• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Saftmedbulle
    anneh skrev 2012-01-03 21:35:17 följande:
    Är det normalt att teststrecket på gravtest inte är lika starkt i v10 som i början?
    Vet inte, tyvärr. Har alltid bara testat en gång vid mina graviditeter...
  • 05091112
    Ari Gold skrev 2012-01-03 21:50:40 följande:
    Jag är nog uppe i runt 200 men då har de flesta varit för att tjäna pengar på, men brukar provköra dem ett tag ändå.
    Jag trodde att jag var galen!!!

• TheMaraja
    Är det normalt att teststrecket på gravtest inte är lika starkt i v10 som i början?
    Jag har hört att hcg peakar i vecka 9 typ, så det kan säkert stämma i så fall att det blir svagare igen i vecka 10.
  • 05091112

Vi bor i en mindre ort men mestadels asfalterade vägar och ett helt platt landskap .
    Så egentligen spelar inte det någon roll hur vagnen är utformad, 3 eller fyrhjuling , swivelhjul eller inte.

Däremot tycker jag sånt här är viktigt:

Liggdel ska vara rymlig , framförallt om man använder den när det är kallt. Jag har behövt byta till sittdel alldeles för tidigt på vissa vagnar och deras sittdel är inte till för en 4månadersrygg. Det ska vara enkelt att greja med sittdelen, ryggstödet och sådär. Den ska vara enkel att fälla ihop och upp och inte väga som ett berg.  För oss är justerbart handtag guld värt då det skiljer en hel del i längd mellan oss, jag får onte i ryggen av högt handtag och han av lågt.

Nu kommer vi behöva syskonvagn (igen) och då måste det bli en emmaljunga nitro eller en bozz. Prisskillnaden är ENORM men det finns bara dessa två att välja mellan om man vill ha sittdelen vänd mot sig. 
    Bozzen får det nästan bli då kan storebror sittta framåtvänd och lillewhatshisname sitta mot mig

Jag älskar vagnar, hundra gånger roligare än bilar

Vi brukar ha lite mys på kvällen, koka lite te och kika runder på blocket . Jag efter vagnar och han efter lastbilar.
    Haha!

Idag bär det av till huvuddoktorn :/ 
  • Lillafamiljen

Hej alla blivande mammor :)
    Har nu lagt upp bild i bildtråden på magen!
    8+0 idag & första besöket hos BM :)

Kram till er alla    

• Lillafamiljen
    05091112 skrev 2012-01-04 11:58:07 följande:
    Åh bildtråden. Där hamnar nog inte magen förrän om 20 veckor

Nej man har väl inte direkt en bebismage men eftersom detta är första för mig så är det kul & se hur det utvecklas :)

• Diorali
    05091112 skrev 2012-01-04 11:32:21 följande:
    Här är den!
    www.jollyroom.se/varumarken/a-d/bozz/bozz-all...
    OCh sänkt pris med! tjoho! 
    Den ser ju fin ut! Har också kollat febrilt efter syskonvagnar nu och har väl mest kollat på Urban. MEN vill dock ha punkteringsfria hjul känner jag, och kunna vända sitsarna olika, rejäl varukorg och gärna svängbara hjul fram. 
    Hehe, tips någon?  
  • sommar83
    Anneh, vad lustigt att du skrev det, jag skrev för några dagar sen detta då jag själv hade samma fråga som dig. Blev jätteskraj :) Men av hennes svar blev jag lugn(are) igen.
    www.familjeliv.se/Forum-15-317/m62726109.html    hoppas länken funkar
Svar på tråden Augustibebis 2012