Inlägg från: Aprilia1977 |Visa alla inlägg
  • Aprilia1977

Augustibebis 2012

Challelotten skrev 2012-08-11 09:49:46 följande:
    Mår illa med som inte vill släppa någon som har varit med om det?

Jag mår också illa! Vet inte om det är normalt.
    ღ..Störst, bäst och vackrast, det är superlativen..ღ
  • Aprilia1977
    Challelotten skrev 2012-08-11 09:59:29 följande:
    Vi får ta det som ett tecken ;0)
    Ja, man får väl hoppas på det. Har en bekant som fick sin bebis för ett par dagar sedan, snacka om att jag blev glad för hennes skull och ledsen för min egna skull... jag har ju bara gått två dagar över tiden, men ändå vill jag ha min bebis NUUUUU!!!!
  • Aprilia1977

Nä, nu ska jag iväg och kolla på en kamera..... måste hålla mig sysselsatt, annars blir jag fast här och väntar på uppdateringar, vilket inte är bra för mig.

Igår satt jag och återupptog lapptäcket som jag skulle ha gjort färdigt för ett braaa tag sedan. Det har varit ett pilljobb att få till rektangulära bitar (har väl lyckats halvdant med det). Men nu är alla bitarna färdiga så nu ska jag bara bestämma mönster och sedan sy ihop. Men efter att ha suttit dubbelvikt igår, fick jag så otroligt ont i ryggen, var så trött i ryggen. Det märks att man inte har några magmuskler som fångar upp ens tyngd när man böjer sig framåt!

Nä, peppar mig själv och säger "upp med hakan"! 

Solig

• Aprilia1977
    Kampis: Grattis till din lilla plutt!

Jag hoppas att hon meddelar snart med info+bild ang förlossningen och bebisen! 
  • Aprilia1977

Hmm, vaknade av att mitt högra bröst gjorde otroligt ont. Kände på det och den var hår och knölig. Upplever att den nu blivit lite mjukare, vad är det som händer, någon som vet? Normalt/farligt?

• Aprilia1977
    mijja12 skrev 2012-08-12 01:30:26 följande:
    Jaha där gick vattnet så nu sitter jag här och ska försöka få bebis att röra sig annars får vi åka in idag för en kontroll.

Tycker att det låter konstigt, det är väl så att det jobbar lika många på natten som på dagen, på förlossning? Varför säger alla att man vill ha in gravida på en bedömning när vattnet gått? Och när den väl gör det får man kalla handen. Ett tips, har du en stark magkänslan på att något känns annorlunda, gå efter dina instinkter. Kroppen är fantastisk ibland när den talar om för oss vad vi ska göra, men vi (jag) har en tendens att negligera dessa känslor och då händer vissa saker som hade kunnat undvikas, bara jag följt min magkänsla!
  • Aprilia1977

Grattis till bebisen!!!

• Aprilia1977

40+3 idag...

Jag har pratat med min bebis i magen... förklarat för honom att det är bara han som har nyckeln till dörren för att kunna ta sig ut och att det är dags att flytta in till mamma och pappa... till svars fick jag bara en liten "buffning" med hans rumpa."Ja om du inte flyttar ut självmant så måste det komma en låssmed", fortfarande inget svar från honom. Så vi har iaf en envis krabat som trivs i magen.

Det konstiga är att man längtar efter denna lilla människa, vi vill veta hur han ser ut etc, och samtidigt när jag har känningar av att magen är stenhård (sammandragningar som inte gör ont) så blir jag supernervös och tänker "va är det dags nu, nej, nej, nej"????

Nä, ut i trädgården, njuta av söndagen, gå in i gästhuset, sitta och sy.... pussa på mannen, klappa på magen, lyssna på en ljudbok....

Killevippen på er!      

• Aprilia1977

Jaha 40+4 idag. Ingen bebis gör sig påmind att komma ut. Ska till BM i morgon, ska bli skönt att få träffa min riktiga efter semestern.

Har också stenhård mage.

• Aprilia1977

Det kanske är fullt normalt att en tråd dör ut... Man blir så uppe i sitt barn att fokus ligger på bebisen. Funderade igår på att smyga mig in i septembergruppen för att se vad det finns för diskussioner.

Svar på tråden Augustibebis 2012