• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • eightythree
    rosamoln87 skrev 2011-12-31 23:08:42 följande:
    Joinar den här gruppen oxå! :) Om jag räknat rätt är jag i v. 7+5 eller FL säger v. 8. Vet inte riktigt hur man räknar. :P Sambo och jag firar nyåret hemma med hundar då vi är hundvakt + har en valp. Känns skönt då vi inte har berättat för någon än. Jag har mått dåligt de senaste dagarna men vet inte om det har med graviditet o göra enbart eller om jag håller på o bli sjuk. Ni som mår illa, är det bara vissa tider på dygnet eller kan det bara mer eller mindre hela dagen?

Gott Nytt År!! Vi vet ju att 2012 kommer att bli ett toppenår! ;)   
    Rosamoln87:Hej! Då är vi nästan lika, jag har 7+5 idag, söndag. Tidigare grav har jag bara mått illa på kvällen, men denna gång kommer det så fort jag reser mig på morgonen och håller i sig hela dagen tills jag somnar. Stunden jag äter mår jag bättre, tyvärr. Vill inte bli frestad att äta och bli fööör stor. Om man läser så står det ju att man rekommenderas att ära mindre måltider och lite oftare...

Gott nytt till er alla, idag är vintern hos oss så nu blir det ut för att skotta snö och busa!

• Carolines Secrets

Tog rhinocort Aqua igår morse och sen dess har täppan blivit värre samt sveda i näsan.. Någon som vet varför? Tog aldrig sprayen igårkväll eftersom den kändes göra det värre :(

• babymarie

Hoppas ni hade en bra kväll igår!
    Jag och sambon bestämde oss för att vara själva igår.
    Så vi lagade trerätters, jag drack alkoholfritt vin, spelade spel och kollade på fyrverkerierna. Jättemysigt och maten blev hur lyckad som helst.

När jag vakande idag tänkte jag att va skönt att man mår bra idag, när alla andra vaknar bakis.
    Men efter en god frukost börjar jag känna mig illamående och var tvungen att springa och kräkas. 
    Trodde jag hade turen att slippa illamående. Men icke!
    Det är väl bara att vänja sig antar jag. Så n blir de filmmys i soffan hela dagen lång =) 

Vad gör ni idag?

• FruFoxy

Gott nytt på er, hoppas ni haft ett trevlig avslut på förra året och en ännu trevligare början på året!

Igår ringde svågern hastigt och frågade om han kunde tillbringa nyårsafton med oss eftersom hans sambo skulle jobba natt. Jag hade sett framemot en lugn kväll utan en massa ursäkter och bortförklaringar om varför jag inte vill ha alkohol, men det är alltid trevligt när han är här. Och när han kommer så skruvar han lite nervöst på sig och säger sedan "Alltså, xx (sambon) köpte ett sånt här test och hon fick två streck imorse...?? Alltså...vad...är det liksom..?" Först fattade jag inte vad han försökte få fram men sen trillade poletten ner och brast ut i ett glädjevrål! Det blir barnens första kusin på min mans sida! (de har två kusiner på min sida men eftersom jag och syrran inte kommer överrens så ses vi bara några få gånger om året).
    De visste inte vilken vecka hon var i men det känns som det blir samtidigt som oss HAHA! Vilken lycka och vilken chock det blir för stackars svärmor som blir så hypernervös varje gång jag varit gravid. Kan tänka mig att hon kommer bli så lycklig då svågern alltid sagt att han inte ska ha barn, samt att han är 36 år. Nu får svärmor vara nervös gånger två! 
    Han sa också "men säg det inte till nån!" Det är lugnt svarar jag för vi har nått att berätta också som vi inte vill att nån ska veta, och så berättade vi. Det blev en himla massa grattis farande hit och dit
    Vi har ännu inte nämt om vår fyra än och väntar tills svågern fått berätta deras nyhet först

Vilket underbart slut på det gånga året det blev, och ser mer framemot det nya! Wohoooo!!!

• Augustimamman

FruFoxy: Haha! Vilket sammanträffande! Verkligen kul! :)

• FruFoxy

bullen:
    Haha, ja Jag är så glad att jag spricker!

Hade ni det trevligt igår? 

• babyhummingbird

Hej allihopa! Hoppas ni hade en trevlig nyår... Här blev det inte så roligt.. Sambon skulle ut med hunden vid 22.. Då sköt någon iväg en raket precis bredvid honom.. Så hunden satte av.. Vi letade fram till 02.. Då gav vi upp för natten.. Sen satte vi klockan en gång i timmen och gick ut och kollade.. Vi hade satt upp portdörren (vi bor i lägenhet) i fall han skulle springa hem.. Och när klockan ringde vid 07 var det dags för mig att gå ut igen.. Och då låg det en liten kall kinesisk nakenhund utanför lägenhetsdörren.. Har nog aldrig blivit så glad! Så allt slutade väl i alla fall.. Även om det inte blev så festligt eftersom alla gäster var ute och letade halva natten.. Men tacksam över så underbara vänner!

• FruFoxy

lundinek:
    Vad bra att hunden kom tillrätta! Måste vara jobbigt för hundarna på nyårsafton! 

• Saftmedbulle
    babymarie skrev 2012-01-01 11:33:24 följande:
    Hoppas ni hade en bra kväll igår!
    Jag och sambon bestämde oss för att vara själva igår.
    Så vi lagade trerätters, jag drack alkoholfritt vin, spelade spel och kollade på fyrverkerierna. Jättemysigt och maten blev hur lyckad som helst.

När jag vakande idag tänkte jag att va skönt att man mår bra idag, när alla andra vaknar bakis.
    Men efter en god frukost börjar jag känna mig illamående och var tvungen att springa och kräkas. 
    Trodde jag hade turen att slippa illamående. Men icke!
    Det är väl bara att vänja sig antar jag. Så n blir de filmmys i soffan hela dagen lång =) 

Vad gör ni idag?
    Ha, ha! Så tänkte jag oxå... Vad skönt att inte vara bakis och så får man gå upp och kräkas  vid fyra-tiden för att man är gravid istället (jippie!)... Tittade just på herrarnas skidåkning - ungefär vad man orkar :(
  • Augustimamman

Lundinek: men stackars liten!! Va oroliga ni måste ha varit! :( Skönt att det slutade lyckligt!

Svar på tråden Augustibebis 2012