• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Naimisen

Nykömpingsbo- Skönt att höra! Hoppas de var de enda som kommer.

• Naimisen

Godmorgon! Påväg till jobbet mindre pigg och lite för illamående för att de ska kännas kul.
    Fick knappt igen jeansen imorse, iofs nytvättade men magen har nog svullnat lite.
    Längtar redan tills ja är hemma ikväll igen.
    Hoppas ni andra får en fin dag!

• Stövelkatten
    oxle bo skrev 2011-11-30 04:44:38 följande:
    Hej tjejer sitter på jobbet, nu vill jag hem o sova,slutar kvart över sju. Sen är der 30 min promenad till bussen, sen kissat hunden innan man får dyka i säng. Brukar inte äta när jag kommer hem men är sjukt sugen på äggröra, så får det nog bli. Har inga flygningar. Jag håller tummarna. Ska ringa kvinnohälsan orådfråga. Skulle ju höra av mig öm jag börja blöda.. villgöra vul nu. Men är bär i v5+ 0 tror jag så man kommer inträde så mycket.. får hålla ut till den 12.
    Haha, äggröra är min grej också! :D

Hoppas allt går bra för er nu och att det bara var lite rester eller så som skulle rensas bort.

Själv är jag påväg till jobbet strax, outade mig för min chef igår så idag behöver jag inte dra in magen. :) Kom på en lite läskig tanke igår... tänk om magen är så stor för att där är två? :S
  • Naimisen

Mästerkatten- Haha har funderat på samma sak inte pga magen utan att ja mår mer illa denna gång och de började tidigare. Sen drömde min man för 3-4 månader sedan att vi fick tvillingar och de ligger och spökar i mitt huvud.
    Fast sannolikheten i de är inte så stor, är ju inte så vanligt med fler än en.

• NiniMe
    oxle bo skrev 2011-11-30 07:42:16 följande:
    Jag hade bruna flyttningar igår natt. Det vill vi inte ha..
    Aha, har hört att det kan vara ganska vanligt i dom veckorna vi är i..... Men vi hoppas inte att det kommer mer Hjärta
  • Gadget

Idag gjorde mina bröst sjukt ont bara när jag vände mig i sängen i morse, och också när jag ställde mig upp och tyngdkraften slet i dem.

Åt bara en liten frukost hemma då jag har en frukostdate med en kompis nu snart men känner att jag nästan mår lite illa av hunger. Får väl knapra i mig något knäckebröd eller så först. Är dock glad över de symtom som finns.

Fast faktiskt är jag inte så svullen som flera av er skriver. Det minns jag att jag blev på kvällarna förra gången jag var gravid när det inte slutade så bra. Men de säger ju att alla graviditeter är olika också hos samma kvinna.
    Däremot visade vågen på ett kilo mindre mot i vanliga fall ungefär samtidigt som jag plussade och det har jag hållt denna vecka sedan dess trots att jag äter som en häst - mer mat och också en del kakor och sånt. Tränat har jag inte heller gjort, knappt gått en promenad. Kroppen känns liksom för ömtålig fastän jag vet att träning är bra också under graviditeten. Men hur som helst borde denna "viktnedgång" tyda på att kroppen faktiskt vill ha mer energi och därav den ständiga hungern. Fast jag tycker mig ha läst att man bara behöver mer kalorier i mängd av det som är i ett äpple i början. Men också där är kanske alla olika. Vill minnas att min syster sagt tidigare när hon varit gravid att hon direkt har gått upp massor i vikt. Längtar till efter i morgon när vi träffat läkaren, då har vi sagt att vi ska berätta för de närmsta.

• Lolli87

Hej hoppas det är okej om jag hoppar in här!
    24 år , sambon 30 år. Gravid med mitt första barn, 5e veckan idag om jag har räknat rätt :)

Har haft jätte ont i huvudet, trött, kännt mig åksjuk och varit jätte lätt irriterad.
    Magen är svullen..

Tycker detta är så spännande och fantastiskt , jag har så svårt att hålla tyst om det fast jag borde.

Sen jag såg mitt plus för 10 dagar sen har jag varit lite för bra på att äta, som jag trycker i mig! precis som man tänker att jag är ändå gravid tänket men man ska ju bli av med allt sen. Måsle sluta med detta =)

Har ni berättat för någon än?

• Stövelkatten

Nu är jag lite orolig... Jag har ganska nyligen börjat äta medicin för ADHD, och läkaren har hela tiden vetat att vi aktivt försökt bli gravida. Buden var då först att det inte alls var någon fara, bara att köra på.
    Han sa att han kollat med en väldigt erfaren överläkare som just har hand om kvinnor med psykiska problem som är gravida. Tyvärr ringde han mig just och hade pratat med överläkaren igen, och jag måste sluta med medicinen bums. Finns ingen tillförlitlig forskning och kvinno-överläkaren hade nu sagt att hon starkt avrådde. :(

Hoppas allt är bra med lilla poppy.   

• sommar83
    Helenaa skrev 2011-11-29 20:33:50 följande:

Idag gjorde jag ett till digitalt grav.test bara för att se om det ökat, och jepp, nu stod det Gravid 2-3 istället för 1-2 :D

Ringde också idag och bokade ett vaginalt ultraljud den 15 december och jag är då i 7+1. Fick göra ett sånt då jag ätit en kur med Pergotime. Blir väldigt spännande :)

Hihi, gjorde likadant jag. Fast dock inte med ett digitalt, utan bara vanlig sticka. Och nu blev det superstarkt snabbare än tidigare så visst ökar det :) Vad nojjig man blir som måste dubbelkolla :P
    Vad spännande med VUL, skulle oxå vilja göra ett men har ingen "giltig" anledning den här gången. Det är nu man saknar att man bor i storstad där det finns privata kliniker lite överallt att vända sig till.
    Hoppas allt ser bra ut och att du får en liten bild på er lille :) Jag har en bild på min dotter från v 6-7 och den betyder massor även idag. Tänk att dom varit så små från början.,
Svar på tråden Augustibebis 2012