Augustibebis 2012
Jaha, 40+5 idag.... fem dagar över tiden... Det var så skönt att få prata med en av mina vänner igår... Gud vad det finns fina människor som är positiva och som påminner en om att "gå över tiden" inte är ovanligt... Hon lugnade mig ett helt tjog.
Igår tog jag eltrimmen och körde runt lite i trädgården, räffsade gruset på uppfarten och kände sedan en träningsvärk i armar och rygg som idag är borta... TÄNK, har varit sååå lat de senaste månaderna och "suttit av tiden", men igår hann jag med en hel del här hemma. Det trista är att vara inne just nu, städa är ett måste, har för tillfället en väldigt slarvig man (fast det är nog mest jag som är slarvig).
Ja, jag hoppas att fler klämmer fram sina små ljuvliga äpplen idag.... Önskar alla lycka till!

Har en olustig känsla i hela kroppen och har inte lyckats ta mig ut ur huset idag... Nu ska vi pysa iväg till BM, sambon kom hem för att hämta mig....
Bebis buffar och har sig, och det känns som att han är på väg ut.
Har oxå träffat min BM idag....
Så på fredag (om bebis inte har kommit) ska jag till KS i Huddinge för ett ultraljud för att se om det finns något fostervatten kvar. Därefter om bebis inte har kommit under helgen kommer min BM att boka in en igångsättning på fredag nästa vecka, 42+0.
Hmm.... jag känner som du Ellenbmt, att jag blev liksom lurad att inte ha fått min bebis den 9 augusti. Men efter att ha pratat med en väldigt positivt inställd vän igår, så kändes det inte lika jobbigt längre. Men mina känslor är som en berg-och-dalbana, ena sekunden är jag tuff som in i bomben, medan jag i nästa är superknäckt och bara vill lägga mig i sängen och gråta!
Behöver tips. Har samlat på mig tokmkt vätska, så mycket att det sticks i benen och händerna. Kom nyss , plötsligt, pang på bara. Vad göra?
Sally: det är superskumt. Min bebis håller låda som aldrig förr. Ligger i soffan (ända stället som jag kan sova i). Hmm .... Jag får testa det där med högt läge för fötterna, men dricka vatten är det enda jag gör, känns det som. :-/
Tack Godisbit. Då måste jag slänga ut en fråga till ang. slemmisen, hur mycket kan det vara, mängdmässigt, när slemproppen lossnar?
Mamma070912: spännande att ha en känsla i kroppen.
Jag är så nervös och rädd. Min BM sa idag att hon trodde bebisen skulle komma nu. Kan säga att jag tror att slemproppen ploppat ut. Lite genomskinligt med brunt blod, liksom. Någon som känner igen? Mitt hjärta rusar i 190 km/h och meningen trycket och har sig och benen sticker. Bebisen trycket sig neråt. Jaja, jag bet att det kan ta dagar innan något händer.