• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • TantAnn

Hej! Plussade igår med ett väldigt svagt streck på apotekets test. Senaste mensen började 2/11 och äl var troligtvis den 9/11. Har alltså lång lutealfas (17-19 dagar) så bf är lite oklart. Bim var i vilket fall i helgen. Eftersom testresultatet var så svagt har jag nu beställt två digitala cb och väntar med inskrivning tills (och om) de visar positivt. Slutade med nuvaring i september och har försökt sådär ihärdigt sen dess. Mest varit fascinerad över hur kroppen reagerar över brist på tillförda hormoner för första gången sen vintern 01/02 Grattis alla här på tråden! Just det, bor i Östergötland och funderar på att gå till Mödravårdsmottagningen Storken i Lkpg. Någon som har erfarenheter därifrån?

• oxle bo
    sommar83 skrev 2011-11-30 10:42:23 följande:
    Hoppas det gått bra att jobba inatt. Tyckte mina två nätter i helgen var ganska tunga. Dels väldigt trött, men oxå illamående vid fysisk ansträngning.
    Håller tummarna för att dom bruna flytningarna bara är normala och hör till den kategorin helt ofarliga. {#emotions_dlg.flower}
    det går bra o jobba, ledig 2 nätter nu sen kör jag hela helgen. jobbar på ett demenc boende, vi har det ganska lugnt..
    jag fick springa till bussen,då raportn belv lite utdragen, när jag går på toa här hemma sen då har jag bruna flytninger när jag torka mig, kom inget nu o har inte kopmmit i trosan..
  • V3ritas

Jag hoppar in här med, alldeles nyplussad. Hoppas bara att den lill* vill stanna där inne tills den är redo att födas :) Plussade igår på ca ÄL+8, BIM - 8.

Mår lite småilla ibland och yrsel ibland, och så känns det lite som mensvärk. Annars som vanligt.. :)

Vi har en tjej född sommaren -10 sen innan och är snart 23 och 28 år gamla.

• AnnaSv

Precis pratat med min gamla barnmorska Ska få komma imorgon på samtal hon skulle informera om KUB och sånt.

• Naimisen

Välkomna och grattis till plussen ni som är nya!

Nu ska ja stressa hem från jobbet till alla hushållssysslor. Helst vill ja bara slänga upp bena på soffan och inte göra något alls.
    Tyvärr är de svårt med en vilding hemma.
    De va lättare att va gravid när man inte hade barn, men tiden lär gå fortare denna gång då man har fullt upp.

Ni som har barn sedan tidigare, har ni börjat fundera på hur storasyskonet kommer reagera när bebis kommer?
    Hur ska man räcka till? Hur ska man göra för att storis inte ska känna sig bortglömd?
    Är de bara jag som undrar om man kan älska bebis lika mkt?
    Vet ju att alla säger att man gör de, men har svårt att förstå att de finns lika mkt kärlek till att ge. Fast kärleken för fröet finns ju redan.

• AnnaSv
    Naimisen skrev 2011-11-30 16:50:47 följande:
    Välkomna och grattis till plussen ni som är nya!

Nu ska ja stressa hem från jobbet till alla hushållssysslor. Helst vill ja bara slänga upp bena på soffan och inte göra något alls.
    Tyvärr är de svårt med en vilding hemma.
    De va lättare att va gravid när man inte hade barn, men tiden lär gå fortare denna gång då man har fullt upp.

Ni som har barn sedan tidigare, har ni börjat fundera på hur storasyskonet kommer reagera när bebis kommer?
    Hur ska man räcka till? Hur ska man göra för att storis inte ska känna sig bortglömd?
    Är de bara jag som undrar om man kan älska bebis lika mkt?
    Vet ju att alla säger att man gör de, men har svårt att förstå att de finns lika mkt kärlek till att ge. Fast kärleken för fröet finns ju redan.
    Funderar också på det där.. Men jag tror det kommer gå bra.. Har ju som tur var pappan hemma hela veckorna utom helgerna så då får han ge stora barnet extra uppmärksamhet! Visst är det häftigt att man redan kan känna kärlek till det lilla pyret Tungan ute
  • AnnaSv

Har ni funderat något på KUB?
    Jag känner mig kluven men ska försöka bestämma mig innan imorgon. Här erbjuds ju alla det gratis. Svårt svårt. Rädd för att det bara ska väcka ännu mera oro ger ju inga klara besked ändå?!

• Kosmos katten
    AnnaSv skrev 2011-11-30 17:30:13 följande:
    Har ni funderat något på KUB?
    Jag känner mig kluven men ska försöka bestämma mig innan imorgon. Här erbjuds ju alla det gratis. Svårt svårt. Rädd för att det bara ska väcka ännu mera oro ger ju inga klara besked ändå?!
    Vi har bestämt att göra det. Man kanske kan få en liten hint iaf. Men jag tror ändå att vi kommer diskutera detta med barnmorskan och få mer information. Vet egentligen inte så mycket om det.

En annan fråga till er som har barn sedan innan. Diskuterade ni nått med er partner innan om t ex syn på föräldraskap, föräldraledighet, hur man gör med egentid osv. Har funderat en del på detta medtanke på att många verkar ha konflikter särskilt med egentidsfrågan.
  • AnnaSv
    Kosmos katten skrev 2011-11-30 17:53:00 följande:
    Vi har bestämt att göra det. Man kanske kan få en liten hint iaf. Men jag tror ändå att vi kommer diskutera detta med barnmorskan och få mer information. Vet egentligen inte så mycket om det.

En annan fråga till er som har barn sedan innan. Diskuterade ni nått med er partner innan om t ex syn på föräldraskap, föräldraledighet, hur man gör med egentid osv. Har funderat en del på detta medtanke på att många verkar ha konflikter särskilt med egentidsfrågan.
    Har läst lite om det på internet men hon ska ju informera imorgon så vi får se..

Nej vi diskuterade inget sånt vad jag kan minnas. Vi har helt enkelt tagit tag i saker när de kommer och det är inget vi inte varit överrens om vad det gäller föräldraskapet. Här tar vi oss egentid när man känner för det. Aldrig varit några diskussioner om det.. Vad jag kan minnas iaf
  • Naimisen

Anna- Ja de kommer säkert gå bra, blir perfekt för då kan pappa ta ut semester innan bebis och sen de första tio dagarna så de blir en lååång sommar då vi först kan fokusera på Neo och sen komma in i rutinerna med bebis.
    Vi kommer göra KUB.

Kosmos katten- Vi diskuterade mkt pm uppfostran och hur vi vill att våra barn ska ha de innan vilket vi va väldigt överrens om. Och föräldraledigheten.
    Fast vi diskuterade aldrig vad vi förväntade oss av varandra, hur vi skulle göra med egentid etc. De har vi tagit som de kommit på gott och ont.
    Svårt att planera allt då alla barn och livssituationer är olika, men bra tt diskutera sen får man räkna med att allt inte går som man tänkt.

Svar på tråden Augustibebis 2012