Inlägg från: Sommaren12 |Visa alla inlägg
  • Sommaren12

Augustibebis 2012

Nu är jag i England och har helt underbart väder! BBQ vankas i trädgården :)
    Här kör alla iCandy och jag själv börjar vackla lite mellan den och Bugaboo Cameleon... Får ta en ordentlig koll när jag kommer hem! Brio Go är ett tredje alternativ... We'll see...

Hoppas ni har en fin helg! 

• Sommaren12

Vad tror ni om en sån här?

www.mothercare.com/Mothercare-Little-World-Dreams-Basket/dp/B004H22WMG&ref=sr_1_10&nodeId=44361031&sr=1-10&qid=1332618816&pf_rd_r=1J14JV67KZ5ZMPDQ92DS&pf_rd_m=A2LBKNDJ2KZUGQ&pf_rd_t=101&pf_rd_i=44361031&pf_rd_p=231490867&pf_rd_s=related-tab-3-5

Har redan köpt en spjälsäng men blev nu sugen på en korg istället första tiden. Men sover de bra i en sån hela natten eller är de mer till för vilor? Hur länge kan man ha en sån? 

• Sommaren12

Mammsen: Jag har lagt till dig men inte var du bor eller hur gammal du är då som det står på alla andra, bara så du vet.

• Sommaren12
    Ellenbmt skrev 2012-03-25 07:36:49 följande:
    Sommaren- du kan ha den minst i 4 månader tror jag. Kan vara en skön lösning om du ska amma, i början kan det ju vara mkt nattsnuttande då är det ju skönt att slipa kliva upp ur sängen å böja ner sig i en spjälsäng. Hade spjälsäng vid vår fotända med dottern, vill påstå att jag som så nybliven mamma var så nervös att jag ofta sov med sambons fötter typ i nackfn för att sova nära bebisen. Nu har vi valt dn vagga som får plats vid min sida av sängen...
    Tack! Tror jag ska satsa på en. De har jättefina sånda där "moses baskets" i England som med ställning kanske kostar 500 kr totalt. Funderar på att beställa här.

Halvvägs idag förresten! ;) 
  • Sommaren12

Kommer ha massor att läsa ikapp när jag kommer hem till Sverige! Vi funderar på Märtha till vårt barn. Mamma skrattade rakt ut när jag sa det. Rynkar på näsan Synd när inte ens min egen mamma gillar det, annars verkar andra tycka det är fint som tur väl är. Men jag passar mej numera som så många andra här skriver att diskutera våra namnfunderingar. Vill inte höra folks sågningar. 

Nu ska mamma och jag åka in till London och ha en riktig "mor-och-dotter-dag"! Ska till Topshop och köpa mammakläder till mig. Kanske blir det lite bebisplagg med.

Hoppas ni med har sol! kram 

• Sommaren12

Grattis till era lyckade rul!

Blomsterfröna: Annie är jättefint!

Cupcakekiller: mysigt när man känner bebisen utanpå magen! Jag är helt besatt! Min är himla livlig och sätter igång så fort jag lägger mig ner, så mysigt att bara ligga å känna, det är min nya hobby haha!

Mammsen: tack för tipset på boken!

Nu har jag varit i London och shoppat lite. Blev besviken på Topshops mammakläder. Fina men kan tro att de tror att alla väntar dvärgar. Finns ju liksom ingen plats för magen i de flesta deras kläder!! Köpte iaf fyra plagg där. Och så köpte jag tre bebisplagg på Next och Gap. Ska lägga in bilder när jag kommer hem. :)

• Sommaren12

Lite kul förresten på tunnelbanan. Var så trött och det var fullt med folk men en man såg min mage och erbjöd mig sin sittplats! :) måste betyda att man börjar bli ganska tjock nu, blev lite snopen haha. Men väldigt behändigt ;)

Och en sak till: hur gör ni med badkläder i sommar? Provade en tankini för mammor men den var precis lagom för magen dom den är NU, kommer inte alls få plats sen. Känner mig tveksam till bikini men isf kan man väl ha en vanlig?! Måste man liksom verkligen ha en gravidanpassad?

• Sommaren12

Vanlig bikini it is! :)

Hur gör ni med järntabletter? Min barnmorska har inte sagt nåt till mig att jag ska ta det men har ju inte träffat henne sen inskrivningen (då var det inte aktuellt) och nästa blir ju i v 25. Min app sa att järn får många ta från mitten av graviditeten.  

• Sommaren12
    NiniMe skrev 2012-03-27 18:03:05 följande:
    Känner du dig tröttare än vanligt? Isåfall är det ett tecken på att du kan behöva järn, man kan även se om man skulle bli mörkare under ögonen...
    Jag vet faktiskt inte haha... Tror inte det men jag är allmänt rätt trött.
    Några sa att det bara är att börja på eget bevåg, men man vet aldrig med mina mediciner, sånt ska ju kollas om det funkar ihop. Antar att det är bäst att ringa och kolla. Tänkte bara se hur ni gör eller vad era barnmorskor sagt? 
  • Sommaren12
    DetGodaLivet skrev 2012-03-27 18:26:45 följande:
    Men de mätte väl din järndepå då? Nu för tiden kan de ju förutsäga ens behov av järn på ett helt annat sätt. Jag fick brev hem några veckor efter inskrvningen om att börja ta järn.
    Ja hon tog ju ett blodprov och det såg jättefint ut sa hon "Tjockt och fint blod" så jag behövde inte ta nåt järn sa hon. Men tror hon menade då. Hon sa inget om hur det skulle va framöver, men antar att jag kan vänta till besöket i v 25 kanske?
Svar på tråden Augustibebis 2012