• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Naimisen

Ellenbmt- Ja tror mitt problem var för små bröstvårtor, men fy vad vi kämpade..helammade i 4 månader och alt som allt nästan i 9 månader. Men de var mest bara stress, den där nappen skulle med överallt, krångel med att få på den, den lossnade, han skrek som en tok.
    Är rädd att ångesten som redan är förknippad med de ska göra de svårt denna gång med. För allt jag vill är att de ska funka smidigt.

Villnu- De känns bra att höra, hoppas de blir så för mig med

• Augustimamman

Villnu: va snäll du är! Tror min man är skengravid, fick stiga upp här om natten och göra rostbröd för han jämrade sig över att va hungrig. Ska det inte va the other way around?! ;)

Jag kommer inte att få amma tror jag. Nån som har erfarenhet om det?

• 05091112
    Naimisen skrev 2012-01-07 09:22:38 följande:
    05091112- De finns mkt man kan göra i Sthlm med barn, sen beror ju de mesta på barnens ålder. Nu är ju min son inte ens 2 så vi har inte hunnit utforska Sthlm så mkt med honom.
    De ja kan tycka har varit lite svårt är att hitta restauranger där man känner sig välkommen med barn och vagn.

Den där amningen är nog en av de saker jag inte ser framemot så mkt nu när de blir en bebis. Hade svårt att få de att funka bra sist, och eftersom min son var så liten när han föddes skulle han både ammas och få ersättning, sen funkade amningen bara med amningsnapp då han inte fick något bra grepp.
    Jag förknippade aldrig amning med något mysigt..utan de var för att han skulle må bra och få i sig sin mat.
    Känns trist att jag redan börjat nojja över att de inte ska funka denna gång heller.
    Ja barnen är i rätt varienande ålder, 1 , 3 och 7. Vi har funderat på skansen. Såklart Men annars kan jag inget om Stockholm Min äldsta skulle nog gilla att kolla in slottet men de andra två skulle dö av tristess.

Oj så hade jag också det med min första. Hade supersmå bröstvårtor som han inte fick orderntligt grepp om, det hj'älpte inte heller att han var prematur ju. Så jag hade med napp.

Men med tvåan funkade amningen utmärkt tills mjölken bara slutade efter 5 månadfer.
    Nu är min 3a lite över 9 månader och det funkar som sagt jättebra men pga graviditeten är det skitjobbigt då det gör hiskeligt ont
    astro skrev 2012-01-07 02:13:06 följande:
    Jag hade det också så. Det gick över efter tre-fyra veckor, om det ens var så lång tid.
    Åh hoppas det gör det för mig med!

• Kampis

9+0 nu tror jag, mår inte illa längre, brösten ömmar inte, aptiten är som vanligt.  Ska ringa och boka v 12 UL på måndag, finns det nåt levande i min mage blir jag förvånad, känns inte alls lovande.

Såg att nu pratade om angelsound, jag köpte en sån vid förra grav och kunde då höra hjärtljud från v 10, ännu kan jag inte höra nåt. 

Jag var på hälsosamtal i måndags. Hon tjatade mest om min övervikt, vad den berodde på och hu vi ska tackla det. jag kände mig jätteledsen när jag gick därifrån, visst jag väger 86kg  til mina 175 cm, men så jättetjock skulle jag väl int kalla mig, men det gjorde indirekt hon.   

Som tur är är det inte henne jag ska ha sen framöver, hade det varit det hade jag bytt.  

• Kampis

Min dotter var normaslstor vid födseln men kunde inte gapa riktigt, så vi fick också använda amningsnapp första tre veckorna sen sakta så avvande vi den.

ang växtvärk så hade jag det första dagarna efter + , sen försvan det med och har inte haft det en dag sen dess, äh, känns bara skit detta, slår vad om att jag har MA.  

• 05091112
    TheMaraja skrev 2012-01-07 00:26:40 följande:
    05091111: jag bor i stockholm. Verkar lugnare att vara här några dagar än att åka utomlands faktiskt. Vilken ålder kommer barnet/barna vara som ska roas
    Oj jag missade ditt inlägg

Ja jag tror med det, även om risken att bebisen föds för tidigt är liten eftersom det är en annan pappa så blir jag nervös på hur man får hem bebisen osv.

Nåja, barnen är 1, 3 och 7år. Vi har ju redan siktat in oss på skansen sen står det tokstilla i huvudet

• 05091112
    Kampis skrev 2012-01-07 10:22:34 följande:
    9+0 nu tror jag, mår inte illa längre, brösten ömmar inte, aptiten är som vanligt.  Ska ringa och boka v 12 UL på måndag, finns det nåt levande i min mage blir jag förvånad, känns inte alls lovande.

Såg att nu pratade om angelsound, jag köpte en sån vid förra grav och kunde då höra hjärtljud från v 10, ännu kan jag inte höra nåt. 

Jag var på hälsosamtal i måndags. Hon tjatade mest om min övervikt, vad den berodde på och hu vi ska tackla det. jag kände mig jätteledsen när jag gick därifrån, visst jag väger 86kg  til mina 175 cm, men så jättetjock skulle jag väl int kalla mig, men det gjorde indirekt hon.   

Som tur är är det inte henne jag ska ha sen framöver, hade det varit det hade jag bytt.  
    Jag är också överviktig men brukar gå ner i vikt under graviditeten, hoppas på det denna gången med och sen jävlaridet ska jag stanna på den vikten.

Men det är tur du inte ska gå till denne om du kände dig kränkt (jag tolkar dig så,..)

• Gadget

Bullen85: min sambo är också skengravid och sover gärna middag och vill äta kvällsmacka när jag gör åt mig själv innan sänggåendet. Och behöver jag påpeka att det är jag som gör åt oss båda då och inte tvärtom. Fast när jag mådde illa hela tiden i en vecka var han jättesöt och tog hand om mig. Tror han ser det som att han passar på att skämmas bort så länge jag orkar och innan bebisen kommit och "tar all uppmärksamhet från honom".

Vad menar du med att du inte får amma? Av vilken anledning menar du?

• Gadget

Kampis:
    Kände att jag ville svara dig även om jag inte har så mycket att säga. Jag förstår att du känner dig orolig som inte känner så mycket, men jag har hört så många säga att det varit så för dem också. Egentligen borde man ju vara glad att man mår bra och inte har krämpor, men de känns ju som säkra tecken ändå.
    Jag trodde också att jag fått MA när mitt illamående tvärt avtog redan i v 8, men hade ultraljud inbokat några dagar senare och då fick vi se ett hjärta.
    Försök få till ett UL så att du kan få slippa oroa dig och njuta istället.
    Kram på dig.

• 05091112
    Augustimamman skrev 2012-01-07 10:12:16 följande:
    Jag kommer inte att få amma tror jag. Nån som har erfarenhet om det?
    Jag undrar samma, varför skulle du inte få det?
Svar på tråden Augustibebis 2012