• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Gadget

Idag har jag mått illa!!!! Tjoho. Inte så jag behövt kräkas - långt ifrån. Men som någon beskrev det, lite som att vara åksjuk. Det kom vid flera tillfällen och var mer så att jag behövde ta några djupa andetag luft för att lugna det lite, och knapra lite torrt knäckebröd innan jag kunde äta normalt.
    Är jättelycklig.

I morgon eftermiddag har vi tid hos min gynekolog. Hoppas, hoppas jag får göra VUL och hoppas ännu mer att det inte är för tidigt för att se hjärtslag, men jag är rädd för det. 5+1 tror jag det är bara. 

• Naimisen

Gadget- Håller tummarna att ni får se ett hjärta!

Har ni andra några smeknamn såhär tidigt på bebis?
    Ja har inte riktigt tänkt egentligen på de men för mig har de blivit Lillhjärtat. Neo hette Lilla Fu i magen.

• oxle bo

åt äggröra i morse ,mmm
    jag är sjukt sugen på de nu, vill ha, men familjen sover så vågar inte stöka i köket :(
    inga mer flyttningar, har mått lite illa. man vet inte om det är för gravid, kan göra det ibland när jag jobbat natt..

• oxle bo

just, ringde kvinnohälsan o råd fråga..
    skulle ju höra av mig om jag blöde sa dom, men efter som det var så lite o jag inte gått så långt så är det inte säkert man ser något, får stå ut till de 12..

är det ett MF så blöder man mycket sa hon, jo tack jag vet. men det kan ju börja såhär, fick inge svar..

• oxle bo
    O Hanna O skrev 2011-12-01 06:13:27 följande:
    får jag vara med!´?

+ idag, har inte fattat det än! bf 1 agusti!
    hej o välkommen :) grattis!!
    har mått illa på morgonen :) men det gick o bota med lite saft, snart är det frukost här.
    barnen vill alltid ha välling  när dom vaknar,så frukosten bruka vi vänta med 2 tim
  • V3ritas
    Naimisen skrev 2011-11-30 16:50:47 följande:
    Välkomna och grattis till plussen ni som är nya!

Nu ska ja stressa hem från jobbet till alla hushållssysslor. Helst vill ja bara slänga upp bena på soffan och inte göra något alls.
    Tyvärr är de svårt med en vilding hemma.
    De va lättare att va gravid när man inte hade barn, men tiden lär gå fortare denna gång då man har fullt upp.

Ni som har barn sedan tidigare, har ni börjat fundera på hur storasyskonet kommer reagera när bebis kommer?
    Hur ska man räcka till? Hur ska man göra för att storis inte ska känna sig bortglömd?
    Är de bara jag som undrar om man kan älska bebis lika mkt?
    Vet ju att alla säger att man gör de, men har svårt att förstå att de finns lika mkt kärlek till att ge. Fast kärleken för fröet finns ju redan.
    Har också funderat på det, antar att man inte får ett riktigt svar förrän man är där, men jag tvivlar nog inte på att det kommer gå bra. Omvälvande kommer det nog vara, men det hör väl till :)
  • V3ritas
    Kosmos katten skrev 2011-11-30 17:53:00 följande:
    Vi har bestämt att göra det. Man kanske kan få en liten hint iaf. Men jag tror ändå att vi kommer diskutera detta med barnmorskan och få mer information. Vet egentligen inte så mycket om det.

En annan fråga till er som har barn sedan innan. Diskuterade ni nått med er partner innan om t ex syn på föräldraskap, föräldraledighet, hur man gör med egentid osv. Har funderat en del på detta medtanke på att många verkar ha konflikter särskilt med egentidsfrågan.
    Uppfostran, värderingar och föräldraskap pratade vi mycket om under graviditeten och innan. Föräldraledighet pratade vi också om innan. Egentid och sysslor pratade vi inte om före bebisen kom, vi väntade och såg hur livet såg ut då. Men det har ändå löst sig bra, nu pratar vi om det och delar på både sysslor och egentid :)
  • V3ritas
    O Hanna O skrev 2011-12-01 06:13:27 följande:
    får jag vara med!´?

+ idag, har inte fattat det än! bf 1 agusti!
    Välkommen :)
Svar på tråden Augustibebis 2012