Inlägg från: Aprilia1977 |Visa alla inlägg
  • Aprilia1977

Augustibebis 2012

Angelica: Vilka roliga nyheter. Jag lyckades ta mig ut ur huset för första gången sedan min förlossningsdag, den 16 och då börjde det ösregna... så hann vara ute med barnvagn i ca 4 minuter.

Men i morgen åker vi in till city, för den nyblivne pappan ska bli kaxig - klippa sig! 

ღ..Störst, bäst och vackrast, det är superlativen..ღ
  • Aprilia1977
    Angelica1991 skrev 2012-08-24 10:05:23 följande:
    jag har bara gråtit i flera dagar nu. allt jag ser läser hör grinar jag av. både av lycka och sorg.. jag vet inte om det är nå hormongrejer eller vad det är frågan om.. eller om allt börjar ta ut sin rätt nu.. trött helt enkelt ! vad vet jag.. det ända jag vet är att jag har grinat nu i flera dagar :/ 
    Ja, ni har ju haft det så otroligt kämpigt. Det kanske är så att du nu börjar slappna av och då väller känslorna fram.

Detta är nog ingen tröst men igår brast det för mig, har varit så matt efter förlossningen och 2 liter blodförlust och andra problem (in och ut från Gynakuten sedan i söndags) och just igår var jag så matt att jag tyckte att vår lilla älskling var ivägen... han var bara "en sak" för mig... att jag inte kunde glädjas och att jag framför allt inte känner den dära "mamma-lyckan". Att jag är mamma har jag definitivt inte förstått.

Idag efter att ha fått sova ut tillsammans med mannen och bebisen, känns allt lite lättare...
  • Aprilia1977
    Hmmm.. vad säger man, när mannen är så lycklig att han fått en son, att han åkte in till City och köpte sig en klocka för 30'000:-

Skrattande

• Aprilia1977

Grattis till alla nya bebisar! Det är häftigt att alla snart har fått sina!

• Aprilia1977
    NiniMe skrev 2012-08-24 12:23:26 följande:
    Förvånad
    ja, jag säger detsamma! Men tydligen en tanke han haft länge. Vi har kämpat i 7 år för vår lille prins! Men 30 är mkt, det....
    V3ritas skrev 2012-08-24 12:38:34 följande:

30 000:- ?!! Förvånad Jisses, det var inte en billig klocka Skrattande
    hmmmm....

Obestämd

ojojoj.....grattis Lijon och RandigaRut till era små!Hjärta

Apropå viktnedgång...har gått ner 12 kilo sedan förlossningen förra torsdagen. 2 kilo kvar till ursprungsvikten. Nu väntar jag mig att magen ska bli en aning mindre. Men antar att det beror på att jag inte hinner äta och allt annat som hänt under förlossningen. Tror iaf att det inte är bra.
         Rynkar på näsan

• Aprilia1977
    FruKå skrev 2012-08-24 21:57:32 följande:
    Har gått ner 14 av mina 31 kg... Har ingen aptit men försöker äta.. Man blir ju slö :/ Vattenmelon cravings har jag dock kvar efter grav. Gott om man blir sötsugen tycker jag!
    ja slöheten har jag märkt av en del. Det jobbiga för mig är att jag näst intill somnar när jag ammar vår plutt!
  • Aprilia1977

Hur många är ni som fortfarande väntar på era små juveler?

• Aprilia1977

Ja då är ni några stycken som väntar på något gott. Jag lider med er, men cirkeln blir först sluten då ni fått era små. En ny Era i våra liv! Coolt!!!

• Aprilia1977
    Ellenbmt skrev 2012-08-25 04:32:49 följande:
    Mjölkigeln hänger på tutten.
    Karpsltunnelsyndromet är kvar trots att jag födit.
    Nacken gör ont av all amning med fel grepp om Alva. (varit på bb-hemvård nu och fått amningshjälp- görskönt!)
    Gnäll- gnäll.. Är detta babyblues måntro??

Känner igen det där... har hyrt en mjölkpump från Karolinska... och pumpade igår.... fick ut ca 50ml sammanlagt på båda brösten.. och förstod då att våran guldklimp inte får i sig tillräckligt. Jag ammar honom och min man ger honom ersättning. När han fått det sistnämnda efter att han fått tutta på mig i en timme, så är han supernöjd och tyst...

Om bara mina tuttar finns, kommer jag inte ur soffan på evigheter.... Har fått huvdvärk, oxå för att jag håller fel... ska till BVC på måndag så får prata lite med disktriktsjuksköterskan , som jag för övrigt har blivit tilldelad. Hon är inte utbildad barnmorska....

Babyblues.... Obestämd   
  • Aprilia1977

Ja, ni är ett gäng ser jag nu, som är kvar.... Jag håller tummarna för er allihop!

Svar på tråden Augustibebis 2012