• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Maliin
    Tesdy skrev 2012-01-06 22:36:22 följande:
    Jag fryser också konstant, har en värmefilt ovanpå mitt täcke. ;)
    Jag är likadan Rynkar på näsan, måste ha på mig min stooooora fluffiga munkjacka på mig nästan dygnet runt, tar jag av den så fryser jag så jag skakar samt mina naglar blir blå o händerna vit/lila... Är mitt första barn med är i vecka 8!
  • 05091112

Förresten, här är en till isbit.
    Jag lägger upp fötterna på mannens mage på kvällen. Och vårt rum är varmast i huset.  

• Randiga Rut

Hanna: Har du fått ngn hjälp för det? Det ska tydligen finnas tabletter som hjälper men enda sättet att få dem är om man har tur att träffa ngn som kan... Sist fick jag ingen hjälp alls pga okunskap hos vår vc, så j-a surt när man vet att den finns där! Det mvc kan erbjuda är akupunktur så det ska jag testa på månd. Sist försvann det i v. 20 å det e låångt dit! :(

• TheMaraja

05091111: jag bor i stockholm. Verkar lugnare att vara här några dagar än att åka utomlands faktiskt. Vilken ålder kommer barnet/barna vara som ska roas

• O Hanna O

Japp har fått utskrivna tabletter! hade inte överleft utan dem! är nog illa endå...kan varända tv program på tven nu...men sover minst två timmar mitt på dan! och måste ligga helt still efter mat...vatten kan jag inte dricka alls...dricker mineralvatten med tesked...fungerar så där!

• astro
    05091112 skrev 2012-01-06 23:15:14 följande:
    Jag funderar starkt på att sluta amma nu. Brösten, framförallt bröstvårtorna, ömmar katastrofalt och jag känner inte samma ro längre när han ligger hos mig.
    Ska jag härda ut det ändå? Fan om det ska hålla på HELA gravditeten 
    Jag hade det också så. Det gick över efter tre-fyra veckor, om det ens var så lång tid.
  • Naimisen

05091112- De finns mkt man kan göra i Sthlm med barn, sen beror ju de mesta på barnens ålder. Nu är ju min son inte ens 2 så vi har inte hunnit utforska Sthlm så mkt med honom.
    De ja kan tycka har varit lite svårt är att hitta restauranger där man känner sig välkommen med barn och vagn.

Den där amningen är nog en av de saker jag inte ser framemot så mkt nu när de blir en bebis. Hade svårt att få de att funka bra sist, och eftersom min son var så liten när han föddes skulle han både ammas och få ersättning, sen funkade amningen bara med amningsnapp då han inte fick något bra grepp.
    Jag förknippade aldrig amning med något mysigt..utan de var för att han skulle må bra och få i sig sin mat.
    Känns trist att jag redan börjat nojja över att de inte ska funka denna gång heller.

• villnu

Naimisen: min bästa vän hade jättesvårt med amningen med första barnet. Andra barnet gick det jättebra med. Det är olika helt enkelt :) Något du säkert redan vet, men tänkte att det ändå kan vara skönt med en solskenshistoria.

• villnu

Ligger och funderar på om jag ska vara en snäll flickvän och smyga upp och handla lyxfrukost till min sovande sambo. Jo. Det ska jag nog.

• Ellenbmt

Naimisen- exakt samma för mig det där med amning. Hon var yttepytte och mina vårtgårdar blev som hennes huvud nästan :) groteskt. Hon fick bara tag om vi hade napp på, och den lossnade hela tiden för att brösten var så fyllda och hårda. Mjölkade mig själv i tre månader och matade henne med kopp. Ej flaska då det skulle förstöra framtida amning. Men det blev aldrig någon framtida amning!!

Nu får vi se med nästa, jag vill ju att det ska fungera, men jag minns bara all stress och all spilld mjölk överallt!

Svar på tråden Augustibebis 2012