• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • villnu

Jag är sängliggandes. Började få ont i ryggen igår när jag gjorde mig i ordning för nyårsfesten. Blev värre och värre under kvällen och nu ligger jag här.

Ny craving: precis tinade köttbullar

Lundinek: vad skönt att hunden kom tillbaka. Min hund var galet skotträdd pga en liknande händelse. Blir tokig på folk som smäller veckan innan/efter nyår.

• EmelinasMamma

Har bf 11/8-2012 med 4:e barnet.

Mamma till Emelina -06, Tindra -07, Angelo -10 och bebis i magen med bf 11/8-2012
  • Augustimamman

Välkommen Emelinas mamma! Skriv in dig i bf-listan som du hittar i trådstarten!

Har så mycket mat över från igår så det blir nyårsmiddag idag med! Har precis ätit förrätten igen till mellanmål ;)

Nån som vet nån bra kräm/olja/liknande att smörja magen med så man förebygger bristningar?

• Ari Gold

Man kan inte förebygga bristningar genom att smörja magen, men man kan smörja om man tycker det är skönt.

Finns bla. nån olja från Weleda som påstår sig ha förebyggande egenskaper, enligt en enad läkarkår är det dock bara bluff.   

• Hejåhå

Jag var så nöjd att jag slapp bristningar under dotterns graviditet. Så kom de på slutet i v 38. Det hjälps inte att man smörjer, men det är skönt när det kliar och spänner i huden.

• Augustimamman

Min kompis använde weleda och fick inga bristningar alls. Kan ju va en slump men jag tror iaf jag ska prova det. Min mage är min stolthet så vill försöka undvika tigerränderna... ;)

• eightythree

Hur gör ni med motion och träning? Tycker att det är svårt att hinna med, men känner att konditionen snabbt blir sämre för var dag. Har löptränat tidigare i år och känner att det blir tufft att komma igång med det igen parallellt med graviditeten. Har redan ökat i vikt mot vad jag gjort de andra graviditeterna och jag har inte ens skrivit in mig än... =S
    tips eller tankar från er tack!!!

• Augustimamman
    eightythree skrev 2012-01-01 16:54:59 följande:
    Hur gör ni med motion och träning? Tycker att det är svårt att hinna med, men känner att konditionen snabbt blir sämre för var dag. Har löptränat tidigare i år och känner att det blir tufft att komma igång med det igen parallellt med graviditeten. Har redan ökat i vikt mot vad jag gjort de andra graviditeterna och jag har inte ens skrivit in mig än... =S
    Jag tror jag är i samma sits som du. Har också löptränat en del de senaste två åren samt styrketränat lite. Har dock under hösten kommit av mig när jag började studera.
    Jag försöker nu ändra mitt tänk från att ta ut sig totalt vid träning till att göra lugnare saker. Så nu är mitt nyårslöfte att powerwalka trettio min varje dag. 30 min har alla över! Har precis varit ute med sambon nu. :) Ska skriva in mig på ett gym också och köra lite enklare styrkeövningar för jag tror min rygg skulle må gott av det. Tänkte mig två pass i veckan på gymet och då gör jag powerwalken på löpbandet. 

Jag tror inte det är fel att springa under graviditeten men jag tycker det känns skumt bara att bebben ska hoppa upp å ner när jag är ute. Dessutom har jag alltid tyckt det roliga med löpningen är att pressa sig lite längre hela tiden och så kan man ju inte tänka nu. Får ganska snabbt flås och mjölksyra och det känns inte heller bra så nu blir det alltså powerwalks. 
  • Augustimamman
    eightythree skrev 2012-01-01 16:54:59 följande:
    Här är en länk till en tråd jag startade igår, kanske kan vara nåt för dig med?

www.familjeliv.se/Forum-24-276/m62750351.html

Har en annan fråga; När man ska köpa mammakläder, ska man köpa den strl man brukar ha i vanliga fall? Tänkte handla lite på nätet så där kan man ju inte prova.
Svar på tråden Augustibebis 2012