• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Augustimamman

Ja det e grymt irriterande! Känner mig som 14 igen! ;)

Idag var det släktträff på mannens sida. Min mage är sååå svullen! Försökte dra in den men inbillade mig hela kvällen att alla stirrade. Undrar hur mycket som bara är i mitt huvud... Längtar tills vi ska berätta men det är en månad till.

• Gadget

Igår på släktträffen hos mannens sida berättade vi att vi väntar barn. Alla började förstås direkt titta på min mage och det känns jobbigt att behöva "erkänna" att det är tidigt än och att det som syns bara är luft och fett. Har till och med fått två händer på magen redan - lite chockad!!!! Sambons syster och kusin så inte hela världen, men ändå. Det finns ju ingen bebis att känna på än.

• Sandra1983
    EmelieOfGbg skrev 2011-12-27 20:51:05 följande:
    Sandradonna. Jag har bf 11/8! Var i Gbg bor du och hur gammal är du?:)
    Jag är 28 och bor i Sisjön. Var bor du?
  • astro
    Novalina skrev 2011-12-27 15:20:59 följande:
    Jobbigt då... Är det sprutor du ogillar el.?
    Jag är rädd för allt vad vård heter. Får hjärtklappning och högt bt bara av att gå in på en HC. Jag var sjuk ofta som barn och tillbringade mycket tid på sjukhus; jag tror att det är detta som lagt grunden.

Numera klarar jag besöken på MVC och BVC hyggligt, men så fort det ska tas prover av något slag alls får jag ångest flera dagar i förväg. T o m en så enkel sak som en bt-mätning. Därför kollar jag helst bt och blodsocker hemma istället (mätningarna som görs på MVC blir ändå helgalna p g a min panik, särskilt då BT-mätningar).

Jag har kommit upp i pulsmätningar på över 240 slag/minut. Så det saknas inte fysiska symptom. Det här gör att jag vill ha ett "mjukt" samarbete med vården men det har varit lite svårt att få till ett sådant - de är så vana vid att kunna "prata ner" nervösa människor, antar jag. Men jag är ju inte "bara" nervös.  
  • TheMaraja
    Gadget skrev 2011-12-27 22:39:28 följande:
    Igår på släktträffen hos mannens sida berättade vi att vi väntar barn. Alla började förstås direkt titta på min mage och det känns jobbigt att behöva "erkänna" att det är tidigt än och att det som syns bara är luft och fett. Har till och med fått två händer på magen redan - lite chockad!!!! Sambons syster och kusin så inte hela världen, men ändå. Det finns ju ingen bebis att känna på än.
    Åh jag minns förra graviditeten, gillade verkligen INTE när folk ville lägga händerna på magen... För mig så är magen en rätt så intim kroppsdel, hade man inte varit gravid så hade man ju verkligen inte kladdat på någon annans mage precis ha ha. Minns att min mamma tyckte jag var jätte kinkig som inte lät henne känna på magen, men jag ville verkligen inte! Den var för mig och min man, de andra fick se men inte röra
  • Gadget

Jag (tror) att jag kan tycka att det är ok när folk jag känner tar på den sen när den är bebishård och man kan känna sparkar osv. Fast jag har själv alltid frågat innan jag känt på någons och då bara min syster eller mina närmsta vänner. Men nu i v 9.... Det är ju bara fett som hänger över jeansen, det känner man inte på hos andra bara så där.

• villnu

Har redan haft två släktingar som känt på magen. (V8). Till saken hör att de båda vet hur långt (kort?) gången jag är OCH båda ät läkare. Alltså. Allvarligt?!

• Stövelkatten

Gadget- har också fått händer på magen, hög tycker det är synnerligen obekvämt när man vet att det inte är någon bebis där de petar. Sen är jag nog. ratt kinkig med det senare också. Jag brukar inte själv klämma på okända människor, uppskattar när folk visar mig samma respekt. Med sonen var. Det en helt okänd tant som klämde på mig när vid stod vid ett övergångsställe... fruktansvärt!

• Augustimamman

Jag gillar inte heller händerna! Dock tror jag de som tafsar på magarna bara vill visa lite glädje för ens skull. De tänker nog inte på att det kan va obekvämt. Speciellt när det e så tidigt tror jag ju inte att de förvänta sig känna bebisen, nä jag tror mer det är en vänlig gest men möjligen utan eftertanke.
    Jag har bara fått mammas hand på magen hittills å det står jag väl ut med men jag kommer nog säga till att jag inte vill bli klämd på.

Svar på tråden Augustibebis 2012