-
Åh, grattis!!!! Fy bubblan vad roligt! Jag längtar så att jag spricker tills jag få se mitt lilla mirakel.... (18 dagar kvar)...Stövelkatten skrev 2012-07-22 06:31:52 följande:Bebis är här!!! Vi kom in till fl strax innan två och tio i fem föddes vår dotter, 3200g och 49cm. Ingen smärtlindring förutom lustgas, inga värlatimulerande grejer och sen avnavling. -
Grattis till dina två små diamanter!!!any19877 skrev 2012-07-22 06:49:46 följande:
Jag fick mina tvillingar i fredags! Pojken vägde 2800 och tjejen 2300. De föddes i v 36+2 och vi slapp neo;) -
God morgon! Här är en till som bland annat sover på vänster sida och som nu den senaste veckan blivit så öm i revbenen. Antar att det är tyngden, har gått upp 12 kg sedan pluset, som gör det och att man sover i samma ställning. Är trött hela tiden, sover ibland mellan 2-4 timmar mitt på dagen. Tur att jag inte har några barn och att jag har världens bästa man som förstår mig. Nu har vi hämtat barnvagnen och babyskyddet, men allt ligger nerpackat. Är livrädd att börja inreda och skruva ihop spjälsängen. Har köpt lite hygienartiklar till bebis, samt det ytterst nödvändigaste när det gäller kläder. Klarar inte ens av att gå in i en klädesbutik och titta på bebiskläder utan att börja storgråta. Är livrädd! Att något ska hända. Usch, var tom på Karolinska i Huddinge för att få stöttning i min rädsla. En underbar liten äldre barnmorska pratade med mig och min man och skrev upp lite punkter på våra önskemål i journalen, detsamma gjorde min BM på Mama Mia! Så förlossningsbrev har vi inte skrivit utan allt står nu i journalen samt sammanfattningen från BM. Tänk vad underbara de är. Alla är så hjälpsamma och förstående! Jag önskar verkligen att jag var mer som er, lugna och företagsamma! Kramar till er alla!
-
37+4 idag och hittills inga SD.
-
Åh, vad spännande! Lycka till!Naimis skrev 2012-07-25 05:32:56 följande:Promenerar på FL för att få igång värkarbetet just nu.
-
Det är inte klokt!!! All grattis till dig och din familj!!!!Naimis skrev 2012-07-25 15:00:22 följande:09.12 kom vår lilla kille. 3410 g och 52 cm, 2 dagar innan Bf.

-
God morgon! (14 dagar kvar)
Vaknade kl 3 och somnade om kl 6 för att åter vakna nu vid halv nio-tiden. Det är sååå obekvämt att sova och jag vet inte om det är ett sätt för oss att inte vilja vara gravida längre, eller om det är som så många säger att kroppen förbereder sig på att ha samma rutiner när bebisen är vaken? Vad tror ni?
När vi köpte vårt hus, införskaffade vi en luftvärmepump och kan tala om att jag har det sååå behagligt nu när det är varmt ute. Då är det svalt inne. På nätterna, när jag ligger som en klimakterie-val och svettas och innetemeraturen ligger på 19 grader, så ligger mannen med dubbla täcken och hackar tänderna... hihi...
Jag tycker att allt det här med att vara gravid är så otroligt underligt, fantastiskt och skrämmande. Det är så många tankar som far runt i mitt huvud och jag kan tala om att jag har tid att tänka. Många dåliga tankar kan påpekas. Jag har en bebis som är superaktiv ena dagen för att slappa den andra dagen, vet inte om det är normalt, men ska höra mig för med min BM.
För att slippa tänka har jag nu varit och köpt tyg och stoppning, för här ska sys ett lapptäcke, ett täcke som jag tänker ha utomhus varma dagar. Där bebis, jag och sambon kan ligga och mysa... Tanken är god och jag vet teoretiskt sett hur den kommer att bli, men det kan gå käpprätt åt skogen!
Önskar alla en underbar dag!
-
Åh, detta är första lapptäcket, jag kan tala om att jag redan varit och köpt en ny tygbit... har så svårt att bestämma storleken på "lapparn". 20x20 eller 30x30?? Jag har fyra olika tyger och allt går i vitt, gult och svart... Hittade ett så otroligt gulligt tyg på små, små humlor, Är så spänd på att komma igång... av någon konstig anledning hade jag mätt upp en kartongbit heeeelt galet fel!!!godisbit skrev 2012-07-26 09:23:38 följande:Aprilia - kul att det är fler här som syr lapptäcken! Jag har sytt ett litet att ha i vagnen och håller på med ett lite större att ha i sängen/på golvet eller lite var det kan vara mysigt. Stora täcken har vi några sedan tidigare som vi brukar ha till picknick eller att krypa under och värma sig på soffan
Lapptäcken är så gosiga!
Har du sytt förut, eller är det första projektet i lappteknik?
Ena sidan var 17.5cm, den andra 18 och den tredje var 17cm... hur lyckades jag med det? Ritade upp och klippte ut... sedan satt jag där med pannan i djupa veck och undrade varför tygerna såg så ojämna ut!!!!! Jag skyller på att jag är gravid.... GAAAAAAAAHHH!!!
-
Nettan1982: jag har bf sen 9 augusti, men jag upplever att vår lille knodd inte alls är pigg på att flytta in till oss!
Jag har jätteont i revbenen på vänster sida, som gör att jag sedan några dagar tillbaka inte kan sova öht. Vill bara gråta, så känns det just nu. Ska ringa min BM idag och höra mig för vad jag ska ta mig till. Tänker högt "bit ihop, inte bryt ihop"......
-
Jag hade absolut ringt BM, eller tagit mig in till fl. En vännina som fick barn för två år sedan, berättade att en av "symtomerna" på att det var på "G" var just diarré... Jag hoppas att det är så.... Nu vet jag inte i vilken vecka du är i.. men chansa inte!Ellenbmt skrev 2012-07-27 11:39:36 följande:Haft magknip från kl 6-7 i morse och diarré, nu är bajset slut och jag med! Det går inte över!? Det hugger till och sitter i några sekunder, sedan lättar det till "vanlig" öm mage, och efter någon minut hugger det igen! Känns som det är över bebismagen, men det stramar även från naveln och uppåt då och då. Inga sd. Vad händer med mig?! Helt kall å skakig! Känner mig inte magsjuk alls, utan mer magknip/tarmvred?!?! Hjälp?! Vet verkligen inte vart jag ska vända mig?! 1177 sa förlossningen, förlossningen sa kom in om du vill eller ring din bm. Känns inte som bebismagen så bm och fl känns så larvigt. Hatar att ha ont och inte veta varför!!
Bättre att veta än att gå och vara orolig!
Lycka till!