• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Gadget

Jag har alltid tidigare powerwalkat väldigt mycket och riktigt snabbt, vill mena att jag genom detta hade riktigt bra flås. Men efter pluset tog jag det lite lugnare i början för att känna efter i kroppen och sista månaden känns det som om jag knappt rört mig ur soffan efter illamående, trötthet och annat.
    Jag har lovat mig själv nya vanor från och med nu och åtminstone gå ut 30 min om dagen, tempot får väl bero på dagsformen.
    Började idag med en promenad. Min gamla sträcka men i långsammare tempo. Känner mig dock i fruktansvärd form!!!! Pulsen går upp direkt, nästan som en svag yrselkänsla hela tiden. Ungefär som när man verkligen tagit ut sig fast det idag var en lugn promenad. Mot slutet, kanske efter 45 min, var jag helt slut på energi. Så detta ska jag verkligen försöka fortsätta med, tror det på sikt har positiv inverkan på energin. Ska försöka komma igång och simma kanske en gång i veckan också. Är även lite sugen på att gå någon gravidyoga, vet någon i vilken vecka det är lämpligt att börja med det?

• Naimisen

Hejåhå- De va samma här! Inte roligt alls bär man trodde man skulle slippa.

Gadget- Jag hoppas på att hitta något bra pass helst gravidpilates men yoga funkar de med. Tror man kan börja när man vill.

• Augustimamman
    Gadget skrev 2012-01-01 17:12:34 följande:
    Jag har alltid tidigare powerwalkat väldigt mycket och riktigt snabbt, vill mena att jag genom detta hade riktigt bra flås. Men efter pluset tog jag det lite lugnare i början för att känna efter i kroppen och sista månaden känns det som om jag knappt rört mig ur soffan efter illamående, trötthet och annat.
    Jag har lovat mig själv nya vanor från och med nu och åtminstone gå ut 30 min om dagen, tempot får väl bero på dagsformen.
    Började idag med en promenad. Min gamla sträcka men i långsammare tempo. Känner mig dock i fruktansvärd form!!!! Pulsen går upp direkt, nästan som en svag yrselkänsla hela tiden. Ungefär som när man verkligen tagit ut sig fast det idag var en lugn promenad. Mot slutet, kanske efter 45 min, var jag helt slut på energi. Så detta ska jag verkligen försöka fortsätta med, tror det på sikt har positiv inverkan på energin. Ska försöka komma igång och simma kanske en gång i veckan också. Är även lite sugen på att gå någon gravidyoga, vet någon i vilken vecka det är lämpligt att börja med det?
    Hurtigt! Ta det lugnt bara. Vad jag förstått ska man inte alls ta ut sig så som du verkade uppleva efter 45 min. Ta vanliga promenader, eller kanske kortare powerwalks på 20 min i början ist? Har fått rekommenderat att ta med sig banan och/eller vatten ifall man börjar känna sig yr. 

Jag är rätt mycket tröttare än vanligt men inte alls så jag somnar på toaletten som vissa ;) och illamåendet har jag ju sluppit så i princip mår jag ganska bra. Hade jag inte gjort det hade jag tagit det lugnare. 
  • eightythree

Tack för att ni delat med er av era tankar! =)

Bullen85 jag vill nog minnas att jag köpt samma stl som vanligt i gravidkläder. =)

• Ari Gold
    Augustimamman skrev 2012-01-01 16:48:10 följande:
    Min kompis använde weleda och fick inga bristningar alls. Kan ju va en slump men jag tror iaf jag ska prova det. Min mage är min stolthet så vill försöka undvika tigerränderna... ;)

Ja det är en slump, det är en medicinsk omöjlighet att smörja bort bristningar. Men alla får inte det ändå.
  • Gadget

Fast jag gjorde ingen powerwalk. Gick i normaltempo men lite längre bara. Nåväl, får börja om lugnt.

• Augustimamman

Jag upptäckte nytt craving igår - citroner! SÅ gott att bara bita rakt i dom haha!

• ztrit

9+0 idag. Det går framåt, men det är ingen lätt resa. Har blivit jätteförkyld och som konsekvens dragits med migrän i 24 timmar snart. Jag lider av migrän i vanliga fall och har haft betydligt färre anfall nu som gravid men igår triggades den igång. Det är ju en hemsk smärta och jag märker inte ens någon skillnad när jag tar alvedon. Önskar jag kunde ta treo comp eller någon triptan som brukar fungera. Men det får man ju inte. Bara att bita ihop.

• any19877

Är i v 7+5 idag och har inga symptomet. Eftersom jag väntar tvillingar är jag mycket oroad att jag inte känner mig gravid alla... Är det normalt att inte ha några symptomer i v 8?

Svar på tråden Augustibebis 2012