Inlägg från: Aprilia1977 |Visa alla inlägg
  • Aprilia1977

Augustibebis 2012

Usch, har precis spytt ner hela toaletten och allt runt omkring. Som en fotän genom näsa och mun. Har mått lite dåligt hela dagen igår, med en mage som värker. BM sa inget speciellt när jag påpekade detta igår kl 17. Och kl 22 åkte jag in till förlossning. Där kollade bebisens hjärtljud och tittade extra mycket på om jag hade sammandragningar. Men i det stora hela, så skulle jag lämna ett pinkeprov, då det gav en svag indikation om att jag kanske hade UVI. "Osynlig Urinvägsinfekton" som de sa på FL.

Vaknade upp för ca en halvtimme sedan av att jag hade en fruktansvärd halsbränna, gick upp och drack vatten. Det var när jag skulle lägga mig igen som illamåendet från ingenstans dök upp.

Är det någon annan som varit med om samma sak? Bör man kontakta BM??

Ska försöka sova nu (bebisen vaknade i magen och ligger och buffar på mig).     

• Aprilia1977

Jag tycker lite synd om mig själv idag. Tungt att andas, illamående, trött.... saknar min samob (som kommer i morgonkväll).

Det är varmt ute, trädgården behöver en makeover... var ute i ca 5 minuter, sedan var jag trött...

Ska nu strax iväg in till BM och lämna urinprov och sedan bär det av till sjukgymnasten..... orkar verkligen inte, vill egentligen bara ligga och sova!   

• Aprilia1977

Nu till helgen kommer vi äntligen att våga köpa de första kläderna till vår lilla guldklimp. Det känns så underbart att jag och sambon ska åka iväg. Han blev superglad när jag kom med förslaget i går kväll.

Känner mig pigg och stark idag, så nu ska jag damma lite här hemma, tvätta fönster och sticka iväg för att köpa lite jord och blommor. Idag är jag på pysselhumör!

Önskar alla en riktigt bra dag!

{#emotions_dlg.flower}    

• Aprilia1977
    any19877 skrev 2012-05-24 06:54:09 följande:
    Hej tjejer! Idag är jag i v 28+2 och har vaknad av mensvärk. Är det någonting jag ska oroa mig för? Hoppas att tvillingarna kommer inte flr tidigt:(
    Jag har ju oxå haft "mensvärkar", men vad jag har hört så är det att livmodern växer! Om du är orolig, ring förlossning, det gjorde jag i måndags och de är sååå gulliga! Jag hoppas att dina två diamanter stannar kvar där inne ett bra tag!

Kramen till er alla tre! 
  • Aprilia1977
    Stövelkatten skrev 2012-05-24 07:41:30 följande:

Åh, jag vet inte... Tycker du inte om det så känns det ju onödigt, tänker jag.

Förresten; jag är också inne i en period av oro, framförallt oroar jag mig för tyst moderkaksavlossning, eller att bebisen bara dör. sen är jag i allmänhet väldigt bitter och ömklig just nu, känns som alla vänner är puts väck plus att jag själv är ful och otrevlig. Wohoo...
    Vet du, min svärmor har verkligen skrämt upp mig. Hon berättade att halva hennes moderkaka hade lossnat när hennes son (min sambo) föddes. Och att den delen som lossnat var svart!

Usch, jag tänker precis som du. Jag är glad så länge min bebis väcker mig mitt i natten med hicka (som jag tror att han hade då) och han har hicka i skrivandets stund (känner små tickande långt nere i magen mot underlivet. 

Tänk att det kan vara skönt att vara lite för sig själv, jag är oxå lite ledsen till och från, men sätter på lite musik, drar ut någon låda som behöver städas och så är dagen förbi.

Apropå fulhet, så känner jag mig verkligen som en stooooor överviktig gråsäl! Sambon säger att jag är vacker, och samtidigt säger han "tjockis" till mig. Ibland är det helt ok och lite gulligt, men ibland inte!

Nä, det är vackert väder, ut i det fina!

Kramen till er två!      
  • Aprilia1977

Ellenbmt: Vilken karl du har, du får jättegärna gnälla här. Jag hoppas att du kan prata med din man och förklara hur du känner dig... Åh, hade jag varit i närheten så hade jag kommit över med GB klassiker-lådan till dig!

• Aprilia1977

Knäppa läkare finns det alltid, jag håller med samtliga, att du bör prata med din barnmorska som säkert kan boka in dig hos deras läkare, om de har någon där.

Förra året, när mitt liv brakade ihop, och jag kom till min husläkare, skrev han till Försäkringskassan att "Pat vill vara sjukskriven". hahahahaha.... jag mådde så otroligt dåligt och gick utan ersättning från försäkringskassan i tre månader. Fk ringde hem till mig och ifrågasatte min sjukskrivning. Jag var så djupt nere i skorna att jag inte ens kunde tala om för dem varför jag inte kunde jobba. Det enda jag förmådda säga var: "jag orkar inte". Handläggarne på Fk svarade "att inte orka jobba är ingen anledning till att stanna hemma".

Så Fk har jag inte så höga tankar om!

Kämpa på!

Idag är min bebis 29 veckor....tjoohoooooGravid        

• Aprilia1977

En fråga!!!

Varje natt när jag stiger upp, knäcker det till i underlivet..... i natt var det ett reält knäck som fortfarande sitter i.... det gör sååå ont!

Är det någon som har känt något liknande?   

• Aprilia1977

Hej tjejer! Nu var det ett tag sedan jag bar här inne. Det blev som en drog för mig, sp var tvungen att avredistrera mig. Men är nu tillbaka.

Har en fråga till er; är det normalt att man känner sig olustig, kan inte sova, tror att jag håller på att bli sjuk, känner mig yr i huvudet etc, med är framför allt sååååå irriterad just nu. Gick idag in i vecka 37+0.

Kramar till alla nyblivna mammor och till er som precis sim jag väntar på smått...!

• Aprilia1977

Vad illa det blir med stavningen när man skriver från mob.... Sorry!

Svar på tråden Augustibebis 2012