• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • V3ritas
    Naimisen skrev 2011-11-30 20:28:15 följande:
    Gadget- Håller tummarna att ni får se ett hjärta!

Har ni andra några smeknamn såhär tidigt på bebis?
    Ja har inte riktigt tänkt egentligen på de men för mig har de blivit Lillhjärtat. Neo hette Lilla Fu i magen.
    Jag och sambon pratade om det igårkväll innan vi somnade, men hittade inte något passande ännu.. :) Får se när det kommer :D
  • V3ritas

När kan man prata med BM om inskrivning om det är ens andra barn? :P

• Naimisen

Välkommen Hanna och grattis!

V3ritas- Jag har redan bokat tid, den 27/12 ska ja dit. Sa iofs inte att de var 2a barnet men dom fråga inte heller.

• Naimisen

Vecka 6 (5+0), sakta går de men framåt.
    Har mått illa nu i natt och på morgonen.
    Imorn är de julfest på jobbet, får se hur ja ska slingra mig ur alkoholfrågan.

• alex02

Jag tror det kommer bli jättesvårt att inte avslöja att man är gravid. Jag spelar fotboll och har berättat för min tränare så han vet varför jag inte kommer. Han grattade så mycket och lovade att jag själv sedan skulle få berätta för laget, men det kommer bli svårt att dra en massa lögner om varför man inte kan träna. Får se hur det går :p föräldrar/familj vill jag så gärna berätta för på julafton :) men det är svårt att hålla sig, men har bestämt mig!:) hur berättar ni för era? Kram

• Stövelkatten
    alex02 skrev 2011-12-01 08:09:08 följande:
    Jag tror det kommer bli jättesvårt att inte avslöja att man är gravid. Jag spelar fotboll och har berättat för min tränare så han vet varför jag inte kommer. Han grattade så mycket och lovade att jag själv sedan skulle få berätta för laget, men det kommer bli svårt att dra en massa lögner om varför man inte kan träna. Får se hur det går :p föräldrar/familj vill jag så gärna berätta för på julafton :) men det är svårt att hålla sig, men har bestämt mig!:) hur berättar ni för era? Kram

Hej! Varför måste du sluta med fotbollen redan?

Jag har bara kört på med avslöjanden. Orka dra in magen  hela tiden. :D  Jag vill hellre förekomma eftersom min mage är så tjock redan. Känner mig som värsta flodhästen...

Beställde igår en graviditetsbh att sova i, det är ohållbart utan något stöd på natten!   
  • babyhummingbird

Jag har samma problem med julfesten imorgon.. Kan tyvärr inte använda "jag kör" efter de ordnat med transport för alla. Tänkte nog köra att jag äter medicin för en långvarig urinvägsinfektion.. Och alkohol förvärrar ju det enbart... Hoppas på att det kommer funka.. Sen är det bara nyår kvar.. Sen är där inga mer festligheter innan man kan börja gå ut med det..
    Sambon fyller 30 i slutet utav januari och vi ska ha stort kalas med alla vänner.. tänkte gå ut med nyheten i samband med det.. Ska bara komma på en rolig idé först!

• Gadget

Visst är det synd att man alltid ska behöva ha en anledning för att man inte dricker alkohol, tragiskt egentligen. Fast jag vet ju själv hur det är, även om jag inte dricker ofta så tar jag gärna ett par glas vin vid festliga tillfällen. Och det är ju just det att alla vet om det.

• sweetbird

När vi berättade så va de först till mamma. Men hon hade ju fattat för länge sen . Redan innan jag visste!! Haha. Hon la huvudet mot min mage en dag . Och knackade lite försiktigt . Och sa hallå! Det är mormor. Hur mår du där inne?! Haha. Jag va . Men mamma vad håller du på med!!! Haha jag är inte med barn. Det är de sista jag är. Och jag äter p piller. Ja men de gjorde jag med sa hon när ni ungar kom till. Ja ja sa jag men jag är inte gravid. Jo sa hon och åkte o köpte ett test för att motbevisa mig haha. Jaha . Mamma hade rätt . Jag va gravid!!! Jag sa ju de sa hon och blev superglad! Det syns på dig och jag känner att du är det . Nästa gång lär jag lita på "häxan" i skogen ;) tydligen är det fler som frågar och säger att det "syns" fast jag inte fått så länge . Men dom pratar om utstrålning haha. Pappsen han reagerade som jag trodde . Jag va livrädd att berätta. Jag är ju hans minsting men han hummade och sa ne inga fler barn barn . Då sa mamma men det är ju ute du som ska ha barn . Ne de är ju klart . Sen sa han att han va glad för vår skull pappa tänker väl mest på att komma ihåg alla barn barns födelsedagar och annat. Han är livrädd att missa någons speciella dag hehe . Jag brukar va fen som påminner honom om vem som fyller år , när. , och hur mycket men pappa är guld värd. Han får alltid en grattis på mors/fars dag så för honom blir de dubbelt upp

• Stövelkatten
    Gadget skrev 2011-12-01 09:18:18 följande:
    Visst är det synd att man alltid ska behöva ha en anledning för att man inte dricker alkohol, tragiskt egentligen. Fast jag vet ju själv hur det är, även om jag inte dricker ofta så tar jag gärna ett par glas vin vid festliga tillfällen. Och det är ju just det att alla vet om det.
    Tänkte just samma... man kan väl bara säga att man inte dricker? Jag är väl känd som partypingla nr 1, men ingen har faktiskt ifrågasatt att jag har valt alkoholfritt under en ganska lång tid nu.
    Nåväl, jag hoppas det går bra för alla er som inte vill väcka misstankar. :)
    Alla tänker ju olika om det där med att säga något. Vi har inga betänkligheter alls egentligen, händer det något känns det bara skönt att folk vet om. Åtminstone familjen och jobbet; där man är mest, liksom.   
Svar på tråden Augustibebis 2012