och med svårt för min pinkod till bankkortet Men att hålla reda på allt annat är jag proffs på och lägger märket till saker som ingen annan gör. Listor är jag expert på, precis som stövelkatten (föresten, hur tar man reda på om man har asberger, adhd m.m.?)

• FruFoxy

stövelkatten:
    Vad roligt att du hörde hjärtljuden

capy:
    hoppas det går bra på ul! 

• FruFoxy

Wohoo, 12+0 idag! Mindre wohoo är att vågen står på + 3,8. Iik!

Ha en bra dag allesammans!

• FruFoxy

Vad roligt att det är så många som är på 12+0 idag!

Är det fler som har  väldigt mycket sammandragningar? Sen en vecka tillbaka har de bara ökat i antal för varje dag  och kommer även om jag rör mig eller sitter still. Får ungefär 5-6 st i timmen, minst! Ska prata med bm om detta om det kan tyda på något. Hade ganska ofta sammandragningar med tvåan och trean också men då från v. 17-20 men inte såhär ofta! När de kom såhär ofta var jag efter v. 35 med dem.

• FruFoxy

God morgon!

Blev lite ledsen för min sons skull imorse när han skulle klä på sig. Han är en känslig kille som älskar (ÄLSKAR) rosa och skäms inte över det. Och han älskar att klä ut sig, ha klackskor och fin tiara på sig. Personligen tycker jag det är bara är roligt att vill han leka sånt och ha på sig "flickfärg" så jag är inte den som säger ifrån. Han älskar bilar och "tuffa" saker också och leker minst lika mycket med det.
    Men imorse så ville han så gärna ha ett par tajts som han ärvt av sin storasyster. Det var bruna med vita kaniner och rosa blommor i olika nyaser som han hade på sig dem hela helgen och tyckte de var så fina.
    Men så stannade han upp i påklädningen och sa med tårar i ögonen "Men mamma, jag kan inte ha dem här byxorna! Då kommer de andra barnen reta mig och kalla mig för tjej...!" Slutade med att han tog en rosa tröja (med blixten på) och vita tajts. 
    Att barn i 4 års åldern ska reta varandra för vad man har på sig! 4 år! Vad är det man lär sina barn egentligen? Ska man inte få tycka om det man vill? Jag skulle bli tokig om nån sa till mig vad jag skulle tycka om för kläder, färger och hobbys!

• FruFoxy
    ellenbmt:
    Min äldsta tjej är också som din tjej, gärna byxor och bryr sig inte så mycket om hur hon ser ut i håret osv. Att ta hål i öronen totalvägrar hon och vill inte sitta och pyssla med nagellack och sånt (hon är 9 år). Hon har inte en endaste dag i sitt liv lekt med dockor. Men sen kommer det små stunder då hon flätar sitt hår, tar på sig en kjol och är lite mer flickig. Det är bara sån som hon är. 
    Medans min yngsta är flickig ända ut i fingerspetsarna! Som 2 åring (3 år nu) kom hon och krävde nagellack och visste exakt hur man skulle ha fingrarna och att man skulle vänta en stund så lacket torkade. Klänning föredrar hon att ha på sig och vill ha det jämt, precis som halsband och klackskor. Dockor har hon i överflöd och hon leker med alla. 

Jag tycker det är jätteroligt att få tre olika barn med såna olika personligheter. Varför trycka undan något som gör dessa barn just till det dem är? Obegripligt!
    Blir ledsen över det du skriver om 6 åringen, att han inte ens kan ha rött (??) på sig! Även om man skulle ta upp detta i skolklassen och försöka ställa allt till rätta, så är det oftast nått som sitter i ryggmärgen hos dem barnen som mobbas, förmodligen för att de fått höra sen de var bebisar att vissa saker var rätt eller fel...
  • FruFoxy

natlup:
    Vad bra att bebis mår bra! Och vad stor den var! Var det huvud till rumpa? 

• FruFoxy

Godisbit:
    Vilken härlig start på dagen du haft Hur är det med sömnbristen på nätterna du hade förrut, håller det fortfarande i sig? 

• FruFoxy

godisbit:
    Vad tyckte T om det hela då? Fortfarande häftigt med snurran? Tyckte han nämde nått om den till S när ni varit på hälsosamtalet och var rätt fascinerad av den.
    Vad bra att det blivit bättre med sömnen! 

Kom just och tänkte på att vi nog inte bjudit er på A´s kalas? Den 4:e mars kl. 13.00 tänkte vi hurra lite och ni får hemskt gärna komma! 

Svar på tråden Augustibebis 2012