Inlägg från: Aprilia1977 |Visa alla inlägg
  • Aprilia1977

Augustibebis 2012

astro skrev 2012-01-15 09:39:32 följande:
    Så var det för mig förra graviditeten.
    Har du testat makrill, det brukar alltid gå ner för mig i alla fall.
    Ost är ju också en fenomenal proteinkälla. 

Åh, makrill har jag inte ens tänkt på, ska försöka mig på det nästa gång sambon öppnar en burk. Tack för tipset!
  • Aprilia1977
    novaunique skrev 2012-01-15 13:28:47 följande:
    Förresten - hur är det med röntgen av tänder när man är gravid - nån som vet? Har tid på onsdag och läste just (igen - oöppnade posten haha) att det ev blir röntgen...

Du talar om för tandläkaren att du är gravid, så får du ett skydd över magen, när de röntgar tänderna!
  • Aprilia1977
    Karo77 skrev 2012-01-15 19:47:58 följande:
    Skulle sa garna vilja njuta men... Sist fick Jag missfall 2dagar innan kontroll. Gamla spoken kan nog borja njuta efter vecka 12!!!

Åh, jag känner exakt så. Även jag har gamla spöken. Idag är det exakt ett år sedan jag fick missfall (15/1-11). Det var en lördag och jag skulle på RUL fyra dagar senare.

På tisdag ska jag skriva in mig och jag tror dessvärre att de inte tittar efter bebisen, men jag är oxå så otroligt orolig. Det är ingen som direkt kan glädjas åt vår graviditet, som förra gången. Jag vet inte om det är så med dig. Men just nu så håller svärföräldrarna och mina föräldrar tillbaka glädjen. Själv vet jag inte när jag kommer att kunna njuta, när man rott i land, eller? Nä, man måste ta vara på varje dag och njuta av livet. Att oroa sig vet ju alla, är ju inte bra.

Jag håller verkligen tummarna för dig!

• Aprilia1977
    BinniBoo skrev 2012-01-17 14:53:30 följande:
    Gick tyvärr inge vidare... det var missfall :(

Åh, jag är så ledsen för din skull! Hjärta
  • Aprilia1977
    Naimisen skrev 2012-01-17 18:05:15 följande:
    Ska läsa ikapp allt ni skrivit ikväll. Är så jäkla glad nu bara. Fick mitt anställningsavtal idag, från och med 1 mars så har jag en fast tillsvidare anställning, inte nog med det en löneökning på 6000!!! Helt sjukt mer än dubbelt så mkt från vad jag väntat mig.

Däremot står det med i kontraktet en liten punkt om att man har några hälsoproblem man döljer som gör att man inte kan jobba. Kan detta gälla en graviditet? För då måste jag dölja magen lääänge och komma på nån dålig lögn att vi upptäckte de sent.
    Grattis!!!

Att vara gravid ses väl ändå inte som ett hälsoproblem? Det skulle vara superkonstigt om ditt företag anser det.  
  • Aprilia1977
    astro skrev 2012-01-17 20:20:13 följande:
    Inskrivning idag, alla värden bra, usch, har vårdskräck och hatar provtagningar. Det syntes som vanligt på bt, fast det har varit värre - 147/72, 147, det är min stress, det.

Pratade lite med BM om det här med snitt kontra vag och det resulterade i att jag kommer att få tala med någon på spec-mvc i samband med RUL i början av mars. Och sedan ska jag tillbaka till "min" BM i mitten av mars.

I övrigt hände inget, inget lyssna på magen, nada. Känns lite .... "jaha?" på något sätt. Bara att rulla på i sex veckor till, alltså. 
    Du kan ju alltid be om att få lyssna på hjärtat eller ett ultraljud... Så sa min barnmorska till mig idag. Vi ska på ultraljud nästa vecka, i och med att förra graviditeten inte lyckades. Så ring upp om du är orolig.

Glad

• Aprilia1977
    Jag blir tokig!!!

Det är inte skönt att sova längre!!!!!! Det har varit så i ett par veckor nu och det gör mig arg! När det väl är en timme innan klockan ringer, ja, då behagar kroppen att "sova gott".

• Aprilia1977
    Sandrina skrev 2012-01-18 09:51:50 följande:
    Vad säger ni om att byta Beach 2012 till Förlossning 2012? :)

Själv har jag inte heller någon kondition kvar! Har knappt vart utanför dörren dom senaste veckorna men vet att det är viktigt att röra på sig!

Springa och liknande träning är nog inte att tänka på för min del! Men jag hade tänkt att börja simma. Det känns som ett bra sätt att hålla sig i form.

Så, någon som är med mig? :D Vi måste ju vara i form för vår livs utmaning i augusti! :)

Jag har inte tränat på snart tre månader. Och jag som körde minst 12 pass i veckan (styrketräning + cardio av olika slag). Det sköna är att jag inte har någon ågren att jag inte tränar. Kroppen har visat sitt tydliga tecken. Men jag hoppas att jag snart kommer att orka gå ut och gå mina älskade morgonpromenader och att jag snart är tillbaka i gymmet.

Att simma är ju toppen och det är som du säger, vi måste vara i form. Inte tycker våra som liv inuti oss om att vi ligger på sofflocket. Glad Jag saknar mitt träningsliv, men snart är jag tillbaka!

Lycka till med simningen!!     
  • Aprilia1977
    Saaajmon skrev 2012-01-18 14:49:04 följande:
    Har vart vaken sen halv 5 och jag skulle gå upp 2 timmar senare. Var meningslöst att sova... Hade sovit i 4 timmar ca... MYSIGT eller inte!
    Och jag som trodde att man får mindre tid att sova när man väl får barn. Men det börjar tydligen 7-8 månader innan förlossning...

Usch. Låg i sambons knä, sov i 45 minuter och han satt tyst som en mus och pillade mig i håret. Så jag får väl glädjas åt mina små eftermiddagslurar som jag har ibland. ;)
Svar på tråden Augustibebis 2012