• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • babyhummingbird

Precis det Naimisen skrev plus att hon berättade hur upplägget ser ut framöver med de olika tillfällena vi skall ses, när ultraljud sker och så vidare.Fick även mycket häften och en bok om graviditet, härligt att ha något att läsa ikväll. Hon berättade även om vilka föräldrakurser och dylikt de erbjuder inför våren 2012. Tyckte det kändes väldigt bra och längtar nu tills jul och nyår är över och man kan slappna av lite... Varje dag jag inte mår illa blir jag lite orolig, men barnmorskan förklarade att man inte alls behöver må illa för att känna sig lugn... men det där är lättare sagt än gjort :) Försöker nu planera in en rolig händelse varje vecka för att tiden ska snabbas på Glad

• Stövelkatten

Jag tror inte vi heller har något hälsosamtal? MamaMia har ju all den infon nerladdningsbar på sin hemsida... Eller jag vet faktiskt inte? Ni som också kör MamaMia; det är väl inskrivningen vi pratar om? Eller? Nu plötsligt minns jag inte vad de sa specifikt... Haha!

• Naimisen

Mästerkatten- Jag bokade tid för inskrivning, dom nämnde inget om hälsosamtal. Vet inte om dom kör ihop allt i ett där.
    Med Neo gick ja där jag bot och då var de först hälsosamtal med några andra föräldrar och inskrivning vid ett annat tillfälle

• Naimisen

Har en del grav.test kvar här hemma, och var tvungen och kolla om de blivit nån stegring.
    Första testet var i morgonurin på bim dagen, och de ja tog nu bim+5 var på eftermiddan.
    Nu blev teststrecket starkare än kontrollstrecket så en stegring har de allt blivit

• Kosmos katten
    Stövelkatten skrev 2011-11-29 17:56:40 följande:
    Jag tror inte vi heller har något hälsosamtal? MamaMia har ju all den infon nerladdningsbar på sin hemsida... Eller jag vet faktiskt inte? Ni som också kör MamaMia; det är väl inskrivningen vi pratar om? Eller? Nu plötsligt minns jag inte vad de sa specifikt... Haha!
    Hmm jag tror att jag fick en inskrivningstid iaf. Men jag kommer inte heller ihåg vad hon sa.
  • Stövelkatten
    Kosmos katten skrev 2011-11-29 19:12:01 följande:
    Hmm jag tror att jag fick en inskrivningstid iaf. Men jag kommer inte heller ihåg vad hon sa.
    Idag när jag ringde och frågade om KUB så sa jag att jag hade inskrivning den 13e, och de rättade mig inte utan sa bara att det var i god tid och att jag kunde fråga BM allt då.
  • Helenaa

Idag gjorde jag ett till digitalt grav.test bara för att se om det ökat, och jepp, nu stod det Gravid 2-3 istället för 1-2 :D

Ringde också idag och bokade ett vaginalt ultraljud den 15 december och jag är då i 7+1. Fick göra ett sånt då jag ätit en kur med Pergotime. Blir väldigt spännande :)

• oxle bo

Hej tjejer sitter på jobbet, nu vill jag hem o sova,slutar kvart över sju. Sen är der 30 min promenad till bussen, sen kissat hunden innan man får dyka i säng. Brukar inte äta när jag kommer hem men är sjukt sugen på äggröra, så får det nog bli. Har inga flygningar. Jag håller tummarna. Ska ringa kvinnohälsan orådfråga. Skulle ju höra av mig öm jag börja blöda.. villgöra vul nu. Men är bär i v5+ 0 tror jag så man kommer inträde så mycket.. får hålla ut till den 12.

• NiniMe
    oxle bo skrev 2011-11-30 04:44:38 följande:
    Hej tjejer sitter på jobbet, nu vill jag hem o sova,slutar kvart över sju. Sen är der 30 min promenad till bussen, sen kissat hunden innan man får dyka i säng. Brukar inte äta när jag kommer hem men är sjukt sugen på äggröra, så får det nog bli. Har inga flygningar. Jag håller tummarna. Ska ringa kvinnohälsan orådfråga. Skulle ju höra av mig öm jag börja blöda.. villgöra vul nu. Men är bär i v5+ 0 tror jag så man kommer inträde så mycket.. får hålla ut till den 12.
    Jag har inte heller någon flytning alls, är det illa om man inte har det?
Svar på tråden Augustibebis 2012